اخبار استان ها

۸ هزار لباس برای شیرخوارگان حسینی تهیه شد

داوود خدایی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی با شعار ” آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند “، هم‌زمان با سراسر کشور در زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته همایش شیرخوارگان حسینی مانند همه ساله در نخستین جمعه محرم مصادف با ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه بین‌المللی زنجان برگزار می‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) استان زنجان گفت: این همایش به یاد سرباز ۶ ماهه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همه‌ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

خدایی با اشاره به اینکه بسته بندی لباس‌های همایش شیرخوارگان حسینی زنجان توسط بانوان در حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شده است، اضافه کرد: در این راستا هشت هزار لباس متحدالشکل تهیه شده است.

وی تصریح کرد: همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان بیش از ۳۵۰ خادم دارد و همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است به یاد کودکان کشته شده در واقعه عاشورا برپا می‌شود و همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

گفتنی است، همایش شیرخوارگان به میزبانی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار می‌شود، همچنین در این ایام نیز تعداد ۲۰ مبلغ بومی و از استان قم برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های مذهبی به بقاع متبرکه استان اعزام خواهند شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا