شهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان، گذر فرهنگی چهارباغ و جشنواره فیلم کودک و نوجوان منتظر گردشگران است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در برنامه شب فرهنگی اصفهان که در قالب جشنواره فرهنگی چهارسوق در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی است که با مطالعه آن می‌توان همه ایران را شناخت و با تاریخ جهان آشنا شد، اظهار کرد: اصفهان شهری میراثی است که همه اندوخته‌های ایران در آن نمایان است، اصفهان شهری هنری است که جلوه‌گر همه هنرها و زیبایی‌ها است.

وی تصریح کرد: از همه شما دعوت می‌کنم تا از این شهر و سوغاتی‌ها، بازار اصفهان، هنرهای آن، مردم این شهر، طبیعت و باغات و آثار و همه زیبایی‌های اصفهان دیدن کنید.

شهردار اصفهان خطاب به حاضران در جشنواره گفت: اگر اصفهان را دوست دارید همین الان تصمیم بگیرید تا در یک سفر ۱۰ روزه به اصفهان بیایید و از همه زیبایی‌های این شهر و از چهارباغ اصفهان که در آینده نزدیک گذر فرهنگی بزرگ کشور خواهد شد، دیدن کرده و در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان که همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز می شود، شرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد: از تک تک شما دعوت می‌کنم تا شهریور ماه را ایام سفر به شهر اصفهان انتخاب کنید. جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان، افتتاح چهارباغ عباسی به‌عنوان گذر فرهنگی، سینمای ساحل به‌عنوان پردیس سینما، پارک های اصفهان، ناژوان، کوه صفه و میدان امام (ره) همه آماده پذیرایی از گردشگران است.

گفتنی است بیش از ۵۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری اصفهان در شب فرهنگی اصفهان به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی پرداختند.

در این رویداد، هنرمندانی از  شهرستان های اصفهان، کاشان و گلپایگان نیز حضور داشتند و با شعرخوانی، اجرای تئاتر طنز، موسیقی سنتی مکتب اصفهان و اجرای مسابقه ایرانشناسی، شاخصه های فرهنگی و هنری اصفهان را معرفی کردند.

جلب مشارکت اصفهانی‌ها ساکن پایتخت، نکته مهم دیگری از این رویداد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا