اخبار استان ها

۷ هزار خانه هلال شهری و روستایی در کشور فعال است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، یعقوب سلیمانی امروز _ چهار شنبه بیستم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با برگزاری نشست‌های مختلف آمادگی لازم برای ارائه خدمت به زائران اربعین را داریم.

وی با تاکید به گرمای هوا طی ایام اربعین، افزود: این امر تمهیدات ویژه ای می‌طلبد که با همراهی و دخیل کردن مردم سعی داریم خدمات مناسبی ارائه کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت: نخستین گروه اعزامی به عراق، امروز در این کشور مستقر شدند تا شرایط را برای پذیرایی از زائران آماده کنند.

سلیمانی تصریح کرد: اکنون هفت هزار خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی کشور راه اندازی و فعال شده است.

وی افزود: فعالیت خانه‌های هلال احمر با استفاده از نیروهای آموزش دیده، کمک شایانی به سرعت دادن به امدادرسانی در حادثه‌ها و کاهش خسارت‌ها دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: خانه‌های هلال به مثابه یک پایگاه است که فعالیت آن سبب افزایش تاب آوری جامعه در حوادث و بحران‌های مختلف است.

وی درباره کمک به اقشار مختلف گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال کمک نیکوکاران و خیران جمع آوری شد تا توان این جمعیت برای امدادرسانی افزایش یابد.

سلیمانی افزود: البته باید به این میزان کمک کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده برای امدادرسانی به سیل زدگان، کمک به غزه و یا سایر حادثه‌ها را اضافه کرد که در این زمینه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک جمع آوری شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا