اقتصاد پرداخت و بانکاقتصادیتیتر دوعناوین اخبار

بخشودگی جریمه بیمه نامه موتورسیکلت ها تا۳۰دی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،در این طرح شرکت های بیمه مکلفند برای موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث که از تاریخ ابتدای آبان تا ۳۰ دی ماه امسال اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث می کنند، نسبت به صدور بیمه نامه با حذف ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه اقدام کنند.
مرحله نخست طرح بخشودگی دارندگان موتورسیکلت از پرداخت جریمه بیمه نامه، دهه فجر تا پایان اسفندماه پارسال و مرحله دوم از تیر تا شهریورماه امسال اجرایی شد.
در این طرح دارندگان موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه می توانند بدون پرداخت مبلغ جریمه ناشی از دیرکرد تهیه بیمه نامه برای وسیله نقلیه خود که حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۲۳۰ هزار تومان) برآورد می شود، بیمه نامه شخص ثالث خریداری کنند.
علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور درباره اهمیت اجرای این طرح با یادآوری اینکه از ۳۲۰ هزار مصدوم حوادث رانندگی در سال، بیش از ۱۰۰ هزار مورد به راکبان موتورسیکلت اختصاص دارد، گفت: از حدود ۱۶ هزار فوتی ناشی از حوادث رانندگی نیز سهم موتورسیکلت سواران حدود پنج هزار نفر است.
وی تعداد موتور سیکلت های موجود در کشور را ۱۱ میلیون دستگاه برآورد کرد و افزود: نداشتن بیمه نامه و گواهی نامه رانندگی، دو مشکل پلیس و صنعت بیمه در ارتباط با دارندگان موتورسیکلت است.
به گفته جباری، ۹۵ درصد از موتورسیکلت های موجود در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند در حالی که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در حوادث منجر به فوت و جرح سهم دارند.
البته طی توافق بیمه مرکزی با پلیس راهنمایی و رانندگی، صدور بیمه نامه برای موتورسیکلت ها پیش از شماره گذاری آن انجام می شود که با این کار، دیگر هیچ موتورسیکلتی فاقد بیمه نامه، شماره گذاری نمی شود.

**تسهیلات برای شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی
همچنین با تصمیم بیمه مرکزی، شرکت های بیمه مکلفند برای ماشین آلات کشاورزی، راه سازی و ساختمانی، وسایل نقلیه حمل زباله و خیابان پاکن های فاقد بیمه نامه شخص ثالث که از تاریخ ابتدای آبان تا ۳۰ دی ماه امسال اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث کنند، جریمه تعیین شده در قانون را ۱۰۰ درصد حذف کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا