اخبار استان ها

۶۵ درصد کشت سیب‌زمینی در آذربایجان‌غربی مکانیزه است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، مهدیه فلاح با توجه به کشت سیب‌زمینی اظهار کرد: امسال از سطح یک هزار و ۷۵۰ هکتار از مزارع استان پیش بینی می‌شود که بیش از ۶۱ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت سیب زمینی در استان از اواخر اسفند ماه شروع می‌شود، اضافه کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در شهرستان‌های چالدران، خوی و بوکان قرار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین ارقام کشت شده این محصول جیلی، اسپریت و بامبا بوده و به منظور حفظ منابع آبی در استان ۱۰۰ هکتار از مزارع به روش نوار تیپ آبیاری می‌شود.

فلاح عنوان کرد: از جمله مزایای آبیاری با نوار تیپ این محصول، کاهش هدر رفت آب، افزایش عملکرد، کاهش هزینه‌ها، افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها، کاهش زمان و هزینه‌های برداشت و جمع‌آوری، کنترل علف‌های هرز و جلوگیری از خوردگی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از نیمی از مصرف سیب زمینی به صورت تازه‌خوری است ولی مصرف جهانی به سمت محصولات دارای ارزش افزوده گرایش دارد که مهمترین آن فرنچ فرایز است.

فلاح با بیان اینکه ۶۵ درصد کشت سیب‌زمینی در آذربایجان‌غربی مکانیزه است، خاطرنشان کرد :۵۰ درصد میزان محصول سیب زمینی استان در شهرستان چالدران تولید می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا