شهر و جامعهعناوین اخبار

مسافران نوروزی سفیران شایسته ای برای معرفی اصفهان هستند/ ارائه خدمات بهتر به میهمانان با تدبیر و مدیریت هزینه

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حیدر قاسمی در جلسه “برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های فرهنگی ، تفریحی و اطلاع رسانی در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۷” اظهار کرد: کمیته های مربوط به موضوع ستاد خدمات سفر با شرح وظایف خود مشخص و تاکنون جلساتی با کمیته های همگن تشکیل شده تا از نظرات مختلف استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه میزبان باید از آرامش برخوردار باشد تا بتواند خدمات و استقبال خوبی را برای مسافر فراهم کند، تصریح کرد: از جمعیتی که به سمت اصفهان می آید شاید تنها حدود ۲۰ درصد آن به سمت شهرستان های دیگر بروند که این موضوع می طلبد فضای آسایشی را برای آنها از همه لحاظ مانند اسکان، تغذیه، تردد و اطلاع رسانی های مختلف فراهم کنیم تا بازخورد مناسبی را از مسافران دریافت کنیم.

قاسمی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق برای فراهم کردن امکانات و تسهیلات لازم برای  مسافران منجر می شود آنها با  رضایت به شهرهای خود برگردند و هر کدام سفیری برای معرفی اصفهان شوند و این مهم  بهترین فرصت برای تبلیغ اصفهان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: با توجه به این که موضوع گردشگری از موضوعات رقابتی است باید از این رقابت به عنوان فرصت استفاده کنیم و بتوانیم اصفهان را به عنوان یک شهر مذهبی، میراثی و شهری پیشرو برجسته کنیم تا مسافران مبلغان  و سفیران خوبی برای اصفهان  باشد.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی شایسته خدمات نوروزی شهرداری اصفهان، اضافه کرد: در رابطه با سفر مسافران با دو موضوع مواجه هستیم یکی اطلاع رسانی در مبدا که باید از طریق فضای مجازی صورت بگیرد تا مسافر مسیرهای خود را به خوبی شناسایی کند و دیگری هدایت در مقصد است که توسط ستادهای مسافرین دنبال می شود.

قاسمی تاکید کرد: ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی الزاما به این معنی نیست که باید پول بیشتری خرج کنیم و گاهی می شود با تدبیر و مدیریت بهتر با همان هزینه های سنوات گذشته کار و نتیجه بهتری را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه فرصت رسانه ای بسیار خوبی در نتیجه تعامل شهرداری با صدا و سیما وجود دارد، گفت: باید از این فرصت برای میزبانان و شهروندان اصفهانی نیز استفاده کرد تا زمانی که با مسافر روبرو می شویم بتوانیم حس میهمان نوازی و فرهنگ اصفهانی خود را به نحو شایسته نشان داده و تنها در شعار میهمان نواز نباشیم. این موضوع می تواند آستانه تحمل و برخورد با مسافر را به نحو مطلوبتری بالا ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان استفاده از سایر ظرفیتهای خارج از مجموعه شهرداری را مورد تاکید قرار داد و افزود: به طور مثال با هماهنگی با امور مساجد می توان خدمات شایسته ای را به مسافران ارائه داد.

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان دستگاه های مختلف برنامه های خود  را برای پذیرایی هر چه بهتر از مسافران نوروزی را ارائه و آمادگی خود جهت همکاری با ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان را اعلام کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا