شهر و جامعهعناوین اخبار

برگزاری آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی در امامزادگان شاهزاده محمد و آقاعلی عباس(ع)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی اظهار داشت: در راستای تجلیل از عوامل برگزاری طرح نشاط معنوی در استان اصفهان آیین اختتامیه این طرح صبح روز پنجشنبه ۱ شهریور ماه با حضور مسئولان استانی و همچنین عوامل اجرایی این طرح در جوار آستان مقدس امامزادگان شاهزاده محمد و آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: امسال طرح نشاط معنوی از ۱۶ تیر ماه در۱۸۰ امامزاده شاخص استان اصفهان آغاز شد که در این طرح بیش از ۱۵ هزار نفر نوجوان و دانش آموز شرکت کردند و ۲۱۶ روحانی مبلغ نیز در اجرای این طرح مشارکت و همکاری کردند.

سرپرست روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با رویکرد و محوریت بقاع متبرکه و ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار شد که در قالب این طرح کلاس های مختلف علمی، آموزشی، ورزشی، روخوانی و تجوید قرآن، سبک زندگی اسلامی، مباحث مرتبط با بلوغ و… برگزار شد.

***اجرای ویژه برنامه های دهه ولایت در ۲۲۹ امامزاده عظیم الشان استان اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی به صورت ویژه در جوار حرم مطهر ۲۲۹ امامزاده عظیم الشان و شاخص استان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده و همچنین ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع متبرکه و با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج سیره اهل بیت(ع) همزمان با آغاز دهه ولایت ویژه آستان مقدس کلیه امامزادگان استان آذین بندی می شوند و با اجرای مراسم های مختلف میزبان زائران هستند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز همزمان با دهه ولایت ویژه برنامه های جشن های ولایت علوی اکمال دین نبوی نیز در جوار حرم مطهر ۲۲۹ بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر و شاخص استان برگزار می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در قالب اجرای طرح ولایت علوی اکمال دین نبوی برنامه هایی همچون؛ برپایی نماز عید سعید قربان، برگزاری جشن های عید سعید غدیرخم، مولودی خوانی، سخنرانی، مراسم های شاد و متنوع فرهنگی، برپایی سلسله مباحث نمایشگاهی، برپایی نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی، ایستگاه های صلواتی و خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه شاخص و امامزادگان عظیم الشان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در ادامه اضافه کرد: همچنین براساس اقدامات انجام شده مسابقه ای نیز به مناسبت عید سعید غدیرخم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان پیش بینی شده است که علاقمندان برای شرکت در این مسابقه و بهرمندی از جوایز نفیس و ارزنده آن می توانند با مراجه به مراکز فرهنگی و قرانی امامزادگان عظیم الشان استان کتاب امیر غدیر را تهیه و در این مسابقه شرکت نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین پیش بینی می شود ۲۰۰ مبلغ بومی و ۶۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با حضور در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان در اجرای ویژه برنامه های ولایت علوی اکمال دین نبوی با ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان همکاری کنند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: این ویژه برنامه ها از ۳۱ مرداد ماه همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان آغاز می شوند و تا ۱۰ شهریور ماه نیز ادامه دارند.

***اعزام خادمان امامزاده شاهرضا(ع) به اردوی زیارتی سیاحتی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: ۴۰ نفر از خادمان امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا به اردوی یک روزه سیاحتی و زیارتی اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، فرهاد عرب اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نشاط معنوی و با هدف تشویق و تقدیر از زحمات خادمان آستان مقدس امامزاده شاهرضا(ع) تعداد ۴۰ نفر از انان با یک عدد اتوبوس به اردوی زیارتی و سیاحتی اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: این افراد به شهر باغبادران و برای زیارت اماکن مذهبی و متبرکه این شهر اعزام شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: آستان مقدس امامزاده شاه رضا (علیه السلام) در شهرستان شهرضا، بخش مرکزی، در شمال شهرضا و در بلوار مدرس واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا