اخبار استان ها

آزادی زندانیان غیرعمد به جای اهدای تاج گل مراسم ترحیم در تبریز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌شرقی، از چهار سال پیش، سنت حسنه‌ای توسط مردم خیر تبریز برای آزادی زندانیان غیرعمد به راه افتاده است که بار دیگر مردمان تبریز را که به شهری بدون گدا معروف است، از سایر شهرهای کشور متمایز می‌کند.

در این سنت، خانواده‌های متوفی در اقدامی خیرخواهانه در حد توان خود هزینه برپایی ضیافت، کارت دعوت و تاج گل را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌کنند تا خانواده‌ای را از بی سرپرستی رهایی بخشند.

این حرکت در سایر استان‌ها نیز با الهام گرفتن از مردم آذربایجان شرقی به فرهنگ و سنت نیک تبدیل شده است، چراکه بسیاری از خانواده‌های متوفی بر این باور هستند که با حذف تشریفات علاوه بر بازگرداندن سرپرست خانواده‌ای به کانون گرم خانواده‌، دعای خیر زندانیان آزاد شده نثار روح عزیزان از دست رفته‌شان می‌شود.

رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی در گفتگویی در این خصوص اظهار کرد: طی چهار سال اخیر، ۴۴۰۰ خانواده به سنت حسنه‌ای که خانواده‌های متوفی از بابت تاج گل و ضیافت و احسان مرحومان به ستاد دیه استان مراجعه می‌کنند، پیوسته‌اند که از این بخش بیش از ۱۱۰۰ زندانی آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشته‌اند.

وی در افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا به امروز، ۶۱۰ نفر از زندانیان و محکومان مالی از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی این تعداد بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال کمک ویژه (بلاعوض) پرداخت شده است.

مدیر ستاد دیه استان با اشاره به مراسم اخیر در سال ۱۴۰۲، عنوان کرد: جمعی از صاحبان صنایع و خیران در دو مراسم ترحیم همسر مالک باشگاه تراکتور و همسر رئیس اتاق بازرگانی ایران با حضور در ستاد دیه استان آذربایجان شرقی برای آزادی زندانیان غیرعمد و محکومان مالی مشارکت کردند.

تقی‌پور اضافه کرد: در این دو مراسم بیش از ۸۷ مجموعه، کارخانجات، اشخاص حقوقی و حقیقی از بابت هزینه تاج گل مراسم ترحیم در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت کردند.

وی ادامه داد: تنها در یکی از این مراسم، خیران از بابت هزینه تاج گل مراسم ترحیم در آزادی ۲۱ زندانی غیرعمد مشارکت کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا