مسکن و عمران

آشفته بازار اجاره بها نیازمند برنامه مدون است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از خبرگزاری خانه ملت ، سیدمهدی هاشمی با انتقاد از نابسامانی بازار اجاره بها، گفت: اجاره بها ناشی از قیمت مسکن بوده و تا زمانی که شفافیت کافی در بحث مسکن صورت نگیرد،تغییرات قیمتی در بازار اجاره بها نیز طبیعی خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه ای مشخص برای حمایت از بخش مسکن در کشور، افزود: قیمت مسکن در سیاست های کلی دولت از حیث نحوه حمایت و پشتیبانی از اقشار نیازمند به درستی روشن نشده که این موضوع به نابه سامانی وضعیت مسکن دامن می زند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه افق روشنی را در بحث تامین مسکن در دو سال گذشته نداشته ایم و درآینده نیز معلوم نیست این بخش چگونه مورد حمایت واقع خواهد شد که این نبود برنامه مدون و مشخص بر نابه سامانی بازار مسکن می افزاید.

مسکن مهر یا مسکن اجتماعی !

وی با بیان اینکه در دولت گذشته بحث مسکن مهر و در این دولت بحث مسکن اجتماعی مطرح شده که هیچ کدام از این دو طرح به نتیجه نرسیده است، افزود: افق روشنی از وضعیت مسکن در مقابل سازندگان و متقاضیان وجود ندارد که این آشفتگی در بحث مسکن نارضایتی های عمده ای را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه قیمت اجاره مسکن متناسب با قیمت تمام شده یک واحد خانه تعییت می شود، گفت: لذا به دلیل اینکه وضعیت قیمت مسکن در ابهام است وضعیت اجاره صرفا باید به افزایش نرخ تورم بر قیمت سابق آن مبنای محاسبه باشد.

افزایش نرخ مسکن بیش از تورم ممنوع است

وی تاکید کرد: دولت باید بر این موضوع نظارت و کنترل داشته باشد که بیش از نرخ تورم افزایش اجاره بها نداشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین سیاست ها و برنامه های اجرایی در بحث تامین مسکن اقدام کند، تصریح کرد: عدم برنامه ریزی مدون در این حوزه مردم و سازندگان را در بلاتکلیفی صرف رها خواهد کرد.

وی ادامه داد: ادامه روند کنونی در بحث مسکن دستگاه های پشتیبان مانند بانک ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و ما به این ترتیب  نقش دستگاه های مجری و مسئول در حمایت از مردم در موضوع مسکن دیده نخواهد شد.

مشاوران املاک در نابه سامانی بازار مسکن بی تاثیر نیستند

هاشمی با بیان اینکه مشاوران املاک در نابه سامانی بازار مسکن بی تاثیر نیستند، گفت: قطعا وقتی برنامه و نظارتی نباشد هر کسی می تواند اقدامی انجام دهد که این مهم محدود به یک قشر خاص نیست و مشاوران املاک را نیز شامل می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زمانی ما می توانیم بر مشاوران املاک نظارت کنیم که برنامه ای را به آن ها ابلاغ کرده و به سمت اهداف هدایت شده باشند./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا