شهر و جامعهعناوین اخبار

لزوم توجه به اصول دینی و ارزش های اصیل اسلامی/ قانون اساسی سند سیاسی و حقوقی و برای مباحث کلیدی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی ضمن تبریک ایام دهه فجر در جلسه فصلی ائمه جماعات شهرداری و سازمان های تابعه با حضور شهردار اصفهان افزود: ۳۹ سال پیش با همت والای همه ملت ایران و با ردشادت ها و شهادت های بسیاری نظام جمهوری اسلامی بنا شد، نظامی که مبتنی بر اراده ملت بود.

نوروزی ادمه داد: ملت ایران با شعار “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی” به میدان آمدند و توانستند با شعارهای خود نظامی را تغییر داده و نظام جمهوری اسلامی را جایگزین کنند.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی بر برابری، برادری و عدالت خواهی تاکید دارد اذعان داشت: تاکنون برای این نهال ۳۹ ساله خون های بسیاری ریخته شده و از سال ۵۷ تاکنون برای پایداری شعار “استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ریخته شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به این که در قانون اساسی اجازه داده نشده تا به بهانه استقلال، آزادی های مشروع مردم گرفته شود ادامه داد: در قانون اساسی اجازه داده نشده تا به بهانه های  آزادی، استقلال کشور آسیب ببیند و دو واژه استقلال و آزادی ملازمه داشته و تاکنون نیز برای رعایت هر دو مردم تلاش های بسیاری انجام داده اند.

قانون اساسی سند سیاسی و حقوقی و برای مباحث کلیدی است

وی با بیان این مطلب که قانون اساسی سند سیاسی و حقوقی و برای مباحث کلیدی است،تصریح کرد: آزادی مشروع در قانون اساسی مشخص شده است و حتی به بهانه استقلال و تمامیت ارضی ولو با قانون نیز نمی‌توان آزادی مشروع را محدود کرد.

برای مباحث فرهنگی برنامه ریزی دقیق و درستی صورت گیرد

وی با تاکید بر توجه به مباحث فرهنگی، دینی و عقیدتی در بین جوانان با اشاره به اینکه مخالفین تاکنون در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند و تهدیدی برای آسیب به جوانان شده گفت: لذا لازم است برای مباحث فرهنگی برنامه ریزی دقیق و درستی همراه  با رفتار کردار و گفتار و عملکرد صحیحی صورت گیرد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: مباحث فرهنگی  و دینی باید برای جوانان تفهیم  و تبیین شود تا آنان در این حوزه متقاعد شوند و در مقابل تبلیغات و هجمه ها ی سنگین مقاومت درستی کنیم.

برنامه های فرهنگی شهرداری به عنوان سرمایه های اثر گذار خواهد بود

وی تاکید کرد: در صورتی که در زمینه مباحث فرهنگی درست عمل نکنیم کاری سخت خواهیم داشت که عبور از آن دشوار خواهد بود.

نوروزی سرلوحه برنامه های مدیریت جدید شهری را تمرکز بر روی مباحث فرهنگی دانست و اذعان داشت: برنامه های فرهنگی شهرداری به عنوان سرمایه های اثر گذار خواهد بود و در لیست برنامه ریزی ها قرار گرفته است.

تشکیل ستاد اقامه نماز جماعت در تمام بخش های شهرداری

وی به تشکیل ستاد اقامه نماز جماعت در تمام بخش های شهرداری اشاره و خاطر نشان کرد: در کنار اقامه نماز در این ستاد برنامه های فرهنگی اصیل اسلامی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به انتصاب مظاهری به عنوان رییس ستاد اقامه نماز شهرداری تصریح کرد: ایشان دارای سابقه فرهنگی و سیاسی قابل توجهی است و به طورحتم ایشان براساس برنامه ها و سیاست های شهرداری مباحث فرهنگی دنبال می کند.

نگاه ها و رویکردها در زمینه مباحث فرهنگی باید  نگرش صحیحی باشد

شهردار اصفهان با بیان این که نگاه ها و رویکردها در زمینه مباحث فرهنگی باید نگرش صحیحی نسبت به سنت و اداب اسلامی باشد تصریح کرد: اگر نگاه ها درست باشد کردارها و رفتارها درست می شود و این مهم آثار خود را در جامعه می گذارد و بسیاری از دغدغه ها را رفع می کند.

وی تاکید کرد: اگر به گونه ای ر فتار کنیم که سخنان و رفتارهای نسنجیده انجام دهیم به جنگ خدا رفتیم تهدید، دروغ، افترا و  تهمت به معنای جنگ با خدا است و نتیجه این جنگ شکست است.

وی خطاب به مسوولان ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان  گفت: لازم است در بخش فرهنگی نه تنها به نماز جماعت پرداخته شود بلکه تشریح حقیقت در بطن جوانان نیز مورد توجه قرار گیرد.

کوتاه شدن دیوار بی اعتمادی در بین مردم و شهرداری

وی بر کوتاه شدن دیوار بی اعتمادی در بین مردم و شهرداری تاکید و اظهار کرد: رسالت اصلی ما کوتاه کردن ارتفاع این دیوار است و تنها با رفتار و کردار و اعمال مسئولان فرهنگی  این مهم شدنی است.

لزوم توجه به  اصول دینی و ارزش های اصیل اسلامی

وی با بیان این مطلب که باید نسبت به مباحث فرهنگی نگاه صحیح و منطقی با درک واقعیت های جامعه براساس مقتضیات زمان و شرایط کنونی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: باید تمام برنامه های فرهنگی گونه ای آموزش داده شود تا راه را برای زندگی خوب شهروندان هموار کند همچنین آبادانی و توسعه شهر را برای بهره مندی شهروندان از حقوق شهروندی به منظور داشتن زندگی راحت، همراه با آرامش و آسایش به دنبال داشته باشد.

 وی بر لزوم توجه به اصول دینی و ارزش های اصیل اسلامی در شهرداری تاکید و بیان کرد: مدیریت جدید شهری بر اساس این سیاست ها تلاش دارد از تمام مسئولان فرهنگی حمایت و گام بردارد.

بکارگیری نیروهای متخصص و  شایسته سالار و توانمند

شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموعه شهرداری اصفهان با خدمات رسانی مناسب به شهروندان در راستای تحقق آرمان های انقلاب از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد، افزود: تمام پرسنل شهرداری برای تحقق و استمرار این نظام در تمام صحنه ها حضور داشته و با تمام همت خویش برای جلب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می دهند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: با پشتوانه و مشارکت و احساس مسئولیت همگانی در تمام بخش ها در مسیر خدمت به مردم گام برداریم و شاهد شهری پویا، شاداب و سر زنده باشیم.

وی بر بکارگیری نیروهای متخصص و  شایسته سالار و توانمند تاکید و عنوان کرد:  این مهم دارای مولفه هایی است که تخصص و تعهد و عدالت از معیارهای شایسته سالاری است .

وی ادامه داد: امید است با درک صحیح از شرایط و آشنایی متقابل و پرهیز از توجه به شایعات بی اساس گام های قوی در راه خدمت مردم برداریم چرا که  این مهم در درگاه خداوند مورد قبول است.

به دنبال  شهروند سازی باشیم

شهردار اصفهان تاکید کرد: لازم است به دنبال  شهروند سازی باشیم که ارتقا کیفیت فعالیت ها به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: از مبلغین انتظار می رود ارزش های اصیل اسلام آموزش دهند و به دنبال رفع نیازهای جامعه باشند و مباحث فرهنگی  را به عنوان نیاز حیاتی و فوری جوانان مورد توجه قرار دهند و گام های موثری بردارند تا همگان در آبادانی این شهر سهیم و شریک باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا