اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

تاکید استاندار اصفهان بر تدوین دستور العمل اجرایی تعیین برآورد خسارات بهره برداری از معادن به افراد و دستورالعمل نحوه ی فرآوری و استفاده از نخاله های معادن

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دومین جلسه ی شورای معادن استان، اظهارداشت: شورای معادن می تواند بسیار کارساز و کارگشا در ارتباط مسائل فنی و اقتصادی معادن استان و همچنین مسائل اجتماعی باشد.
استانداراصفهان در ادامه با اشاره به بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در ارتباط با میزان خسارت معادن به مراکز جمعیتی، اظهاداشت: باید دستور العمل اجرایی تعیین برآورد خسارات افراد تا جلسه ی آینده آماده شود.
رسول زرگرپور افزود: این دستورالعمل باید براساس خسارت های موردی و موضعی به افراد یا اموال ساکنین اطراف معدن و با اعلام خسارت این افراد تدوین شود به نحوی که مورد تایید فرماندار شهرستان قرار گیرد تا در کارگروه مربوطه نیز خسارت تایید و میزان خسارت وارده برآورد شود.
زرگرپور تاکید کرد: در معادنی که در نزدیکی مراکز جمعیتی قرار دارند اصل بر آسایش و امنیت ساکنین اطراف است و باید به گونه ای فعالیت معادن و استانداردها صورت گیرد که هم فعالیت اقتصادی معادن صورت گیرد و هم امنیت و آسایش مراکز جمعیتی تامین شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تاکید بر فرآوری و استفاده نخاله های معادن وجود دارد، افزود: باید سازمان محیط زیست تا جلسه ی آینده دستورالعمل نحوه ی فرآوری و استفاده از نخاله های معادن موجود را ارائه نماید.
رسول زرگرپور اضافه کرد: باید چارچوب و استانداردهای هر منطقه مشخص شود تا فرمانداران ملزم به جذب سرمایه گذار برای فرآوری نخاله های معادن شوند.
استانداراصفهان با تاکید بر با بازسازی و احیای معادن استان، اظهارداشت: باید از کلیه ی ظرفیت های قانونی از جمله تبصره ی ۵ و ۶ ماده ی ۱۴ قانون معادن برای بازسازی و احیای معادن متروکه و معادنی که در حال حاضر بهره برداری از آن ها به اتمام رسیده است استفاده کنیم و دستگاه های مربوطه ملزم به پیگیری این موضوع هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا