اخبار استان ها

آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر

یه گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، عنایت الله راهنورد با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر و نظر به اینکه بسیاری از شهروندان در این شب‌ها در اماکن مذهبی حضور یافته و تا ساعاتی از شب مشغول راز و نیاز با پروردگار یکتا می‌شوند، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی همانند سال‌های گذشته، تمام تلاش خود را برای پوشش ایمنی این اماکن و شرکت کنندگان در این مراسم‌ها به کار خواهد بست.

وی افزود: در این ایام علاوه بر اکیپ‌های سیار، آتش نشانان ۵ ایستگاه آتش نشانی نیز به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و امکان دیگر، آمادگی کامل را دارند.

راهنورد تصریح کرد: در این شب‌ها، بیش از ۳۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین در ۱۲ نقطه از سطح شهر ازجمله خیابان‌ها، میادین پر تردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان‌های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد تاکید کرد: شهروندان همچون سال‌های گذشته با نیروهای آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی به سرعت محل را ترک کنند و با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

راهنورد اضافه کرد: در این شب‌ها لازم است همه درهای ورود و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا درهای خروجی اسکان داده شوند.

وی با اشاره به اینکه پیش از شروع مراسم حتماً وسایل برقی و سیم کشی‌ها توسط افراد متخصص کاملاً بازبینی شود، افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به دور کردن شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان از محل حادثه اقدام شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد یادآور شد: مدیران عملیاتی در این شب‌ها به صورت گشت‌زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می‌کنند و نظارت همه جانبه را جهت تأمین ایمنی شهروندان انجام می‌دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا