عناوین اخبار

بازپس گیری ۴میلیارد تومان از حقوق های نامتعارف/دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور خواب نبوده اند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران که گفته بود، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در این باره خواب بوده اند، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی خواب نبوده اند، گزارشاتی را داده اند، بازرسی کل کشور اخیرا گزارشاتی را داده است که در چه تاریخ هایی و در مورد کدام یک از بانک ها که حقوق های آنچنانی گرفته اند به قوه مجریه گزارش داده شده است ولی متاسفانه گوش ندادند.
رئیس قوه مقننه ادامه داد: در این راستا به من نامه نوشتند، اگر خواستید نامه اش موجود است و من آن را به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادم که اکثر این موضوعات را به وزارت اقتصاد و دارایی فرستادند و گفتند که در این موارد تخلف در حال صورت گرفتن است.
لاریجانی ادامه داد: در دیوان محاسبات جلوی بسیاری از این تخلفات را گرفتند، گزارشی را که به من داده بودند این بود که ۴میلیارد تومان را از این افراد پس گرفتیم ولی سروصدا نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: اما این که حجم این مقدار بوده یا نه، ممکن است نقص در بازرسی و دیوان محاسبات بوده باشد اما نه این که بگویید خواب بوده اند، این ها کار کرده اند و سیستمشان هوشیاری داشت در حدی که برخی از این تخلفات را بیان کرده اند اما این که آیا به طور کامل بوده یا نه برای من به طور کامل محرز نیست و لذا گفتم که باید توضیحات بیشتر به کمیسیون اصل ۹۰ بدهند.

کواکبیان: اگر بنا بر عذرخواهی است روسای همه قوا باید عذرخواهی کنند
مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸ آیین نامه داخلی مجلس گفت: هیات رییسه سوگند یاد کرده که بی طرفی را در اداره مجلس حفظ کند، برخی از نمایندگان محبت دارند می گویند رییس جمهوری باید بیاید و در موضوع فیش های حقوقی عذرخواهی کند، ولی من معتقدم اگر رییس جمهوری عذرخواهی می کند، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه هم باید عذرخواهی کنند.
وی افزود: زیرا دستگاه های نظارتی زیرمجموعه این ها چه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در موضوع فیش های حقوقی خواب بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ای کاش آقای سراج و رحیمی هم می آمدند و گزارشی را ارائه می کردند که در طول پرداخت حقوقی های نامتعارف، آن ها چه کرده اند؟
کواکبیان گفت: من در جلسه قبل هم تذکر دادم، ما فهمیدیم دریافت حقوق های نامتعارف مربوط به یک ماه نبوده و این ها چندین ماه حقوق گرفته اند اما سازمان بازرسی کل کشور فقط به یک بانک مخصوص اشاره می کند. دیوان محاسبات اداری هم هیچ گزارشی ارائه نکرده که اخطاری داده باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا