شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری شهرداری با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای پیشبرد اهداف آموزشی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان عصر دوشنبه در نشست خبری اقدام و عمل این معاونت اظهار کرد: معاونت برنامه‌ریزی در مجموعه‌های معاونت‌های شهرداری از جدیدترین ونوپاترین معاونت‌ها است.

 محمدی ازجمله اقدام های این معاونت در یک سال گذشته را تلاش و هدف گذاری برای انجام اقدامات شهرداری مبتنی بر پشتوانه علمی، تخصصی و کارشناسی در عرصه‌های مختلف عنوان کرد.

وی گفت :این معاونت چون مانند دیگر معاونت‌های شهرداری به‌صورت مستقیم با مردم در ارتباط نیست،شاید اقدام های چندان ملموس نباشد   اما شرایط کاری  این معاونت حساس و پیچیده است و تنها دو حوزه پژوهش و مرکز اسناد این معاونت برای در اختیار گذاشتن اسناد و مدارک موردنیاز پژوهشگران و دانشجویان با شهروندان به‌صورت مستقیم در ارتباط است.

محمدی تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا با ارزیابی درونی سازمانی و شناخت مأموریت‌ها وظایف و نیازهای شهرداری را به‌روز و به هنگام بکنیم.

سعید ابراهیمی مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان یکی از برنامه‌های در حال پیگیری را  اجرای تفاهم‌نامه‌ها با مجموعه دانشگاه‌های شهر و استان اصفهان عنوان کرد.

وی ازجمله اقدامات در حوزه این تفاهم‌نامه‌ها را جلو بردن پژوهش‌های کوچک‌مقیاس عنوان کرد و توضیح داد: در این نوع پژوهش‌ها، پژوهش ازنظر موضوع موردبررسی و بر کاربردی بودن آن تأکید می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی ۱۵۰ عنوان پژوهش در قسمت‌های مختلف شهری و برگزاری جلسات متعدد معاونت‌ها با دانشگاه‌ها اظهار کرد: ۲۷ مورد از این پژوهش‌ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری اصفهان از تشکیل دو اتاق فکر با عناوین اتاق فکر فاوا و برنامه توسعه در این معاونت با همراهی دانشگاه‌ها خبر داد و ادامه داد: به‌منظور تبادل‌نظر و به چالش کشیدن طرح‌ها برای دستیابی به پیشنهاد‌ها عملی و اجرایی و مسئله مهندسی‌شده این اتاق فکرها تشکیل‌شده است.

ابراهیمی برنامه اصفهان ۱۴۰۰، نقشه جامع فرهنگی، مدیریت دانش، سند راهبردی گردشگری، فرآیند تعریف و نیازمندی‌های فناوری اطلاعات، مناسب‌سازی فضای شهری برای افراد کم‌توان، مطالعات چهارباغ، طراحی پایداری اقلیم، سوار سلامت و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی را ازجمله اقدامات در حال پیگیری و انجام‌شده معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان بیان کرد.

وی حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را از دیگر برنامه‌های مدیریت مطبوع خود عنوان کرد و گفت: رویکرد ما حرکت به سمت استفاده و بهر برداری از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با حوزه شهری است که تابه‌حال ۲۰۰ موردحمایت نیز انجام‌گرفته است.

نصوحیان مسئول آموزش ، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان آموزش ضمن خدمت را از محوری‌ترین کارهای مدیریت خود عنوان و اظهار کرد: بیش از دو هزار کارمند به‌صورت مستقیم خدمات اصلی شهرداری را به شهروندان ارائه می‌کنند که به دنبال به‌روزآوری و کارآمد سازی آن‌ها هستیم.

وی  با اشاره به اجرای ۶۰ تا ۷۰ هزار ساعت آموزش در هرسال، گفت: در سال جاری تا امروز ۵۰ دوره آموزشی با ۳۰ هزار ساعت آموزش در حوزه‌های تخصصی مختلف  شهری انجام‌گرفته است.

مسئول آموزش ، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان در خصوص بهبود روش‌های در این مدیریت اظهار کرد: به دنبال ساده کردن ارائه خدمات توسط شهرداری به شهروندان هستیم.

نصوحیان از آماده‌سازی برنامه تحول برای تعالی بخشی شهرداری گفت و افزود: بهبود ساختارها، توجه به ‌سلامت اداری، افزایش بهره‌وری با انجام مشاوره با سازمان ملی بهره‌وری را از دیگر اقدامات انجام‌شده مدیریت مطبوع خود عنوان کرد.
وی از تهیه اصلاح ساختار مجموعه کل شهرداری و ارائه آن به وزارت کشور برای بررسی و تأیید خبر داد.

شایق مدیریت فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ازجمله موضوعات در حال پیگیری توسط این مدیریت را پروژه‌های معماری سازمانی عنوان کرد و گفت: شهرداری اصفهان در این حوزه در بین کلان‌شهرهای کشور پیشتاز است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دو سامانه پروفایل شهروندی و خدمات اداری شهرداری در شهرداری اصفهان، اظهار کرد: به دنبال ایجاد و ارائه ۸۰ خدمت جدید از طریق سامانه‌های برخط هستیم.

در پایان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تسری پژوهش در حوزه‌های مختلف شهری که مورد تأکید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان هست را از دیگر پیگیری‌های معاونت مطبوع خود عنوان کرد و ادامه داد: اصفهان جزء معدود کلان‌شهرهایی است که مدیریت پروژه دانش را پیگیر می‌کند.

محمدی اصفهان را جزء پنج شهر پایلوت اجرای شهر هوشمند کشور اظهار و بیان کرد: پلتفرم شهر هوشمند در حال برنامه‌ریزی است.

وی از راه‌اندازی مرکز فناوری‌های نوین در معاونت مطبوع خود خبر داد که به‌عنوان یک مرکز تخصصی برای ارتباط با حوزه‌های دانشی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا