پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

امامزاده ناحیه یک اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان مجری طرح ضیافت الهی /برپایی محفل جزء خوانی در ۶ امامزاده شهرستان لنجان/برگزاری نشستی برای ساماندهی مساجد شهر علامه مجلسی/ثبت وقف جدیدی در شهرستان بوئین و میاندشت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی با هدف ایجاد فضای معنوی در ماه بهار قرآن و با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی ویژه برنامه طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر ۲۷ امامزاده ناحیه یک شهرستان اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای این طرح ۱۹ محفل جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان مطرح و برتر استانی و کشور در جوار بقاع متبرکه ناحیه یک اصفهان در طول ایام ماه مبارک رمضان برپا می شود همچنین یک محفل انس با قرآن کریم نیز به صورت ویژه و با حضور قاری مصری در مسجد جامع اصفهان برنامه ریزی شده است که در این ماه پر خیر و برکت برگزار می شود همچنین جلسات تفسیر قرآن کریم نیز در جوار حرم مطهر ۵ امامزاده جلیل القدر اصفهان با استفاده از اساتید مجرب در این زمینه در طول ایام ماه مبارک رمضان برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ادامه داد: دو خیمه معرفت نیز در قالب این طرح در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان و مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برپا خواهد بود که به زائران و مجاوران این اماکن مقدس به صورت رایگان خدمات گوناگون فرهنگی و مذهبی ارائه می کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) و شب های قدر ویژه برنامه هایی نیز در جوار بقاع متبرکه شهرستان پیش بینی شده است که اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور در ادامه گفت: در راستای اجرای این طرح نیز از ۴ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز استفاده می شود.

**برپایی محفل جزء خوانی در ۶ امامزاده شهرستان لنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان و در قالب اجرای طرح ضیافت الهی ۶ محفل جزء خوانی و ترتیل خوانی در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان شهرستان لنجان برپا می شود.

 محمد رضا ترحمی اظهار داشت: همچون سال های گذشته و در راستای پذیرایی از روزه داران و زائران بقاع متبرکه شهرستان لنجان طرح ضیافت الهی به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده جلیل القدر این شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های صورت گرفته شده با اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان لنجان در قالب اجرای طرح ضیافت الهی ۶ محفل جزء خوانی و ترتیل خوانی به همراه اجرای برنامه های متنوع قرآنی در طول ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان ادامه داد: همچنین در سالروز میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) برنامه هایی در جوار حرم مطهر ۵ امامزاده برگزار می شود و در شب های قدر نیز ویژه برنامه هایی در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده اجرا می شود.

محمد رضا ترحمی در ادامه گفت: براساس پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) نیز سفره های افطاری ساده نیز با کمک خیرین و بانیان در جوار حرم مطهر ۲ امامزاده عظیم الشان شهرستان گسترده می شود و در ایام ماه مبارک رمضان میزبان روزه داران و زائران عزیز در جوار این امامزادگان جلیل القدر هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: خیمه های معرفت نیز با همکاری ۷ مبلغ بومی و با برپایی غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی در جوار حرم مطهر ۵ امامزاده واجب التکریم شهرستان در طول ایام ماه مبارک رمضان میزبان زائران و روزه داران خواهند بود.

**برگزاری نشستی برای ساماندهی مساجد شهر علامه مجلسی

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: جهت ساماندهی مساجد شهر علامه مجلسی نشستی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان و رئیس حوزه علمیه مبارکه برگزار شد.

علی مبشری اظهار داشت: جهت ساماندهی ۶ مسجد شهر علامه مجلسی نشستی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران شهرستان و رئیس حوزه علمیه مبارکه در محل حوزه علمیه مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی جهت تامین  ائمه جمعه روحانی مورد نیاز این مساجد را معرفی نماید همچنین قرار شد تا با همکاری سپاه پاسداران پایگاه های بسیج این مساجد نیز راه اندازی شوند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تا اداره اوقاف و امور خیریه نیز اعضای مناسب جهت اعضای هیئت امنای این مساجد را معرفی و احکام آنان را صادر نماید.

**ثبت وقف جدیدی در شهرستان بوئین و میاندشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: توسط واقف نیک اندیشی در روستای نوغان از توابع شهرستان بوئین و میاندشت وقف جدیدی برای امور خیریه و عامل المنفعه به ثبت رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: حسین ریاحی با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در اقدامی نیک اندیشانه یک وقف جدید را به نام خود به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش زمینی را به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در روستای نوغان از توابع شهرستان بوئین و میاندشت وقف بر امور خیریه و عامل المنفعه کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه خاطر نشان کرد: از اول سال جاری تا کنون با اجرای برنامه های گوناگون و همچنین استفاده از ظرفیت های مبلغان در زمینه های فرهنگی و مذهبی ۹ وقف جدید توسط واقفان نیک اندیش در شهرستان فریدن به ثبت رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا