تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آیین رونمایی و افتتاح شش پروژه توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با سرمایه گذاری ۴۰۵ میلیارد تومانی برگزار گردید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری استان و آیین رونمایی از پروژه های مخابرات و پوشش تلفن همراه و اینترنت در استان که با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات و حضرت آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان برگزار گردید، با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، اظهارداشت: این حادثه ناشی از کوچکی و خرد شدن دشمن است چرا که علیرغم تهدیدات همیشگی دشمنان، همواره پاسخ دندان شکن دریافت کرده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه به رگبار بستن مردم نشان از عاجز شدن دشمنان است، افزود: دشمنان آنقدر زبون شده اند که سیاست محکوم کردن این حادثه را هم ندارند.
مهرعلیزاده در ادامه به پتانسیل های اصفهان در بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: اصفهان پتانسیل های زیادی در این بخش دارد و اگر امکانات اداری در اختیارش قرار گیرد می تواند خدمات بسیاری را به کشور ارائه نماید.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در شاخص های مختلف حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در طول یکسال گذشته در استان اصفهان، تصریح کرد: این اقدامات زمینه ی شکوفا شدن سرمایه های انسانی و استعدادهای موجود را فراهم می کند.
محسن مهرعلیزاده در ادامه به درخواست های فعالان این حوزه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: مرکز داده استانی در سال ۹۶ به بهره برداری رسید و باید نسبت به ارائه ی خدمات میزبانی نرم افزارهای کاربردی و جایگاه های اینترنتی به دستگاه های متقاضی اقدام شود و تاکنون به دلیل تعرفه های بالای این خدمات هیچ دستگاهی موفق به استفاده از این خدمات نشده است.
استانداراصفهان خواستار روان سازی دستورالعمل اجرایی و تسهیل در استفاده از مراکز IX استان شد و افزود: علیرغم نقش مهم این مراکز در اتصال الکترونیکی بین سازمان ها، بهره برداری از خدمات مرکز پیچیده است و هیچ دستگاهی تاکنون موفق به اخذ اطلاعات نشده است.
وی به اجرای شبکه فیبر نوری برای ۶۰۰ روستا اشاره و اضافه کرد: تامین پوشش همراه اول با تکنولوژی ۳G و ۴G در نقاط عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.
مهرعلیزاده خواستار تکمیل پوشش تلفن همراه در جاده های فرعی روستایی بویژه از بعد حوادث غیرمترقبه شد و افزود: از کل ۶ هزار کیلومتر جاده استان، ۱۵۱ محور در ۲۲۰ کیلومتر به صورت ناپیوسته فاقد ارتباطات می باشند که تکمیل پوشش ارتباطی این نقاط مستلزم جاده های دسترسی و تامین برق می باشد.
استاندار اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان را مأمور نمود که با حمایت های وزیر و پشتیبانی مدیریت استان و در طی سه ماه آینده، با تشکیل جلسه نسبت به تامین برق و ایجاد زیرساخت های لازم در جاده های که این پوشش ها ضعیف است اقدام نماید.
مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات نیز در این جلسه از رونمایی و افتتاح شش پروژه توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با سرمایه گذاری ای ۴۰۵ میلیارد تومان در استان خبر داد.
وی افزود: در یک سال گذشته برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اصفهان سرمایه گذاری خوبی انجام شده است که امروز در قالب شش پروژه افتتاح شد.
آذری جهرمی در تشریح پروژه های افتتاح شده، نخستین پروژه را توسعه خدمات پهن باند دانست و اظهار کرد: در یک سال گذشته ۷۹۰ سایت نسل سوم و ‌۵۹۵ سایت نسل چهارم در استان اصفهان احداث شده است.
وزیر جوان‌ کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۷۷ روستا در این استان به تلفن ثابت دسترسی پیدا کرده‌اند، ادامه داد: ۶۲ روستا نیز در حوزه بانکداری الکترونیک از طریق پست بانک به دستگاه های خودپرداز مجهز شده‌اند.
عضو کابینه دولت دوازدهم‌ با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۷۹ کیلومتر فیبر نوری برای افزایش پایداری ارتباطات بین شهری استان اصفهان اجرا شده است، تصریح کرد: پروژه فیبر خانگی در شهر اصفهان امروز با شش زیر پروژه به بهره برداری رسید تا مردم اصفهان بتوانند برای دسترسی به اینترنت بجای ADSL از فنا‌وری فیبرخانگی نیز استفاده کنند.
آذری جهرمی همچنین با اشاره به افزایش تعرفه های مکالمه از سوی اپراتورهای تلفن همراه، اظهار کرد: ظاهرا این افزایش تعرفه‌ها در چارچوب قانون بوده است و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی و رسیدگی به موضوع است.
وزیر ارتباطات از ارائه گزارش افزایش تعرفه‌ها خبر داد و گفت: سازمان تنظیم مقررات افزایش تعرفه های پهن باند را بررسی می کند.
اضافه می شود آذری جهرمی به احترام شهدای عملیات تروریستی دو روز گذشته در اهواز مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی استان اصفهان را لغو و تنها با ذکر صلواتی بهره برداری از این پروژه ها را آغاز کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا