شهر و جامعهعناوین اخبار

آموزش های مهارتی ضرورتی در جهت اشتغالزایی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ابوطالب جلالی مدیر کل استان، حسین مصلی نژاد رئیس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی و فریده روشن رئیس اداره آموزش، پژوهش و برنامه ریزی با فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار جلالی ضمن اشاره به آموزش های مهارتی مراکز فنی آموزش فنی و حرفه ای در زمینه تنظیم سند مهارت متناسب با رشته های موجود، سفارش پذیرنمودن آموزشها و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، شناسایی مشاغل پررشد در فضای کسب و کار، اهمیت آموزش ها در بخش کشاورزی و گیاهان داروئی با هدف توانمندسازی و کارآفرینی افراد جویای کار مطالبی را مطرح نمود.

وی بیان داشت: صنایع دستی به دلیل فراوانی مواد اولیه، ارزانی، دسترسی آسان به آن، عدم نیاز به سرمایه‌گذاری بالا، نداشتن آلایندگی زیست محیطی و ارزش افزوده بالا می‌تواند بهترین گزینه برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در حوزه صنایع دستی با مشارکت بخش غیردولتی توانسته است آموزش های تولید محور را گسترش دهد.

در ادامه اللهیاریگفت: آموزش های مهارتیضرورتی جدی در زمینه اشتغالزایی می باشد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای توانسته است تا حدودی خلاء موجود در مراکز آموزش عالی را پر کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهانضمن قدردانی از اقدامات مؤثر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در تعامل با بخش غیر دولتی گفت: در راستای گسترش صنایع دستی و گردشگری در استان و رونق بخشیدن به این حوزه در راستای فراهم نمودن بستر اشتغال، خواستار تعامل بیشتر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با این اداره کل گردید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا