بازار‌های مالی ، بورس و بانکتیتر دوعناوین اخبار

بهبود شاخص مشاغل در آمریکا ارزش سکه در بازار تهران را کاهش داد

« محمد کشتی آرای »گفت : قیمت جهانی هر اونس طلا امروز در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه ۱۴ مردادماه) با کاهش ۱۴ دلاری، به حدود یک هزار و ۳۳۶ دلار رسید.

در دو هفته گذشته ثبات نرخ سود بانکی و منفی شدن شاخص مشاغل در آمریکا و همچنین نوسان افزایشی قیمت ارز موجب افزایش ۲۱ دلاری قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی شده بود.
به گفته وی، بهبود شاخص مشاغل در آمریکا علت اصلی این کاهش است و در پی آن، قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار ریال کاهش یافته است.
کشتی آرای افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز امروز یک میلیون و ۱۲۵ هزار ریال داد و ستد شد که کاهشی ۳۷ هزار و ۵۰۰ ریالی را نشان می دهد.
به پایه این گزارش ، امروز هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با ۶۵ هزار ریال افزایش به ۱۱ میلیون و ۲۰۵ هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با ۳۰ هزار ریال کاهش قیمت پنج میلیون و ۵۶۰ هزار ریال و هر قطعه ربع سکه با ۲۰ هزار ریال کاهش قیمت، دو میلیون و ۸۷۰ هزار ریال دادوستد شد.
معاملات امروز بازار آزاد سکه تهران نشان می دهد، هر قطعه سکه گرمی با ۱۰ هزار ریال کاهش قیمت نسبت به روز پنجشنبه گذشته، یک میلیون و ۸۲۰ هزار ریال فروخته شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا