اخبار استان ها

۸ شهر استان زنجان مشکل کمبود آب دارد

۸ شهر استان زنجان مشکل کمبود آب دارد 1

علی محمد نادرخانی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر از ۲۰ شهر استان زنجان، هشت شهر با مشکل کمبود آب مواجه هستند که برای حل این مسئله برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با وجود این مشکلات، آبرسانی مسئولیت خطیر و تعطیلی‌ناپذیر شرکت آبفاست که با تلاش شبانه‌روزی این مجموعه بدون وقفه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه باوجود بارندگی‌های اخیر بازهم نیاز به منابع آبی در استان برطرف نشده است، اضافه کرد: همچنان این میزان نسبت به میانگین بارش‌های سال قبل و بلند مدت با کاهش مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ روستای استان با تنش آبی مواجه است که برنامه شرکت آب و فاضلاب برطرف کردن تنش در ۱۷۱ روستا طی سال جاری است، گفت: البته این امر مستلزم فرهنگ سازی و همکاری شهروندان و روستاییان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: یکی از بخش‌های مهمی که نیازمند صرفه‌جویی است، بخش کشاورزی است که باید آموزش‌های لازم در این‌باره انجام شود.

نادرخانی گفت: البته شرکت آب و فاضلاب در این‌باره نسبت به حفر ۲۵ حلقه چاه عمیق حفر اقدام کرده است تا از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی جلوگیری کند.

وی گفت: منابع آبی تجدیدپذیر – که شامل منابع آبی سطحی و زیرزمینی می‌شوند – به‌شدت محدود هستند و اگر میزان برداشت آب بیشتر از میزان مقادیر تجدیدپذیر آب باشد، منابع آبی کاهش پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: محیط زیست یک نعمت الهی است و بدون دخالت انسان در حالت تعادل قرار دارد و ما باید از آن به عنوان امانتی برای انتقال به آیندگان به‌خوبی استفاده کنیم تا نسل‌های آینده نیز از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا