تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

 شهید رجایی مصداق و الگوی واقعی جمهوری اسلامی است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهر علیزاده در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان و در جمع مدیران دستگاههای اجرایی مصداق و الگوی واقعی جمهوری اسلامی را شهید رجایی به لحاظ اخلاص،ایمان و عشق به فعالیت دانست و اظهارداشت: شهیدان باهنر و رجایی با نیت خالص در روزهای بسیار سخت پس از انقلاب به وظایف خود عمل کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به این جمله شهید رجایی که پذیرش مسئولیت در آن دوران یا عاشقی بود یا دیوانگی، گفت: در شرایط خاص پس از پیروزی انقلاب پذیرش مسئولیت جز عشق چیز دیگری نبود.

مهرعلیزاده ملاک انتخاب شغل در آن زمان را احساس مسئولیت شرعی برشمرد و افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی اگر کسی نمی‌توانست از عهده مسؤولیتی برآید، به وضوح بیان می کرد که من توان پذیرفتن این سمت را ندارم.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه بعد از انقلاب، اصول در روابط و قوانین نبود بلکه تنها خدمتگذاری با عشق و علاقه صورت می گرفت، افزود: به همین دلیل میزان اثربخشی در کارها بیشتر بود چرا که وقتی خلوص و جدیت در کارها وجود داشت و خطر پذیری در همه شرایط قابل پذیرش بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تا چند سال پس از انقلاب اسلامی ایران احساس تعهد اخلاقی و وجدان کاری در ارگان ها نمایان بود و هیچ کسی تقسیم وظایف نمی کرد و هر کسی که وظیفه ای را برعهده می گرفت به صورت کلی آن را انجام می داد، یادآور شد: متاسفانه اکنون ارگان ها وظایف خود را به دوش یکدیگر می اندازند.

وی به بروکراسی سنگین اداری در استان اشاره کرد و افزود: هنوز مسیرهای منظم اداری و مالی در کشور ما نهادینه نشده است و باید سرمایه گریزی و بروکراسی اداری در استان اصفهان از بین برود که این اقدام نیازمند تحول، شجاعت در برخورد و ریسک بالا در کار توسط دستگاه های اجرایی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه معتقدم در زمان حاضر احساس مسئولیت در مدیران نهادینه نشده است، اظهارداشت: در زمان انقلاب افراد با وجود اینکه در سمت های مختلف بودند، اما به یکدیگر کمک می کردند و این احساس مسئولیت شان را دوبرابر می کرد..

مهرعلیزاده با بیان اینکه انسان باشعور و کمالات است واز حس هوشمندی برخوردار است زیرا می تواند تصمیم بگیرد و گرنه انجام وظایف با چند سیستم و کامپیوتر هم انجام می شود، افزود: در حال حاضرشجاعت در کارها و ریسک پذیری انجام نمی شود و هر کارمند یا مدیری باید قانون را اجرا کند و نباید از امضا کردن موارد قانونی ترسی داشته باشد که چه اتفاقی برای او خواهد افتاد.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی و جوسازی و فضاسازی دشمنان، اظهارداشت: ترامپ هر روز اعلام می کند که اتاق جنگ اقتصادی طراحی کرده است و قصد دارد ضربه های پیاپی به کشور ما وارد کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اکنون دچار اتفاقاتی شده ایم که همانند بسیاری از حوادث پس از انقلاب بر ما تحمیل کردند ، اظهارداشت: در طول این سالها ملت ایران به اندازه کافی آزموده و بالقوه شده است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و ترورهای مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب منافقان کوردل فرزندان انقلاب را در حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری به شهادت رساندند و خطراتی را برای نظام نوپای انقلاب اسلامی به وجود آورده بودند.

استاندار اصفهان با بیان این که جمهوری اسلامی مداخله‌گر نیست بلکه اثرگذار در منطقه است، عنوان داشت: دشمنان جنگ اقتصادی تمام‌عیار را به جمهوری اسلامی تحمیل کرده‌اند؛ افسران جنگنده جنگ امروز اقتصادی، بخش خصوصی تشکل‌ها، صنوف، تولیدکنندگان و کارگران هستند و پشیتبانی این جنگ بر عهده دولتی‌هاست.

مهرعلیزاده با بیان اینکه روشنگری دستگاه ها و تلاش مضاعف آنها، خطر از سوی دشمن را همچون گذشته دفع می کند، افزود: باید به‌جای اقتصاد بر پایه نفت، اقتصاد بر پایه دستان،‌ بازوان و فکر مردم داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا