تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

 اصلاح فرآیندها و برنامه ریزیها در بخش های آب و کشاورزی باید با توجه به تغییر اقلیم صورت پذیرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهارداشت: در مدت حدود ۳۰ سالی که از تشکیل مدیریت بحران در کشور می گذرد اقدامات خوبی صورت گرفته و تشکیل ستادهای استانی بسیار راهگشا بوده است.
استانداراصفهان با تاکید بر اینکه باید این ستاد در شهرستان ها نیز تشکیل شده است، افزود: فرمانداران باید نسبت به تشکیل جلسات این ستاد در شهرستان های محل ماموریت خود اهتمام بیشتر ورزند.
زرگرپور کارگروه های تخصصی این ستاد را بسیار مهم خواند و افزود: مدیران دستگاه ها باید به صورت جدی در این جلسات شرکت نمایند و گزارش آن ارائه کنند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در برخی موارد اخبار و گزارش های ارسالی از وقوع حوادث متناقض است، افزود: لازم است براساس دستورالعمل، مشخص شود که در مورد هر حادثه ای ، کدام دستگاه با هماهنگی مدیریت بحران استانداری نسبت به اطلاع رسانی اقدام نماید.
استانداراصفهان با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص میزان بارش ها در سال زراعی گذشته، افزود: استان اصفهان رتبه ی سیزدهم کم بارشی کشور نسبت به بلند مدت را در سال زراعی گذشته به خود اختصاص داده است که نسبت به بلند مدت ۱۸ درصد کاهش و نسبت به سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: شهر اصفهان با ۹۱ میلی متر بارندگی نسبت به بلند مدت ۱۵ درصد کاهش بارش داشته است.
زرگرپور با بیان اینکه عمده ی مساحت استان درگیر خشکسالی با شدت خفیف تا بسیار شدید است، افزود: براساس پیش بینی ها وضعیت بارش در پاییز امسال کمتر از نرمال است ولی نسبت به سال گذشته میزان بارش ها مساعدتر خواهد بود و باید کلیه ی برنامه ریزی ها با رویکرد کمبود آب و خشکسالی مد نظر قرار گیرد.
استاندار اصفهان بر اصلاح فرآیندها و برنامه ریزی ها در بخش های آب و کشاورزی با توجه به تغییر اقلیم تاکید کرد و افزود: باید بررسی های لازم در خصوص تغییر الگوی کشت با توجه به تغییرات اقلیمی انجام پذیرد.
رسول زرگرپور با اشاره به وضعیت هیدرولوژیکی و بیلان منابع آبی استان اصفهان، اظهارداشت: روندکاهش برف دریافتی در سراسر حوضه در ۴۶ سال گذشته محسوس بوده است و روند کاهش بارش نیز مشهود است.
زرگرپور افزود: حجم مخزن سد زاینده رود در پایان سال آبی نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۷۳ درصد کاهش داشته است و هم اکنون ۱۶ درصد سد زاینده رود پر می باشد.
استانداراصفهان با بیان اینکه باید فرایند ها و برنامه ریزی های توزیع آب اصلاح و شرایط بهینه فراهم گردد، تاکید کرد: بخش آب و کشاورزی باید نسبت به اصلاح فرایند و برنامه ریزی ها اقدام نمایند و با تغییر الگوی کشت نسبت به تغییر و اصلاح ارقام اقدام نمایند.
زرگرپور در ادامه بر تقویت نظارت و جدیت در اجرای پروژه های مرتبط با پدافند غیر عامل دستگاهای ذیربط بویژه دستگاه های خدمات رسان تاکید نمود و افزود: دستگاه های خدمات رسان باید با افزایش نظارت خود مسئله ی پدافند غیر عامل و تهدیدات جدید را با جدیت بیشتر پیگیری نمایند.
استانداراصفهان به گزارش بنیاد مسکن در خصوص بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و گزارش بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای کلوسه اشاره کرد و افزود: تدوین برنامه جامع بهسازی بافت آسیب پذیر روستایی و توسعه گردشگری روستایی و ترویج معماری روستایی از اهم رویکردها و برنامه های مسکن روستایی در سال ۱۳۹۶ است.
مدیر عامل شرکت گاز استان نیز گزارش جامعی از اقدامات انجام شده در خصوص گازرسانی به تمامی شهرهای استان (به جزء ۴ شهر منطقه خور و بیابانک که بزرگترین عملیات انتقال CNG در حال انجام است) و بیش از ۹۶ درصد از روستاهای استان ارائه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا