اخبار استان ها

۸۳۰۰ طرح مدرسه‌سازی در کشور درحال اجرا است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، حمیدرضا خان‌محمدی عصر امروز _شنبه دوم تیر_ در مراسم افتتاح نخستین مدرسه اوتیسم همزمان با افتتاح ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی این استان در چله خدمت که با حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرک دولت‌آباد شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دست ساخت است که از این تعداد تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲۸ سانتی‌متر است که با افتتاح و بهره‌برداری این تعداد پروژه مدرسه‌سازی سرانه فضایی آموزشی در کشور افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی به نسبت تعداد دانش آموزان محاسبه می‌شود، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور هر ساله در ۱۵ آبان بروززسانی می‌شود چرا که مهلت ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در مدارس تا این تاریخ است.

وی به وجود مدارس کانکسی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۲ مدرسه کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز و بیشتر در کشور وجود دارد که از این تعداد مدارس کانکسی ۱۰۷ مدرسه آن در استان کرمانشاه است.

خان‌محمدی تصریح کرد: این مدارس کانکسی در حال ساماندهی هستند و تا مهر سال جاری تعیین تکلیف و جمع‌آوری می‌شوند.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری اولیه برای آنچه که از مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز و بیشتر باقی مانده، انجام شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا