اخبار استان ها

افزایش ارزش صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه / رتبه اول تا سوم استان در زمینه جوانی جمعیت

محمدطیب صحرایی در گفتگویی در کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته در استان کرمانشاه شاهد اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف بودیم که دستاورد بعضی اقدامات سال‌های آینده خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سه فصل نخست سال گذشته کاهش داشت، اما در فصل زمستان تأخیر در پرداخت تسهیلات مانع رسیدن به اهداف مورد نظر شد که امید می‌رود با تثبیت جایگاه استان بتوانیم تسهیلات بیشتری جذب کنیم.

استاندار کرمانشاه از افزایش ۲۳ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه طی ۱۱ ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: با رسیدن شاخص گازرسانی شهری استان به صددرصد، مصوبات سفرهای استانی تحقق یافت.

صحرایی با اشاره به فعالیت شرکت‌های استان در بورس طی شش ماه نخست سال، تصریح کرد: طی دو روز جذب بیش از دو همت سرمایه بورس برای یک طرح در استان کرمانشاه رقم خورد و این روند در فروردین نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در سفر به کردستان عراق توافقنامه همکاری در زمینه اقتصادی و تجاری و مالی به انجام رسید، ادامه داد: در دور دوم سفر به کردستان عراق، شرکت‌های خصوصی نیز حضور خواهند داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۲ با سفر به ۱۰ شهرستان استان مصوباتی در زمینه‌های مختلف به تصویب رسیده که تاکنون ۱۱۰ مصوبه اجرا شده و ۱۰۶ مصوبه دیگر در حال اجرا است.

صحرایی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم، سال ۱۴۰۳ تمرکز بیشتری در عرصه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم کشور نیز ثبت می‌شود، تصریح کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، تثبیت موقعیت استان در مقوله تولید هدفمند پوشاک و نشانه‌های اثرگذار داخلی و خارجی آن و تثبیت جایگاه استان کرمانشاه در میزبانی از زائران اربعین حسینی تصویب شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان رتبه اول تا سوم کشور در زمینه جوانی جمعیت را دارد، اضافه کرد: آخرین مرحله باستان‌شناسی منطقه آزاد قصرشیرین در حال اتمام است.

صحرایی تاکید کرد: سال جاری شاهد اتمام پروژه فرودگاه کرمانشاه، راه آهن کرمانشاه-خسروی، طرح آبرسانی پایدار، بهره‌برداری از پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در غرب استان در عرصه کشاورزی صنعتی و در قالب ایجاد نخلستان خواهیم بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا