پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کسب بالاترین رتبه رضایتمندی مردم از پلیس اصفهان /کشف اقلام قاچاق و دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریالی اموال منازل دراصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،دکتر رسول زرگرپور در دیدار فرمانده انتظامی و معاونان این فرماندهی با وی گفت: سال ۹۵ علی رغم وجود مشکلات و محدودیت ها برای نیروی انتظامی سالی پرتلاش و همراه با موفقیت بود و نیروهای پلیس استان با تلاش ها و جانفشانی های خود توانستند فضای امن و آرامی را در استان حاکم کنند که برخود لازم می دانم از همه زحمت کشان این عرصه تقدیر کرده و به ارواح طیبه شهدای این نیرو درود بفرستم .

وی افزود: در کنار رتبه های برتری که نیروی انتظامی استان در سال ۹۵ کسب کرد، به نظرم مهمترین رتبه مربوط به رضایتمندی مردم از این نیرو بود چراکه رضایتمندی مردم نشان می دهد که پلیس وظایفش را به نحو احسن انجام داده است.

این مقام مسئول عملکرد پلیس استان در نوروز ۹۶ را موفق عنوان کرد و اظهار داشت: در ایام نوروز از نقاط مختلف بازدید و نظر گردشگران و مسافران را در خصوص عملکرد بخش های مختلف جویا شدم که خوشبختانه همه از کار پلیس رضایت داشتند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در نوروز امسال نزدیک به سه میلیون نفر اقامت در استان داشتیم که این رقم بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و همچنین پنج میلیون نفر از مراکز گردشگری بازدید کردند و روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر در میدان تاریخی امام(ره) تردد داشتند که همه این ها مرهون امنیت بالای استان است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال در زمینه کاهش سرقت تلاش های خوبی از سوی پلیس استان صورت گرفت اظهار داشت: با ایجاد سازماندهی و استفاده از تجهیزات و امکانات مناسب و راه اندازی ایستگاه های امنیت و سلامت در زمینه کاهش تصادف جاده ای هم پلیس به موفقیت های خوبی دست پیدا کرد.

استاندار اصفهان در ادامه به موضوع انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه اشاره کرد و با مهم توصیف کردن آن برای کشور اظهار داشت: اصلی ترین وظیفه نیروی انتظامی در انتخابات تامین امنیت و آرامش قبل و بعد از آن و همچنین حفاظت از صندوق ها است.

وی با بیان اینکه انتخابات باید با شکوه و با ابهت، در امنیت و آرامش و سلامت کامل برگزار و نتایج آن نیز وحدت بخش و باعث انسجام ملی شود افزود: در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و بخش امنیت انتخابات نیز به نیروی انتظامی محول گردیده که مطمئن هستیم پلیس استان این بار هم از این آزمون سربلند بیرون می آید .

**اصفهان، رتبه اول کاهش تصادفات کشور در نوروز را به دست آورد

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در مجموع راه های شهری و برونشهری در نوروز ۹۶ با۳۶ درصد کاهش روبرو بودیم از کسب رتبه اول کاهش تصادفات کشور در نوروز ۹۶ خبر داد.

سردار “عبدالرضا آقاخانی”، در حاشیه دیدار با استاندار اصفهان گفت: فرماندهی انتظامی استان نوروز ۹۶ را با موفقیت های خوبی آغاز کرد و توانست با احداث ایستگاه های امنیت و سلامت  که کلید آن در کشور توسط این فرماندهی زده شد در زمینه کاهش تصادفات فوتی به جایگاه خوبی دست پیدا کرده و رتبه اول کاهش تصادفات کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در داخل شهر با کاهش ۵۰ درصدی و در برون شهر با کاهش ۲۹ درصدی تصادفات فوتی روبرو بودیم و در مجموع راه های شهری و برون شهری نیز تصادفات فوتی استان ۳۶ درصد نسبت به نوروز ۹۵ کاهش پیدا کرد و این درحالی بود که میانگین کاهش تصادفات فوتی کشور در نوروز امسال  هشت درصد بود.

این مقام انتظامی، سال ۹۵ را سالی پرفراز و نشیب برای پلیس استان توصیف کرد و اظهار داشت: در سال گذشته اقدامات خوبی در برخورد با باندهای خلافکاری و مجرمان حرفه ای انجام گرفت و در زمینه استرداد اموال مسروقه به مالباختگان و همچنین انهدام کانون های جرم و برخورد توزیع کنندگان مواد مخدر دست آورد های خوبی به دست آوردیم.

سردار آقاخانی یکی از کارهای مهم پلیس استان را آموزش مردم در خصوص آشنایی با تهدیدات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته کارشناسان ما با تعامل های صورت گرفته در مساجد، مراکز علمی، کارگاه ها، دانشگاه ها و مدارس حضور یافته و به آموزش و ارائه هشدار های انتظامی برای مردم پرداختند که تاثیرات خوبی نیز در افزایش آگاهی مردم و ارتباط بیشتر آحاد جامعه با بدنه پلیس داشت.

وی افزود: انشاء الله سال ۹۶ با تحرک بیشتر در ماموریت های میدانی و صفی شروع خواهیم کرد چرا که احساس می کنیم در برخی از مناطق و جغرافیای استان مردم در خصوص برخی مسایل امنیتی و انتظامی دغدغه دارند و قصد داریم این این دغدغه ها را شناسایی کرده و بر اساس آنها ماموریت های خود را اجرایی کنیم.

این مقام انتظامی، مقابله با قاچاق کالا را از دیگر برنامه های فرماندهی انتظامی استان در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: با توجه به تاثیر مبارزه با قاچاق در امنیت اقتصادی کشور به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۶ به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طرح های خود در این زمینه را شدت بیشتری خواهیم داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطمئناً نیروی انتظامی در موضوع امنیت اقتصادی می تواند تاثیر گذار باشد گفت: پلیس استان هم با آغاز سال ۹۶ طرح های مبارزه باقاچاق کالا را با جدیت آغاز کرده است.

سردار آقاخانی موضوع مقابله با سرقت ، توزیع و مصرف مواد مخدر ، ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی و کاهش تصادفات را از دیگر دغدغه های مهم مردم استان عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوعات در دستورکار ویژه فرماندهی انتظامی استان قرار دارد و برای هریک از آنها ماموریت های میدانی تدارک دیده شده است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه مهمترین ماموریت پلیس استان در سال ۹۶ را تامین امنیت انتخابات عنوان کرد و گفت: برای این رزمایش بزرگ تعداد ۱۱ هزار  نیرو بکارگیری خواهند شد و ساز و کار یک انتخابات پرنشاط، آزاد و امن و آرام فراهم شده تا انشاء الله مردم با آرامش کامل در پای صندوق های رای شرکت کنند.

سردار آقاخانی با تقدیر از حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان استان از نیروی انتظامی گفت: امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردم و دستگاه ها ، امنیت کاملی را در سال ۹۶ که با امنیت انتخابات همراه است رقم بزنیم.

 **کشف محموله ۱۰ میلیارد ریالی گوشی قاچاق در لنجان

 فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و توقیف دو دستگاه سواری سمند و پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ “رضا عرب عامری” بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان لنجان حین گشت زنی و کنترل تردد خودروها در محور “اصفهان-شهرکرد” به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی ادامه داد:در بازرسی از این دو خودرو یک هزار و ۱۸۴ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است .

سرهنگ عرب عامری با اشاره به اینکه رانندگان هر دو خودرو در تاریکی شب فرار کردند، افزود: هر دو راننده شناسایی وتلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان ضمن قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس تصریح کرد : اقدامات مقابله ای با پدیده شوم قاچاق همه جانبه بوده و به صورت ویژه در دستور کار پلیس می باشد و از شهروندان تقاضا می شود هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به نیروی انتظامی گزارش کنند.//

**توقیف بیش از ۲ هزار خودروی متخلف به علت انجام ۲ تخلف همزمان

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف دو هزار و ۲۵۰ دستگاه خودروی متخلف به علت انجام دو تخلف همزمان حادثه ‌ساز در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی”  گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در سال ۹۵ تعداد دو هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو را به علت انجام دو تخلف همزمان حادثه ساز توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.

وی افزود:براساس بند د ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتکب دو تخلف از تخلفات “حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه” گردد، وسیله نقلیه او حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌ شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: ترخیص خودرو منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و طی یکسری مراحل قانونی می باشد .

سرهنگ رضایی در پایان با اشاره به اینکه پلیس با رانندگانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند برخورد قاطع و قانونی می کند از کلیه رانندگان خواست : از انجام دادن حرکات مخاطره آمیز در رانندگی بپرهیزند تا شاهد وقوع تصادفات و خسارات مالی و جانی نباشیم .

**دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریالی اموال منازل در اصفهان

 رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی وانهدام باند هشت نفره سارقان حرفه ای منازل و کشف ۴۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی” اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل وی در جنوب شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی سه سارق حرفه ای را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت : این سه سارق در بازجویی های به عمل آمده به سرقت از منازل شهروندان با همدستی پنج سارق دیگر اعتراف کردند.

خسروی با اشاره به اینکه ۹ کیلو گرم نقره و یک کیلو گرم طلا مسروقه از مخفیگاه سارقان کشف شد، افزود: در مجموع اموال کشف شده بالغ بر ۴۰میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان با اشاره به تحویل هر هشت متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد:  طلا،جواهرات و وجوهات نقد خود را به صندوق امانات و افراد مطمئن بسپارید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک  با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرید.#

**برخورد کشنده ولوو با موتورسیکلت ۳ کشته برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با یک موتورسیکلت و فوت راکب و دو سرنشین موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” اظهار داشت: روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمینی شهر از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده ولوو با یک موتورسیکلت مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود : متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب که فردی ۳۸ ساله و دوسرنشین موتورسیکلت که خانمی ۳۴ ساله و کودکی هفت ساله و همگی اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند.

سرهنگ جعفری نژاد بیان داشت : کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان خمینی شهر علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم رعایت حق تقدم توسط راننده کامیون اعلام کرده اند .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از رانندگان خواست : ضمن رعایت حق تقدم با سرعت مطمئنه و مجاز رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند بپرهیزند تا شاهد داغ دار شدن خانواده ها نباشیم .

**کفش های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله کفش خارجی به ارزش ۷۳ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

 سرهنگ “غلامرضا براتی” گفت : ماموران انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری از این شهرستان به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۶۱۲ جفت کفش خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش کفش های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷۳ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال اعلام شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این زمینه خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی جامعه را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا