پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

انهدام باند سارقان ۲۴ میلیاردی در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سردار “مهدی معصوم بیگی” داظهار داشت : در پی دریافت شکایاتی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل در منطقه جنوب شهر اصفهان، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود:ماموران پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اطلاعاتی موفق شدند ۳ سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
سردار معصوم بیگی اضافه کرد : افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت ۲۴ میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل سارقان به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجه نقد، طلاجات و اموال با ارزش در منزل خودداری کنید، هنگام خروج از منزل اگر به خودرویی که سرنشینان آن مشکوک هستند مواجه شدید شماره خودرو را یادداشت کنید، در اوایل شب به تردد افراد غریبه در آپارتمان ها حساس باشید و موارد مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع دهید، منازل خود را به سیستم های اعلام خطر،آژیر و دوربین مدار بسته مجهز کنید و به این موضوع توجه داشته باشید که گاو صندوق مکان مناسبی برای نگهداری اموال با ارزش نیست .
پرونده سارق داخل خودرو در نجف آباد بسته شد
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق قطعات و اموال خودرو و کشف ۴۰ میلیون ریال اموال مسروقه خبر داد .
سرهنگ “محمدرضا خدادوست” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت قطعات و اموال خودرو در شهرستان نجف آباد ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری کارهای تخصصی و بررسی صحنه های سرقت و گشت زنی های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به بزه انتسابی، سرقت قطعات خودرو و اموال داخل خودروبه ارزش ۴۰ میلیون ریال اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، از شهروندان خواست: هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن درب‌ها و شیشه‌های خودرو مطمئن باشید و از گذاشتن اشیاء قیمتی در داخل خودرو مانند کارت عابر بانک، کارت سوخت، وجه نقد و کیف دستی که جلب توجه می کند جدا خوداری کنند.
**زوج سارق با خودروی مسروقه دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری یک زوج سارق خودرو و کشف یک دستگاه سواری پراید مسروقه خبر داد.
سرهنگ “رجبعلی مختاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان شاهین شهر حین گشت زنی در منطقه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید به رانندگی یک مرد و سرنشینی یک خانم مشکوک و آن را استعلام کردند.
وی افزود با استعلام صورت گرفته مشخص شد این خودرو روز گذشته سرقت شده که ماموران وارد عمل شدند و در اقدامی غافلگیرانه خود را متوقف کردند.
این مقام مسئول با اشاره به دستگیری راننده و سرنشین که یک زوج بودند : افراد دستگیر شده به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به آسیب پذیرتر بودن خودروهای پراید در برابر سارقان به مالکان این خودرو ها توصیه کرد، حتما وسایل نقلیه خود را به قفل فرمان و قفل پدال مجهز کنند چراکه استفاده از این تجهیزات در هنگام پارک خودرو احتمال وقوع سرقت آنها را به شدت کاهش می دهد.
**دستگیری سارق احشام در خمینی شهر
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری یک سارق حرفه ای احشام و کشف ۳۰ راس دام سرقتی خبر داد.
سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان خمینی شهر ، دستگیری سارق یا سارقان به صورت وی‍ژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.
سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به اینکه سارق به سرقت ۳۰ راس دام اعتراف کرد بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از مالکان احشام خواست : محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید ، از ورود افراد غریبه که تحت عنوان مشتری دام به شما مراجعه می کنند به محل نگهداری احشام خودداری کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهید.
**سقوط بالابر در چاه مرگ یک نفر را رقم زد
فرمانده انتظامی شهرستان از سقوط یک دستگاه بالابر به داخل چاه و فوت فردی که در حال حفر بود خبر داد.
سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ فردی ۳۰ ساله حین حفر یک حلقه چاه در یکی از شهرک های صنعتی ،یک تیم از ماموران انتظامی شهرستان اصفهان به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه بالابر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی هنگام نصب به داخل چاه سقوط کرده بود که متاسفانه کارگری که در حال حفاری بوده در اثر شدت ضربه وارده شده جان خود را از دست داد .
سرهنگ یاردوستی ادامه داد: با حضور ماموران آتش نشانی جسد از چاه بیرون و برای انجام اقدامات قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از شهروندان خواست، همواره نکات ایمنی را رعایت کنید و در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با ،آتش نشانی، اورژانس و پلیس تماس بگیرید.
**واژگونی پیکان یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت
رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک خودروی سواری پیکان در محور “اصفهان-شهرکرد” و فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.
سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : ساعت ۱۷ و ۱۲ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” از واژگونی یک خودروی سواری پیکان در این محور مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو فوت و راننده و دیگر سرنشین خودرو نیز مجروح شدند.
سرهنگ پورقیصری بیان داشت : براساس گفته کارشناسان علت اصلی این حادثه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه اعلام شده است .
رئیس پلیس راه اصفهان در پایان از کلیه رانندگان، مخصوصا رانندگانی که در عرصه حمل بار و مسافر خدمت رسانی می کنند خواست ، هنگام رانندگی از عجله و شتاب بپرهیزند و با توجه کامل به اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا