پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف هم‌زمان ۸ دستگاه پژو پارس با ۱۴۰ طاق پارچه قاچاق در اصفهان/افتتاح حساب با هویت جعلی حساب شهروند اصفهانی را خالی کرد/کشف ۲۸ کیلو گرم تریاک در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “مرتضی هادیان”  اظهار داشت : در راستای مبارزه با کالای قاچاق و مواد افیونی ، طرح ایست و بازرسی خودروهای عبوری از محور “اصفهان-تهران” توسط مأموران کلانتری “طرق رود” اجرا شد.

وی افزود: مأموران به ۸ دستگاه سواری پژو پارس که هم‌زمان در حال حرکت بودند مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودروها درمجموع ۱۴۰ طاق پارچه خارجی فاقد مدارک گمرکی و ۲۰ کیلوگرم تریاک کشف شد .

هادیان اضافه کرد: در این عملیات ۱۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ مرتضی هادیان در پایان خاطرنشان کرد : هرگونه فعالیت درزمینهٔ کالای قاچاق زمینه بیکاری و تورم در جامعه را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

**افتتاح حساب با هویت جعلی حساب شهروند اصفهانی را خالی کرد

گروه استان ها_اصفهان_ فرد کلاهبرداری که با هویت جعلی در بانک اقدام به افتتاح حساب کرده بود و از شهروندان کلاهبرداری می کرد، توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه توسط شخص یا اشخاصی یک فقره حساب بانکی به نام وی افتتاح و از طریق آن اقدام به برداشت مبلغ ۳۰ میلیون ریال و کلاهبرداری از او شده است، اقدامات اولیه معمول و بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس اقدام به سوء استفاده از مدارک هویتی شاکی کرده و اقدام به افتتاح حساب و برداشت غیر مجاز کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: با استفاده از اطلاعات ارائه شده از بانک و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی بعمل آمده به برقراری رابطه دوستی با شاکی و جلب اعتماد او و بدست آوردن تصویر مدارک هویتی شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضوی در پایان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در اختیار سایر افراد یا تجهیزات هوشمند قرار ندهند و در نگهداری آن کوشا باشند، همچنین یکی از معمول ترین و شایع ترین نمونه های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه می باشد که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش های مختلف می تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

**واژگونی پژو پارس با ۲ کشته و یک مجروح در اصفهان

گروه استان‌ها – اصفهان – رئیس پلیس‌ راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو پارس در محور “آزادگان” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن یک فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: بامداد امروز مأموران پلیس‌راه “شاهین‌شهر – کاشان” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو پارس در محور “آزادگان” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه، راننده و یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و یک سرنشین دیگر نیز به‌شدت مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام‌ شده است.

**سارقان کامیون توسط پلیس تیران و کرون غافلگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از کشف یک دستگاه کامیون سرقتی لحظاتی قبل از اوارق کردن و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران گشت انتظامی شهرستان “تیران و کرون” حین گشت زنی متوجه شدند یک دستگاه کامیون وارد یک انبار متروکه شد که بلافاصله خودرو را استعلام کردند.

وی افزود: در استعلام بعمل آمده مشخص شد این خودرو از استان “گلستان” سرقت شده است که بلافاصله با مقام قضائی هماهنگ و وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : سارقان قصد اوارق کردن این کامیون را داشتند که با سرعت عمل ماموران مواجه شدن و موفق به این کار نشدند.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر ۲ متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان از شهروندان خواست ، هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**کشف ۲۸ کیلو گرم تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۲۸کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “نائین” حین نظارت بر خودروهای عبوری در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه کامیونت کاویان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۸ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که در لاستیک زاپاس کامیونت جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**عدم توجه به جلو یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

گروه استان‌ها_اصفهان_ معاون اجتماعی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور “تیران-سامان” و فوت راننده و مجروح شدن سرنشین این خودرو خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : روز گذشته مأموران پلیس‌راه “نجف‌آباد” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در محور “سامان-تیران” مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سرنشین این خودرو نیز مجروح شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس‌راه عدم توجه به جلو توسط راننده خودرو اعلام‌شده است.

این مقام انتظامی در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که باعث حواس‌پرتی و انحراف افکار می‌شود بپرهیزید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ نباشیم .

اجرای مانور شهری موتورسواران قانونمند پلیس راهور اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای مانور شهری موتورسواران قانونمند این پلیس همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

سرهنگ” رضا رضائی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای فرهنگ سازی در زمینه انضباط ترافیکی در جامعه پلیس راهور استان با همکاری شهرداری اصفهان همایش بزرگ دوچرخه سواری و مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند را روز پنجشنبه ۸شهریور ماه همزمان با عید سعید غدیر خم  برگزار می کند.

وی با بیان اینکه  این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا سال ۹۷ برگزار می شود و ویژه آقایان است عنوان داشت: همایش مذکور ساعت ۷ صبح آغاز و شرکت کنندگان مسیر گلستان شهدا تا میدان فیض و پل خواجو  را رکاب خواهند زد.

این مقام مسئول عنوان داشت: در پایان مراسم به قید قرعه به شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود از سوی نیروی انتظامی اهدا می شود.

**عشق ۵۰ ساله

گروه اجتماعی _ بعد از ۵۰ سال دوری از عشق اولم به سراغش رفتم و از او خواستگاری کردم و او هم با کمال میل قبول کرد. اما ما برای ازدواج با مشکل اساسی روبر هستیم و آن هم….

۷۰ سال پیش در یکی از محله های شهر اصفهان به دنیا آمدم، آن موقع در همسایگی ما دختری به نام شیرین زندگی می کرد و من از همان ابتدای کودکی دلبسته او شدم تا اینکه به سن ۲۰ سالگی رسیدم، دیگر فکر و ذکر شیرین خواب و خوراک را از من گرفته بود. به همین خاطر از پدر و مادرم خواستم که به خواستگاری او برویم اما با مخالفت آن ها روبرو شدم.

پدرم خنده مسخره آمیزی کرد و گفت:پسر! تو خودت می بینی که من یک کارگر بیشتر نیستم و پدر شیرین سرمایه دار است و اصلاً، سطح فرهنگی خانواده های ما زمین تا آسمان با هم فرق می کند. بهتر است فکر این دختر را از سرت بیرون کنی!

اما حرف پدرم محال بود چون من و شیرین بدجوری عاشق هم شده بودیم، خلاصه با اصرار زیاد ، خانواده ام را راضی کردم تا به خواستگاری برویم اما پدر شیرین بدون هیچ مقدمه ای ما را از خانه اش بیرون کرد و گفت: پسر جان! تو با این خانواده ات و درآمد کمت هرگز نمی توانی دختر مرا خوشبخت کنی!

من آن روز افسرده و غمگین به خانه برگشتم، پدرم با ناراحتی گفت: دیدی چطور سنگ روی یخ شدیم، مگر نگفتم این خانواده به ما دختر نمی دهند ولی تو حرف ما را گوش نکردی!

چند ماه بعد یک خواستگار پولدار برای شیرین آمد و با اجبار پدرش تن به ازدواج با او داد و من ماندم با رویای بر باد رفته عشق شیرین، هرچند باورش برایم سخت بود اما ناچار قبول کردم و من هم رفتم پی زندگی خودم، مدتی دنبال کار بودم تا اینکه در حجره یک تاجر فرش مشغول کار شدم، صاحب حجره آنقدر از من خوشش آمده بود که بعد از چند سال کار کردن در کنارش به من پشنهاد ازدواج با دخترش که تنها فرزندش بود را داد و من هم قبول کردم و عروسی من و یاسمین سرگرفت. من اما همچنان به فکر شیرین بودم و زندگیش را زیر نظر داشتم.

چند سال بعد از انقلاب، حاجی از دنیا رفت و طبق وصیتش نصف دارائیش را به نام من و همسرم کرد، خلاصه اینکه زندگی من زیرو رو شد و توانستم با تلاش و دسترنج خودم و سرمایه پدر همسرم صاحب چندین پاساژ و کارگاه تولیدی شوم، من و یاسمین صاحب ۲ دختر و ۲ پسر شدیم و روزگار به خوبی و خوشی می گذشت تا اینکه ۵ سال پیش همسرم مبتلا به سرطان سینه شد و هرچقدر هم برای درمانش هزینه کردم نتیجه ای نداد و آخرش هم ۲ سال پیش فوت کرد.

در تمام سال های زندگی با یاسمین،حواسم به زندگی شیرین هم بود تا اینکه چند وقت پیش فهمیدم او هم همسرش را از دست داده است. خیلی خوشحال شدم و با یک ذوق و شوق وصف ناپذیری کت و شلوار شیکی پوشیدم و بعد از ۵۰ سال دوری از عشق اولم به سراغش رفتم و از او خواستگاری کردم و او هم با کمال میل قبول کرد. اما ما برای ازدواج با مشکل اساسی روبر هستیم و آن هم مخالفت فرزندانمان است.

چند شب پیش دخترها و پسرهایم را برای شام دعوت و ضمن معرفی شیرین موضوع ازدواج با او را برایشان مطرح کردم اما ناگهان با واکنش شدیدی از سوی آنها روبرو شدم. آنها با کمال پر رویی جلوی من ایستادند و گفتند: تو از اولش هم مادر ما را دوست نداشتی و همیشه فکرت دنبال عشق اولت بود برای همین هم هیچ کاری برای خوب شدن بیماری مادرمان نکردی و حالا که مادر به رحمت خدا رفته می خواهی با عشق اولت ازدواج کنی! بعد هم ما را تهدید کردند و گفتند اگر شما با هم ازدواج کنید هر دوی شما را می کشیم!

شیرین بعد از شنیدن حرف های فرزندانم از خانه رفت و دیگر به تماس هایم جواب نمی دهد، حالا من مانده ام چکار کنم، یک روز خانواده هایمان جلوی ازدواج ما را گرفتند و امروز فرزندانم، حاضرم همه دارائیم را به فرزندانم بدهم و با شیرین ازدواج کنم اما آنها قبول نمی کنند، تو را به خدا مرا کمک کنید تاراه حل مسالمت آمیزی برای مشکل خودم پیدا کنم…

والدین برای ازدواج فرزندانشان سنگ اندازی نکنند

خانم عطائی، کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش در خصوص این پرونده گفت: داستان مخالفت والدین با ازدواج فرزندانشان مربوط به گذشته نیست و همین امروز هم شاهد مخالفت های بی مورد و از سر لج و لجبازی والدین هستیم که باعث می شود عمر فرزندانشان تباه شود.

وی بابیان اینکه نباید والدین برای ازدواج فرزندانشان سنگ اندازی کنند افزود: البته زمانی که والدین مطمئن هستند که فرد خواستگار معیارها و ملاک های مورد نظر برای ازدواج با فرزندشان را دارا نیست می توانند با این ازدواج مخالفت کرده و مخالفت خود را نیز به گونه ای منطقی به فرزندشان مطرح کنند و مطمئناً اگر این مخالفت از سر دلسوزی باشد فرزند نیز قبول می کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی اظهار داشت:همانطوری که ماجرای این پرونده از نظرتان گذشت ، مرد ،۵۰ سال با یاد و فکر عشق خود زندگی کرده و عملاً نتوانسته لذتی از زندگی با همسر خود ببرد و تمام تمرکز خود را بر روی کار کردن و پول درآوردن گذاشته است.

عطائی در پایان گفت: توصیه ما به خانواده ها این است که بی جهت با ازدواج فرزندانشان مخالفت نکنند و شرط و شروط های سنگین نگذارند و ایمان، اخلاق نیکو، اصالت خانوادگی، تحصیلات، حیا و عفاف و اهل کار و تلاش بودن را ملاک همسر خوب برای فرزندشان قرار دهند و بدانند که خوشبختی آنها نیز در همین موارد خلاصه می شود و هرگز ثروت و ویلا و اتومبیل آخرین سیستم و … انسان را خوشبخت نمی کند.

نویسنده: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه – اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا