اخبار استان ها

۸۰ درصد مردم پیام‌رسان‌های ایرانی را نصب کردند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، عیسی زارع‌پور امروز _ شنبه دوم تیر_ در شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در دولت سیزدهم اجرا شد و امروز هشت میلیون خانوار معادل ۴۰ درصد خانوارها در کشور از پوشش فیبر نوری بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در سه سال دولت سیزدهم به اندازه سه دهه به ظرفیت شبکه انتقال ارتباطات افزوده شد، افزود: ظرفیت شبکه انتقال شرکت ارتباطات زیرساخت در دولت سیزدهم از ۳۱.۹ به ۶۴ ترابیت بر ثانیه ارتقا یافت.

وزیر ارتباطات گفت: زیرساخت‌های ارتباطی تا قبل از دولت سیزدهم وضعیت خوبی نداشت اما با پیگیری جدی رئیس‌جمهور شهید، گام‌های بلندی در اجرای طرح‌های فیبرنوری در بسیاری از شهرها برداشته شد و اکنون در این زمینه پیشرو هستیم.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه کشور و اولویت‌های وزارت ارتباطات است و بارها در سخنرانی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید به‌عنوان یک مطالبه، مطرح شده است.

زارع‌پور بیان کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ تنها به سندنویسی شبکه ملی اطلاعات در این حوزه پرداخته شد و از سال ۱۴۰۰ به بعد بود که این سند مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه اجرای فیبر نوری در ۶۰۰ شهر کشور در حال انجام است و در ۲۰۰ شهر کشور این فناوری انجام شده و تلاش ما این است تا پایان ۱۴۰۴ تمامی شهرها تحت پوشش این فناوری قرار گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح راهبرد کشورهای مختلف در قبال پلتفرم‌های بین‌المللی، افزود: ۸۰ درصد از مردم کشور پیام‌رسان‌های داخلی را نصب کرده و استفاده می‌کنند و ترافیک پلتفرم‌ها ۱۰ برابر شده است.

زارع‌پور اظهار داشت: مسیر تقویت پلتفرم‌های داخلی با استفاده از توان داخلی و ظرفیت جوانان نخبه دنبال می‌شود تا اقبال بیشتری نسبت به این پلتفرم‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: در دو سال گذشته، تعداد کاربران اجتماعی پلتفرم‌های داخلی پنج برابر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون میلیون‌ها کسب و کار در پلتفرم‌های داخلی کار می‌کنند، افزود: این‌ها سرمایه‌های کشور هستند و باید زیرساخت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات جدی انجام شده توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، سرعت و کیفیت اینترنت است و در این دولت کارهای بزرگی شروع و تمام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا