پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

با حضور استانداراصفهان: مجموعه فرهنگی ورزشی و زورخانه ذوالفقار محله آدریان خمینی‌شهر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم افتتاح زورخانه ذوالفقار محله آدریان خمینی شهر، ضمن تبریک مبعث پیامبر اعظم(ص)، اظهارداشت: امروز برای ادای احترام به شهدای گرانقدر و خانواده های معظم آنان و جانبازان و ایثارگران که به برکت پایداری و مقاومت آنان امنیت و آرامش بر کشور حاکم است در این شهرستان حضور یافتم.
استاندار اصفهان افزود: مردم ولایتمدار، متدین، شهیدپرور و با فرهنگ خمینی شهراز سال ۴۲ تا کنون، در همه مراحل نظام در انقلاب، جنگ تحمیلی، سازندگی‌ها و عرصه‌های مختلف پیشرو بوده، علما و بزرگان زیادی از این خطه برخاسته‌اند که نشان دهنده ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مختلف مردم خمینی‌شهر است.
رسول زرگرپور در ادامه با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در کشور یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، اظهارداشت: طلاق، فساد، اعتیاد و سرقت از جمله آسیب های اجتماعی هستند و تاکنون حدود ۱۸ آسیب اجتماعی مهم در کشور شناسایی شده است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: در دو جلسه ی مهم در حضور مقام معظم رهبری ۴ آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و آسیب های سازمان یافته به عنوان اولویت مقابله با آن‌ها انتخاب شده و در دستور کار دولت قرار گرفته زیرا که پیگیری موضوع از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
زرگرپور با اعلام اینکه نرخ ابتلا به اعتیاد در کشور ۲.۶ درصد و در استان اصفهان ۱.۹ درصد است، اظهار داشت: با توجه به شرایط مذهبی و فرهنگی اصفهان ، آسیب های اجتماعی در این استان نسبت به برخی از استان‌های کشور کمتر است.
وی افزود: استان اصفهان از نظر دینداری جایگاه بالایی دارد و آسیب های ا جتماعی در این استان از متوسط کشور پایین تر است ولی در این استان دین پرور حتی یک آسیب اجتماعی هم پذیرفته شدنی و در شان این مردم نیست.
رسول زرگرپور با بیان اینکه دولت براساس فرمایش رهبری دو سیاست را برای مقابله با آسیب های اجتماعی اتخاذ نموده است، گفت: اجتماعی کردن مبارزه و مقابله با آسیب ها و دوم رویکرد پیشگیری در دستورکار قرار گرفته است.
استاندار اصفهان یکی از راه‌هایی که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد را ورزش خواند و افزود: ورزش و پر کردن معقول اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد و باید بسترهای ورزشی، فرهنگی و هنری را برای قرارگرفتن جوانان در این مسیر فراهم کرد.
زرگرپور اظهار داشت : همانگونه که با افتتاح و بهره برداری از هر کلاس درسی ، در واقع یک سلول زندان بسته می شود، با افتتاح و راه اندازی هر ورزشگاه و زور خانه ای، آسیب های اجتماعی به حداقل رسیده و یک بند زندان تعطیل می شود .
استاندار اصفهان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح زورخانه در این منطقه، افزود: ورزش باستانی، ورزشی است که با الگو گیری از امیرالمومنین علی (ع) غیرت، مردانگی، دلاوری و تدین در آن جایگاه ویژه ای دارد و موجب پرورش جوانان باغیرت و اهل ایثار می شود.
زرگرپور با تاکید بر اینکه باید در هر محله ای یک زورخانه تاسیس شود، گفت: ورزش زورخانه ای هم پرورش جسم است و هم پرورش روح و باید مورد توجه قرار گیرد و جوانان برای حضور در این عرصه ترغیب شوند.
استاندار اصفهان در پایان به انتخابات اشاره کرد و افزود: در ۲۹ اردیبهشت ماه یک رویداد بسیار بزرگ و با ابعاد جهانی، منطقه ای وکشوری در پیش است و حکومت های محلی و مدیریت کلان کشوری و در واقع مقدرات کشور تعیین می شود.
رسول زرگرپور افزود: از بعد خارجی ایران در منطقه ی پرآشوب ولی درامنیت و آرامش قرار گرفته است.
وی اظهارداشت: برای کورکردن چشم دشمنان و قطع امید آنان باید در انتخابات شرکت نماییم و میثاق خودمان را با امام راحل(ع) و مقام معظم رهبری مستحکم تر کنیم.
استاندار اصفهان افزود: باید دل دوستداران نظام در جهان و تمام آزادی خواهان از حضور گسترده ی ما در انتخابات خشنود شود.
گفتنی است مجموعه فرهنگی ورزشی و زورخانه ذوالفقار محله آدریان خمینی‌شهر با ۵۰۰ متر زیر بنا و ۱۲میلیارد ریال اعتبار، پس از یک دهه توقف، با حضور دکتررسول زرگرپور افتتاح و به بهره برداری رسید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا