پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

انتقام از همکار با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی/دستگیری عامل ایجاد پروفایل جعلی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “علی جعفری نژاد” ، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبکه های اجتماعی و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت

سرهنگ جعفری نژاد افزود: مأموران پلیس فتا این فرماندهی با جستجو در فضای سایبر عامل راه اندازی پروفایل مذکور را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : متهم که همکار شاکی بوده و به دلیل اختلاف بین آنها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند. و افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند در نظر داشته باشند ، بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

**ممنوعیت تردد در محور جندق به معلمان

 رئیس پلیس راه استان از ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور “جندق-معلمان” از ساعت ۷ صبح روز جمعه الی ۱۲ خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ روز جمعه مورخه ۱۵ دی ماه تردد کلیه وسایل نقلیه در محور “جندق-معلمان” از پمپ بنزین جندق تا ابتدای روستای “حسینیان” به علت تعمیرات ممنوع است .

سرهنگ پورقیصری از کلیه رانندگانی که قصد سفر از این محور را دارند خواست : ساعت حرکت خود را تغییر یا  دیگر محورهای مواصلاتی را جایگزین کنید.

**تصادف موتورسیکلت ها ۲ کشته برجای گذاشت

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد دو دستگاه موتورسیکلت در محور”برزاد-میرآباد” و فوت هر دو راکب خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” ، گفت : ساعت ۱۷ و ۵۰ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-شیراز” از برخورد ۲دستگاه موتورسیکلت در محور “برزاد-میرآباد” مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب هر ۲ موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.

سرهنگ کریمی افزود: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای تجاوز به چپ یکی از موتورسیکلت ها اعلام شده است.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیری رانندگی نباشیم.

**مصالحه ۸۳ درصدی پرونده های قضائی توسط مشاوران کلانتریها

 فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از مصالحه ۸۳ درصدی پرونده های قضائی توسط مشاوران و مددکاران کلانتری های این شهرستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ “علی بنی آدمی”  اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید در آیاتی مانند ” وشاورهم فی الامر ” و همچنین آیه مقدس ” و امرهم شوری بینهم ” به اهمیت مشاوره در جوامع مسلمین اشاره فرموده که این امر بیانگر نیاز مشاوره در تمام زمان ها و مکان ها می باشد پس می توان گفت که مشاوره و نیاز به مشاوره متخصص و کارآزموده از نیازهای اساسی و پایه ای جوامع امروزی است.

وی در ادامه تصریح کرد : در ۹ ماهه سال جاری ۸۳ درصد از پرونده های قضائی توسط دفاتر مشاوره و مددکاری کلانتری های این فرماندهی به مصالحه ختم شده است .

این مقام انتظامی بیان داشت : در این مدت ۵۵۰ پرونده با موضوعات مشکلات خانوادگی ، روانشناختی ، اجتماعی و حقوقی ، نزاع و درگیری ، مشکلات فردی و انتظامی به این واحدهای ارجاع شده که ۸۳ درصد از آنها منجربه صلح و سازش شده است.

بنی آدمی در ادامه خاطرنشان کرد : کاهش تشکیل پرونده های قضائی ، حذف ماموریت های غیر ضروری و توانمند شدن خانواده ها از جمله تاثیرات مهم عملکرد واحدهای مشاوره پلیس به شمار می آید ، همچنین در این مدت ۸۸ جلسه مشاوره فعال در سطح مدارس ، مساجد و محلات و تعداد پنج کارگاه آموزشی و نشست برون سازمانی توسط مشاوران کلانتری ها برگزار شده است .

**کشف بیش از ۵۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در کاشان

 فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۵۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی ۹ ماهه اول امسال توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد .

سرهنگ “علی پورکاوه” اظهار داشت: با اجرای طرح های مختلف انتظامی به منظور برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی در ۹ ماهه اول امسال مقدار ۵۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و توقیف شد.

وی افزود:در طول این مدت ۱۲۳ سوداگر مرگ ، ۱۱۸ نفر توزیع کننده ، ۶۱۵ نفر خرده فروش ، ۳۴۵ نفر معتاد تابلو و در مجموع یک هزار و ۲۰۵ نفر دستگیر و تعداد دو باند سنگین قاچاق مواد افیونی متلاشی شدند.

سرهنگ پورکاوه اظهار داشت:در طول این مدت چندین طرح به منظور کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان به مرحله اجرا در آمده است و ۳۶ طرح پاکسازی نیز در نقاط مختلف حاشیه شهرستان اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از برخورد قاطع و قانونی پلیس با سوداگران مرگ خبر داد و به خانواده ها توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشند و با آموختن مهارت های زندگی و آئین دوست یابی آنان را از ارتکاب به انواع آسیب های اجتماعی دور کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک و تقدیر و انتقاد از پلیس را به سامانه ۱۱۰ و ۱۹۷ اطلاع دهند.

**انهدام باند سارقان منزل در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند ۵ نفره سارقان منزل و کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی”  گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل شهروندان در چندین نقطه از شهر اصفهان ، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به طور ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند ۵ سارق را که یکی از آنها یک خانم بود و همگی ساکن یکی از استان های کشور بودند شناسایی و هنگامی که قصد سرقت از یک منزل در اصفهان را داشتند دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه این سارقان در ایام پایان هفته و روزهای تعطیل وارد استان اصفهان می شدند و منازل خالی از سکنه و فاقد تجهیزات ایمنی را شناسایی و سرقت می کردند افزود: افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شدند به سرقت یک میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اصفهانی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی از تشکیل پرونده و تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و تصریح کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و همه سارقان برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سارقان از طریق دیوار و تخریب قفل درب اصلی وارد منازل شهروندان می شدند و سرقت کرده اند که لازم است عموم مردم نسبت به نصب تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مانند نرده ،حفاظ ،آ‍ژیر و دوربین های مداربسته اقدام کنند تا فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان سلب کنند.#

بهره مندی بیش از ۱۰۰ هزار شهروند از آموزش های پلیس  اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان از برگزاری یک هزار و ۱۴۲ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان انتظامی پلیس و بهره مندی ۱۱۱ هزار شهروند طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : کارشناسان نیروی انتظامی به منظور افزایش سطح آگاهی و دانش انتظامی شهروندان و پیشگیری از وقوع انواع جرایم مستمرا در حال برگزاری جلسات آموزش همگانی در جوامع هدف می باشد .

وی بیان داشت : همه کارشناسان پلیس اصفهان با بهره مندی از تجربیات و تحصیلات کلاسیک بالا در راستای ارائه آموزش های مختلف در پیشگبیری از آسیب های اجتماعی ، اخلاقی و حوادث با فنون فن بیان بالا و استفاده از وسایل کمک آموزشی ( فیلم ، جزوات آموزشی و …) اقدام به ارائه آموزش های همگانی می کنند.

این مقاتم انتظامی افزود: تعداد ۳۶۸ جلسه در مساجد ، تعداد ۳۸۹ جلسه درمدارس ، ۵۱ جلسه ویژه خانواده ها، ۱۶۰ جلسه برای کارکنان دولت ، ۹۲ جلسه برای صنوف و ۸۲ جلسه برای کانون های فرهنگی برگزار شد.

سرهنگ یاردوستی ادامه داد : یکی از مسائل دیداری که در اکثر مدارس توسط کارشناسان مشاوره با قوت پیگیری شد برگزاری ۳۱۹ نمایشگاه با محوریت عفاف و حجاب ،آسیب های فضای سایبری و آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر و آشنایی با مهارت های اجتماعی بود .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت : آموزش همگانی پلیس در موضوعاتی مانند اعتیاد های مدرن ( تلفن همراه ، شبکه های اجتماعی ، مواد مخدر ( سنتی ، صنعتی ) ، تکنیک های تربیت فرزند و نقش خانواده در پیشگیری از وقوع جرائم ، افت تحصیلی دانش آموزان و مدیریت استرس و پرخاشگری ، تکنیک های ارتباطی همسران و جلوگیری از بروز طلاق های عاطفی در جامعه ، تقویت باورهای دینی در خانواده و نقش مهم والدین در پیشگیری از گسستگی های بین اعضای خانواده ، مدیریت کودکان در کنترل استفاده از بازی های رایانه ای ، آموزش مهارت های دوست یابی و پیشگیری از روابط نامشروع و همچنین تقویت مهارت ” نه ” گفتن بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهلان در پایان با عنوان اینکه قطعا برگزاری اینگونه جلسات و استمرار آنان هم در پیشگیری از جرائم پیش روی جامعه ( خانواده ها و دانش آموزان ) و همچنین بالا بردن ظرفیت های اشخاص و نقش آن در ضریب امنیت ضروری دانست و خاطر نشان کرد : خوشبختانه آمار پرونده های قضائی متشکله در دوایر مشاوره کلانتری ها در حوزه خانوادگی ، روانشناختی و ارتباط های نامتعارف گویای این امر است .

**دستگیری عامل ایجاد پروفایل جعلی

 فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی اقدام به ایجاد صفحه ای جعلی به نام یکی از شهروندان کرده بود و در آن صفحه شماره تلفن وی را به همراه تصاویر غیراخلاقی انتشار داده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سیدمصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فتای اصفهان  گفت : خانمی جوان با مراجعه به پلیس فتا اذعان داشت فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی پروفایلی با مشخصات او ایجاد کرده و در آن صفحه تصاویر غیراخلاقی به همراه شماره همراه وی را درج و باعث مزاحمت های مکرر و آبروریزی وی شده است.

وی افزود: مجرم با ایجاد آن پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه موجبات آبروریزی آن شهروند را فراهم آورده توانسته فالورهای زیادی را جمع کند و علاوه بر آن باعث ترویج فساد و فحشا در جامعه نیز شده بود لذا دستگیری وی بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد : کارشناسان پلیس فتا با توجه به توان علمی و با استفاده از امکانات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند .

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه متهم در در بازجوئی های پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد، مطابق ماده۱۶قانون جرائم رایانه ای هرکس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا