اقتصادیاقتصاد پرداخت و بانکپیشخواندسته‌بندی نشدهعناوین اخبار

متهم ۵۰۰ میلیاردی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از کشور گریخت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاقتصاد نیوز،جبار کوچکی‌نژاد؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرایند تحقیق و تفحص ۹ ماه زمان برد و بی‌شک این یکی از تحقیق و تفحص‌های خیلی سنگین بود و ما در این مدت توانستیم بخش‌هایی از آن را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: اگر زمان بیشتری به ما می‌دانند، حداقل ۳ ماه بیشتر، این امکان وجود داشت که تمام بخش‌ها را به اتمام رسانده و گزارش کنیم. با این وجود، اکنون گزارش نهایی را داده‌ایم و کمیسیون بدنبال تنظیم آن است و به محض به انجام رسیدنِ تنظیم گزارش، به صحن خواهد رفت.

کوچکی‌نژاد با اشاره به حجم بالای تخلفات صورت گرفته، افزود: بالای ۱۴ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان میزان تخلفات بوده‌است. در صندوق ذخیره و شرکتهای تابعه از جمله بانک سرمایه، شرکت خانه‌سازی، پترو فرهنگ، شرکت سرمایه گذاری و … تخلف شده است.

وی در پاسخ به این سوال چه مقدار از این پول بازگشته است، اظهار داشت: بیش از ۲۰ نفر در این ارتباط بازداشت شده و به زندان افتاده بودند که اکنون با وثیقه بیرون آمده و متعهد شده‌اند که پولها را برگردانند. این افراد در حال حاضر در تلاش هستند به تعهدی که برای برگرداندن مبالغ داده‌اند، عمل کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: البته تعدادی نیز از جمله آقای “میم” از کشور گریخته‌اند. البته وکیلِ این فرد در گفت‌وگویی که با ما داشت، قرار است ترتیبی صورت بدهد که نامبرده به کشور بازگشته و نسبت به بازگرداندن حدود ۴۰۰ – ۵۰۰ میلیارد تومانی که به او مربوط است، اقدام کند.

کوچکی‌نژاد ادامه داد: از آنجا که این پرونده همچنان باز است، در صورت بدست آمدن سرنخ‌های جدید این احتمال وجود دارد که افراد دیگری نیز بازداشت و مورد بازجویی قرار بگیرند. این تخلف به واسطه صندوق ذخیره، توسط بخشهای مختلفی که از آنها یاد کردم، به شکلی در هم تنیده و شبکه‌ای صورت گرفته و ممکن است با عیان شدن لایه‌های پنهان دیگری از اقدامات این شبکه، مبالغ دیگری به حجم تخلف افزوده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا