پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

یک تن و ۴۸۰ کیلومواد مخدر و ۳۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در اصفهان کشف شد//کشف قاچاق و دستگیری کلاهبردارتلفنی و سارق جیب بر در استان اصفهان

سردار “مهدی معصوم بیگی” ، صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح خبرفوق، اظهار داشت: به منظور افزایش تحرک و چابکی در مجموعه این فرماندهی ، قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل تشکیل و در جلسات اندیشه ورزی این قرارگاه، طرح ذوالفقار یک به اجرا گذاشته شد که بخشی از این طرح در زمینه مقابله با باندها،  شبکه های قاچاق و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر بود.

وی افزود: در همین راستا ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد تحرکات یکی از باندهای فعال در زمینه قاچاق مواد افیونی توانستند در یک اقدام عملیاتی،  این باند سه نفره را منهدم و بیش از یک تن و ۴۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر که به شکلی پیچیده در یک دستگاه خودروی کامیون جاسازی شده بود را کشف کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مقدار مواد در مرزهای شرقی بارگیری و مقصد آنها تهران، سمنان و استان های شمالی بود عنوان داشت: نکته حائز اهمیت در این عملیات کشف مقدار ۴۷۰ کیلوگرم هروئین بود که با توجه به اینکه استان اصفهان یک استان مرکزی است کشف این مقدار ماده  مخدر هروئین در این استان بی سابقه بوده است.

سردار معصوم بیگی بخشی دیگر از طرح ذوالفقار یک را مبارزه با باندهای قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: در این طرح تعداد ۱۲ کانتینر حامل کالای قاچاق که از جنوب کشور به سمت اصفهان در حرکت بودند توقیف و محموله هایی شامل برنج، لوازم التحریر، اسباب بازی، پوشاک، گوشی تلفن همراه، لامپ ال ای دی و تعدادی موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال کشف و تعداد ۲۸ نفر از قاچاقچیان کالا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همچنین به برخورد با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش و دستگیری محکومان غایب و فراری در این طرح اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم شهر و استان اصفهان یک استان فرهنگی، ولایی و شهید پرور است و چنین استانی مکانی برای اوباشگری نیست و پلیس با تمام قوت و قدرت در برابر اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم می ایستد و اجازه نا امنی را به آنها نمی دهد.

وی افزود : در این رابطه با تلاش ماموران پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی ، مواد مخدر و ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، سه باند اراذل و اوباش منهدم، تعداد قابل توجهی سارق و محکومان غایب و فراری دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان  همچنین از کشف ۵۰ دستگاه خودرو و ۱۸ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، تعدادی قابل توجهی سلاح سرد و گرم و اموال مسروقه خبر داد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: در حوزه عفاف و حجاب هم اقدامات ایجابی خوبی انجام شد و با برخی از باندها و افرادی که به دنبال ترویج بی بند و باری و فساد در جامعه بودند برخوردهای لازم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه طرح ذوالفقاریک به مدت چهار روز در سطح استان به مرحله اجرا گذشته شده بود گفت: پیام این طرح هشداری برای خلافکاران و تبهکاران بود که بدانند پلیس مسلط و مشرف بر اوضاع است و هرگونه تحرک مجرمان و قاچاقچیان را زیر نظر دارد و با قوت و قدرت تمام با آنها مقابله خواهد کرد .

این مقام مسئول پیام دیگر طرح پلیس را هوشیاری بیشتر خانواده ها عنوان کرد و اظهار داشت: خانواده ها باید مراقب باشند که فرزندانشان در دام این گونه باند های مجرمانه نیفتند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل، قرارگاهی دائمی است گفت: به زودی این قرارگاه در شهرستان های هدف و سپس در کل شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد و انشاء الله با استفاده از ظرفیت های درون و بیرون ناجا امنیت و احساس امنیت مردم را بیش از گذشته افزایش خواهیم داد.

رئیس پلیس استان با بیان اینکه مردم در تولید امنیت نقش محوری دارند گفت: امنیت کشور ما امنیت مردم پایه است و به همین جهت از مردم می خواهیم که بیش از گذشته در تولید امنیت جامعه ایفای نقش کنند و با رعایت مسایل ایمنی و مراقبت بیشتر از فرزندان و اموال خود زمینه ها و بسترهای وقوع جرم از مجرمان بگیرند.

سردار معصوم بیگی در پایان با تقدیر از همکاری همه دستگاه ها و ارگان های استان در اجرای بهتر ماموریت های پلیس از همراهی و همکاری مسئولان قضائی به ویژه دادستان اصفهان و دادستان های شهرستان های استان تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، صبح امروز نمونه کشفیات و اقلام به دست آمده در اجرای طرح ذوالفقار یک با حضور استاندار اصفهان،آیت الله مهدوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری،  مقامات لشکری و کشوری، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و خبرنگاران رسانه های گروهی با حضور در میدان صبحگاه فرماندهی انتظامی استان رونمایی شد./

**محموله ۵۰۰ میلیون ریالی سرقتی در اتوبوس جاده ای

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان از کشف یک محموله گوشی تلفن همراه ، لپ تاب و مقداری لوازم آرایشی بهداشتی که در یکی از استان های شمالی کشور به سرقت رفته بود و در پوشش محموله باری به وسیله یک دستگاه اتوبوس مسافربری در حال انتقال به جنوب کشور بود خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی مستقر در یکی از ترمینال های مسافربری شهر اصفهان حین کنترل و نظارت بر اتوبوس های جاده ای وارد شده به استان اصفهان به یک اتوبوس که از شمال کشور قصد سفر به یکی از شهرهای جنوبی را داشت و برای استراحت در ترمینال توقف کرده بود مشکوک شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی بعمل آمد که تعداد ۲۰ عدد گوشی تلفن همراه ، ۶ عدد لپ تاب و مقداری لوازم آرایشی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بررسی های بعمل آمده مشخص شد این محموله از یکی از استان های شمالی کشور سرقت شده و سارق تحت پوشش بار قانونی قصد انتقال آن به جنوب کشور را داشته است .

سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه محموله کشف شده پس از سیر مراحل قانونی به مالکان تحویل داده خواهد شد افزود: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است . .

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اینکه سارق اموال نیز شناسایی و بزودی دستگیر می شود خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هیچگاه اجازه ایجاد یک عمل مجرمانه را در سطح جامعه به مجرمان نمی دهد و با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند.

**جیب بر اتوبوس های BRT اصفهان دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری سارق خانمی که به صورتی کاملاً حرفه ای و ماهرانه اقدام به کیف زنی و جیب بری از مسافران خانم در اتوبوس های BRT می کرد خبر داد.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی ” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت کیف پول و تلفن همراه آنها در اتوبوس های شهری، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز وپس از انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را که یک خانم بود شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : خانم سارق در بازجوئی های پلیس به سرقت ۱۴۰ میلیون ریال وجوه نقد از کیف مسافران اتوبوس های BRT و سرقت تعدادی گوشی تلفن همراه ، مدارک شناسایی و دیگر لوازم اعتراف کرد.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه در این رابطه مالبختگان شناسایی می شوند و اموال آنها پس از طی مراحل قانونی به آنان تحویل داده می شود تصریح کرد: یکی از جرائمی که همواره در محلهای عمومی و به ویژه اتوبوس های درون شهری رخ می دهد جیب بری و کیف زنی است که مرتکبان این گونه جرائم با انتخاب طعمه های خود در نقاط شلوغ و پر تردد و وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس های شرکت واحد به صورتی کاملاً حرفه ای و ماهرانه به افراد نزدیک شده بود و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت از جیب و یا کیف مردم می کنند .

رئیس پلیس آگاهی استان از تحویل سارق به مراجع قضائی خبر داد و با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی وقوع جیب بری در پنج ماهه اول امسال در استان اصفهان گفت: نکته قابل تاملی که در این گونه سرقت ها وجود دارد این است که به لحاظ پائین بودن ارزش وجوه نقد و اموال مسروقه در این سرقت ها معمولاً مالباختگان از اعلام سرقت به پلیس خودداری و این موضوع زمینه سرقت مکرر را برای سارق فراهم می کند.

سرهنگ خسروی در پایان به همشهریان توصیه کرد: از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود،خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنید ،تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید.در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری شود، از نگهداری رمز کارت در محلی نزدیک به آن در کیف یا جیب خود و حتی در گوشی موبایلتان با اسم مشخص خودداری کنید.در معابر و وسایط نقلیه عمومی، کیف خود را به صورتی در کنار خود نگه دارید که کاملاً در معرض دیدتان قرار داشته باشد. حتی اگر اموال به سرقت رفته از نظر شما دارای ارزش مادی زیادی نیستند نیز پلیس را در جریان قرار دهید تا از بروز چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری شود.

**دستگیری کلاهبردار تلفنی با ۶۶ میلیون ریال برداشت غیرمجاز

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار تلفنی که مبلغ ۶۶ میلیون ریال از فردی به صورت غیر مجاز برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” ‌ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : درپی طرح شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی او رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود : شاکی در تحقیقات اولیه بیان کرد طی تماس تلفنی با وی از شماره‌ای ناشناس مبنی بر اینکه “شما برنده جایزه همراه اول شده‌اید” ، فریب خورده و با هدایت فرد ، به پای دستگاه خودپرداز طی چند مرحله تراکنش در مجموع مبلغ ۶۶ میلیون ریال از کارت عابر بانک به حساب فرد کلاهبردار انتقال داده است.

جعفری نژاد ادامه داد: ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر با به کارگیری روش‌های تخصصی و شگردهای خاص پلیسی، متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با مشاهده مدارک مستدل و غیر قابل انکار، به کلاهبرداری و برداشت مبلغ ۶۶ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی فرد شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهردر پایان ضمن هشدار در خصوص برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی کاربران ، از شهروندان خواست فریب کلاهبرداران پیامکی را نخورند و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار “کلاهبرداران پیامکی” قرار ندهند و در پی وعده و وعید آنها، به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه نکنند. همچنین برای دریافت جایزه به هیچ عنوان نیاز به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست و نباید هیچ عملیات بانکی از سوی فرد انجام شود.

**پرونده سارق داخل خودرو در نجف آباد بسته شد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق داخل خودرو و کشف ۴۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ”محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت:در پی شکایات مردمی مبنی بر سرقت داخل خودرو در شهرستان نجف آباد بررسی موضوع دردستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:متهم که از سارقان حرفه ای می باشد طی بازجویی های پلیس به سرقت ۴۰ میلیون ریال اموال داخل خودرو اعتراف کرد .

سرهنگ خدادوست بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل، مالباختگان شناسایی و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان از شهروندان خواست: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند، از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند، از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید . سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند ودر صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**توقیف کشنده هوو با بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق درسمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله لوازم چرخ خیاطی خارجی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده هوو مشکوک و جهت بازرسی محموله آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه این خودرو از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود ادامه داد: در بازرسی بعمل آمده تعداد ۹۵۰ کارتن لوازم چرخ خیاطی خارجی کشف شد که راننده آن مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی از دستگیری راننده خودرو در این زمینه خبر داد و بیان داشت : محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان با اشاره به تحویل راننده به مراجع قضائی از شهروندان خواست ، هرگونه اخبار واطلاعات در خصوص قاچاق کالا را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا با مفسدان اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی شود .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا