شهر و جامعهعناوین اخبار

جشن ازدواج ۵۰ زوج جوان در امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار داشت: در راستای ترویج زندگی اسلامی با رویکرد ازدواج آسان با حمایت هایی که از طرف اعضی هیئت امنای امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل از زوج های جوان انجام شده است و در قالب اجرای طرح پیوند آسمانی در سال گذشته ۵۰ زوج جوان زندگی مشترک خود را در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: این زوج های جوان از اقصی نقاط استان مانند اصفهان، کاشان و… به این آستان مقدس مشرف شدند تا پیوند آسمانی خود را با دعای حضرت محمد هلال بن علی(ع) جاودانه کنند و در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان آغاز زندگی مشترک خود را جشن بگیرند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: کلیه مراسم ازدواج زوج های جوان در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم به صورت رایگان برگزار می شود و در انتها نیز از طرف آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر به زوج ها هدایایی به عنوان تبرکی اهدا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین امسال نیز از اول سال جاری تاکنون ۸ زوج در جوار این امامزاده عظیم الشان پیوند خود را جشن گرفته اند.

**۹ سند برای موقوفات شهرستان نایین اخذ شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: جهت تثبیت مالکیت موقوفات و رقبات این شهرستان ۹ سند به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال برای موقوفات این شهرستان اخذ شده است.

 احمد جبلی اظهار داشت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و با هدف حفظ و حراست از حقوق واقفان خیر اندیش و همچنین تثبیت مالکیت موقوفات با پیگیری های به عمل آمده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ۹ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات این شهرستان اخذ شد.

وی در ادامه افزود: مساحت کل این موقوفات که شامل؛ مسجد امام حسن، مزرعه موقوفه ولی الله جریاری، موقوفه سکینه جهرمی، موقوفه وراث علی ابوطالبی، موقوفه وراث عبدالوهاب ابوطالبی، موقوفه حسینیه عاشورگا، موقوفه زهرا بقایی، موقوفه مریم، موقوفه سید رضا موسی کاظمی، موقوفه علی محمد و موقوفه درویش احمدی هستند۸ هزار و ۳۴۴ متر مربع و ارزش آنان نیز بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: کاربری این موقوفات شامل؛ مذهبی، مزروعی و مسکونی است که براساس وقف نامه های این موقوفات نیز عواید حاصل از این موقوفات در جهت ساخت و توسعه اماکن مذهبی و روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) هزینه می شود.

**سند مالکیت امامزاده سید سادات(ع) گلپایگان اخذ شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: سند مالکیت امامزاده سید سادات(ع) گلپایگان و ۸ رقبه این امامزاده عظیم الشان به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اخذ شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در راستای تثبیت مالکیت امامزادگان عظیم الشان جهت توسعه پایدار آنان و همچنین حفظ و حراست از حقوق موقوفات سند مالکیت امامزاده سید سادات(ع) گلپایگان و ۸ رقبه این امامزاده عظیم الشان با  پیگیری های واحد حقوقی و ثبتی اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اخذ شد.

وی در ادامه افزود: مساحت کل امامزاده سید سادات(ع) گلپایگان و ۸ رقبه تجاری آن ۳۰۰۰ متر مربع است که ارزش آنان نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: آستان مقدس امامزاده سیدالسادات (علیهم السلام) در شهرستان گلپایگان و در شهر گلپایگان واقع شده است که ساختمان بقعه امامزادگان سیدالسادات (علیهم السلام) مربوط به دوره تیموریان است و در گلپایگان، جنب مسجد جامع، کوچه پشت بانک سپه واقع شده است.

**مراسم جز خوانی قرآن کریم در محل موقوفه مسجد المهدی(عج) شاهین شهر برگزار می شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ روز مراسم جز خوانی قرآن کریم در محل موقوفه مسجد المهدی(عج) شاهین شهر برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان به مدت سی روز مراسم جز خوانی قرآن کریم در محل موقوفه مسجد المهدی(عج) شاهین شهر برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین در این ایام ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر موضوعی آیات کلام الله قرآن کریم نیز توسط روحانیون برجسته  در محل موقوفه مسجد المهدی(عج) شاهین شهر برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا