امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
16:39:48 - سه‌شنبه 31 جولای 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان :
۴۲ درصد از دانش آموزان استان اصفهان دررشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۴۲ درصد از دانش آموزان ما در بخش فنی و حرفه ای تحصیل می کنند، گفت: توسعه فضای کسب و کار همراه با آموزش های فنی و مهارتی از جمله برنامه هایی است که باید در نظام آموزشی ما درنظر گرفته شود و تلاش ما این است که فضای هنرستان ها را تقویت کنیم.

به گزارش سرمایه گستران،  علی اکبر کمالی در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه ساختمان برخی از مدارس ما در وضعیت مطلوبی قرارندارد بطوریکه  بعضی از آنها  قدمت ۱۰۰ ساله دارند.

وی با تاکید بر اینکه بحث تربیت دانش آموزان دارای سه ضلع معلم ، دانش آموز و مدرسه است اظهارداشت: ایجاد روحیه شاداب و با نشاط در مدارس از موضوعاتی  است که باید در مدارس نهادینه شودتا شاهد حیات و پویایی در مدارس باشیم.

کمالی  دوره ابتدایی را از حساس ترین دوره ها دانست و گفت: اولویت ما ارتقا نظام آموزشی ابتدایی است چرا که بیشترین درصد شخصیت کودک در این دوره شکل می گیرد و ما تنها به دنبال تربیت دانشمند نیستیم، بلکه به دنبال تربیت و پرورش انسان و کسی که راستگو، امانتدار و با صداقت باشد، هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه

۴۲ درصد از دانش آموزان ما در عرصه فنی و حرفه ای تحصیل می کنند،تصریح کرد: توسعه فضای کسب و کار همراه با آموزش های فنی و مهارتی از دیگر برنامه هایی است که باید در نظام آموزشی ما درنظر گرفته شود و تلاش ما این است که فضای هنرستان ها را تقویت کنیم.

کمالی در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از اجرای نظام ۳-۳-۶ در نظام شش ساله ابتدایی گفت: امسال سال فارغ التحصیلی گروه اول این دانش آموزان است و می توان گفت مشکلات اصلی نظام آموزشی ۳-۳-۶ ، بر نقش محوری و مهم مدیران مدارس در حل مشکلات است.

 وی یکی از اشکالات این نظام آموزشی را تغییر ساختار قبل از تأمین زیرساخت دانست و تصریح کرد: متأسفانه در تغییر نظام آموزشی کشور به نظام ۳-۳-۶ همین اتفاق رخ داد یعنی به جای اینکه زیر ساخت‌ها را تغییر دهند در ابتدا اقدام به تغییر ساختار کردند و این بزرگترین اشکال نظام ۳-۳-۶ است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اضافه شدن یک پایه به مقطع ابتدایی  تبعاتی در پی داشت، گفت: اولین مورد آن کمبود نیروی انسانی است چرا که با همان یک پایه‌ای که به مقطع ابتدایی اضافه شده است نیاز جدید به وجود آمد. مشکل دیگری که در اجرای این نظام آموزشی به وجود آمد کمبود فضا است؛ چراکه وقتی یک پایه به مقطع ابتدایی افزوده می‌شود با کمبود کلاس درس مواجه می‌شویم و ناچار هستیم فضاها را تغییر داده و انبار، نمازخانه و غیره را تبدیل به کلاس‌های درس غیراستاندارد کنیم.

وی افزود: همه این مشکلات برمی‌گردد به اینکه از ابتدای اجرای این نظام، این پیش‌بینی‌ها انجام نشد و حالا ما باید این وضعیت را ساماندهی کنیم؛ چراکه این مشکلات همچنان ادامه دارد.

کمالی ادامه داد: عدم توسعه متوازن و یا مشکلات هدایت تحصیلی مسائلی است که امروز دامنگیر آموزش و پرورش شده است، بنابراین وقتی زیرساخت‌های یک موضوع آماده نیست و آن را اجرا می‌کنیم چنین مشکلاتی به وجود می‌آید.

کمالی در مورد بحث شهریه در مدارس دولتی نیز اظهار داشت: در این زمینه مدرسه ای که داری شهریه باشد نداریم و گرفتن وجه در موعد ثبت نام در مدارس دولتی اصلا مجاز نیست و مردم می توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات گزارشات تخلف را بدهند تا پیگیری شود، البته این موضوع را باید متذکر شویم که مشارکت در امر مدرسه امری اجتناب ناپذیر است اما این موضوع می بایست بعد از ثبت نام و توسط انجمن اولیاء و مربیان مدرسه پیگیری شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
Polls
ثبت نام خبرنامه
پایگاه خبری سرمایه گستران  شرکت فولاد مبارکه اصفهان صنایع شیمیایی ایران تابناك وب تابناك وب