شهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

۲۵۰ دهانه پل در شهرستان شهرضای اصفهان با نصب گاردریل ایمن سازی شد

 به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، مجتبی حاجیان رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان شهرضا گفت: شهرضا با داشتن ۹۰۰ کیلومتر راه همسنگ ، ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی وبزرگراهی ترانزیت شمال به جنوب کشور را برقرار می کند که مهمترین راه شریانی آن محور اصفهان – شهرضا – شیراز و محور شهرضا – سمیرم است که به یاسوج وچهارمحال وبختیاری منتهی می شود .

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد عامل تصادفات در این شهرستان به خستگی و خواب آلودگی رانندگان وابسته است و درنهایت واژگونی وسیله نقلیه را درپیش دارد اظهار داشت: سیاست راه وشهرسازی حذف خطرات ناشی از واژگونی است چرا که اعتقاد بر این است هر خطایی که توسط راننده در طول جاده ها انجام می شود خطاهایی هستند که جاده آن خطاها را نمی بخشد و منجر به تصادف و فوت وخسارات مالی وجانی می شود که در این راستا محور شهرضا – اصفهان به طول ۹۰ کیلومتر ، شهرضا – شیراز به طول ۹۰ کیلومتر و شهرضا – سمیرم به طول ۴۰ کیلومتر عملیات اصلاح شیب شیروانی انجام شده که با این اقدام خسارتهای مالی و جانی به حداقل رسیده است .

روزانه آمار تردد جاده ها و راههای شریانی این شهرستان بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه سبک وسنگین است که در راستای ایمن سازی محورهای ارتباطی قراردادهای بازی در سطح شهرستان وجود داردکه از جمله آن : عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محور اصفهان – شهرضا بطول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ، احداث باند دوم شهرضا – مبارکه بطول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال  و قرارداد بازانجام عملیات لکه گیری و روکش آسفالت  شهرضا –سمیرم بطول ۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال که بدلیل شن ونمک پاشی زیاد عمر مفید آسفالت به پایان رسیده و نیاز به تامین اعتبار جهت روکش آسفالت دارد .

حاجیان خاطر نشان کرد: یکی از الزاماتی  که در محور سمیرم به شهرضا به دلیل وجود شیب بسیار تند مسیر و خستگی رانندگان و بالا بودن سرعت در این نقطه که عامل واژگونی و تصادفات فوتی وجرحی بوده نصب دوربین جهت کنترل سرعت می باشد که بسیار حائز اهمیت است .

 وی در زمینه اقدامات انجام شده جهت حذف نقاط پرتصادف در محورهای شهرستان گفت: نقاط پیچ افتخاریه و منطقه سپهر آباد در محور اصفهان و دوربرگردان فلاردی در کمربندی شهرضا با نصب گاردریل و تابلوهای فسفری و اصلاح شیب شیروانی ایمن سازی شده و نقطه پرتصادف تنگ چاقالو در محور شهرضا – سمیرم بطول ۲۰۰ متر وارتفاع ۳ متر و همچنین گردنه پوده در محور شهرضا – مبارکه بطول ۴۰۰ متر و ارتفاع ۵ متر خاکبرداری وترانشه برداری شده و قوس خطرناک آنها حذف شده است .

در محور شهرضا – شیراز ۵۴ دستگاه پل وجود دارد که با تعریض پلها و ایجاد شانه راه در سمت چپ  از خطر سقوط در پلها جلوگیری و ۲۵۰ دستگاه پل در محور شیراز به سمت شهرضا نیزبانصب گاردریل ایمن سازی شده است .

تمام سه راهی های منتهی به محور شریانی اصفهان –شهرضا – شیراز با نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی و پایه های روشنایی در جزیره میانی ایمن سازی شده اما ورودی ها وخروجی های ۷ روستا و ۱۴ دوربرگردان واقع شده در این مسیرها خاکی است و نیاز به تامین اعتبار ۴۰ میلیارد ریال جهت آسفالت وایمن سازی دارند .

مجتبی حاجیان اظهار داشت: از جمله پروژه های نیمه تمام این شهرستان تکمیل زیرگذر سمیرم واقع در کمربندی شهرضا است که تاکنون دودستگاه پل با دهانه ۱۲ متری ساخته شده و ارتباط برقرار گردیده و درصورت تامین اعتبار لازم جهت احداث ۴ لوپ ، این پروژه تکمیل و آماده بهره برداری خواهد بود .

۳۰۰ کیلومتر خط کشی ، نصب ۲۵۰ متر مربع تابلو و علائم، نصب ۶۰۰۰ شاخه گاردریل و نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی از جمله اقدامات لازم جهت ارتقای ایمنی محورها در شهرستان شهرضا بوده است .

وی با اشاره به ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان شهرضا خاطر نشان ساخت:  ۹۰۰ واحدمسکن مهر تاکنون تحویل متقاضیان گردیده و ۳۰۰ واحد آماده بهره برداری و ۴۰۰ واحد باقیمانده نیز با ۹۰ درصد پیشرفت با نصب کنتور برق و تاییدیه آسانسور تاپایان سال آماده تحویل خواهد بود .

در شهرستان شهرضا ۳۳۰ میلیون متر مربع زمین دولتی وجو دارد که از این میزان یک سوم  آن که معمولا باغات و کشاورزی با کاشت درختان ۱۰ سال به بالا هستند تصرف شده که در صورت طرح وتصویب قانون فروش اراضی تصرفی علاوه بر درآمدزایی دولت، مشکل اقشار کشاورز نیز در این شهرستان حل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا