اخبار استان ها

۹۹ درصد تجهیزات کنترل ترافیک پایتخت بومی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران، حمید برادران ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در شرکت کنترل ترافیک افزایش ایمنی و مدیریت بهتر شبکه معابر است.

وی افزود: پروژه توسعه سامانه هوشمند حمل‌ونقل ترکیبی از جمله پروژه‌های نوینی است که در دوره اخیر مدیریت شهری آغاز شد ما پیش‌بینی می‌کنیم که ۳۰ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی را ظرف دو سال آینده به عدد ۵۰ برسانیم که کاهش آلودگی هوای تهران، کاهش زمان سفر را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ابزارهایی که در حال حاضر در شرکت کنترل ترافیک به عنوان رصد جریان ترافیکی وجود دارند؛ حاصل حدود ۳۰ سال تجربه دانشگاهیان و صاحب نظران ایرانی این حوزه است، گفت: تقریباً ۹۹ درصد این تجهیزات ایرانی هستند که می‌تواند در ایام اربعین و حضور زائرین کشورهای مختلف در گردهمایی مسلمین برای مدیریت شهری نجف کمک‌کننده باشد.

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران اضافه کرد: می‌توانیم سامانه‌ای را برای شهر نجف تعریف کنیم که بدون نصب زیرساخت، نیاز اولیه را در این حوزه برآورده کند و با استفاده از آن شروع به جمع‌آوری دیتا کنیم و وضعیت ترافیک نجف را به شما ارائه دهیم و پس از یک‌سال هم با نصب تجهیزات لازم به شما کمک کنیم.

شهریار افندی‌زاده، رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست مشترک تاکید کرد: در شهر تهران ۷ خط مترو وجود دارد و بناست که تا سال ۱۴۰۸ به ۱۱ خط برسد، در بخش اتوبوسرانی هم برنامه‌ریزی صورت گرفته است که به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسیم.

وی ادامه داد: در بخش تاکسی هم بیش از ۲۰ هزار تاکسی اضافه خواهد شد و با توجه به رشدی که شهر تهران در شبکه معابر انجام شده بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه داریم که این عدد تا حدود ۵۵۰ کیلومتر اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جامع حمل‌ونقل شهر تهران تبیین شده و تا افق ۱۴۲۰ برنامه‌ریزی صورت گرفته است تا شهر تهران بتواند نسبت به ظرفیت‌هایی که دارد، پاسخگو باشد.

یوسف مکی، استاندار نجف نیز در این نشست با بیان اینکه ما با توجه به شرایط شهر نجف دو راه‌حل پیش روی داریم، گفت: ما به دنبال ساخت شهر جدیدی در کنار شهر قدیمی نجف هستیم که در نهایت این دو شهر را با مترو به یکدیگر متصل کنیم یکی از فواید این سفر نیز این است که می‌توانیم از حوزه مترو شهر تهران تجربیات لازم را کسب کنیم.

وی افزود: ما مشکلاتی در تقاطع‌ها و چهارراه‌ها داریم که در این خصوص نیازمند هوش مصنوعی هستیم تا بتوانیم ۹۰ درصد مشکلات را رفع کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا