شهر و جامعهعناوین اخبار

تعداد یکصد بسته مهر تحصیلی در فریدن توزیع شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی معینی اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز فصل علم آموزی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و کمک به دانش آموزان نیازمند طرح مهر تحصیلی در شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت اجرا شد.

وی در ادامه افزود: در این طرح ۱۰۰ بسته مهر تحصیلی که شامل لوازم التحریر مورد نیاز یک سال دانش آموزان است به ارزش ۵۴ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال از محل دو موقوفه منطبق به نام های موقوفه حاج اصغر کلانتری و موقوفه بانو بیگم کلانتری دارانی تهیه و توزیع شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در اجرای این طرح سعی شد تا بین دانش آموزان نیازمندی که تحت پوشش سازمان های امدادی نیستند این بسته ها توزیع شوند.

***انتشار اوراق وقف مشارکتی برای ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و قرآنی ناشنوایان اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: جهت جذب خیرین و مشارکت مردم به میزان ۳۰ میلیارد ریال اوراق وقف مشارکتی برای ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و قرآنی ناشنوایان اصفهان منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: براساس توافق نامه ای که بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و کانون ناشنوایان استان اصفهان امضا شده است معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان جهت اخذ مجوزهای لازم از سازمان اوقاف برای انتشار اوراق وقف مشارکتی برای ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و قرآنی ناشنوایان اصفهان اقدام کرده است.

وی در ادامه افزود: براساس این توافق نامه معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای ساخت مجتمع فرهنگی، آموزشی و قرآنی ناشنوایان اصفهان ۳۰ میلیارد ریال اوراق وقف مشارکتی چاپ و منتشر می کند تا از محل فروش این اوراق هزینه های ساخت این مجتمع فراهم شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: این مجتمع فرهنگی، آموزشی و قرآنی با زیربنایی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و در ۴ طبقه ساخته می شود و طی تشریفات اداری اعیان این مجتمع وقف و در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان یادآور شد: وقف های مشارکتی از دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه محسوب می شوند که با بروز آوری سیستم وقف براساس ساختار جامعه و نیازهای روز جامعه طراحی شده است و اداره اوقاف و امور خیریه در این زمینه نیز آماده هرگونه همکاری و مشارکت با افراد حقیقی و حقوقی مختلف است.

***اخذ سند ۳۰ میلیارد ریالی برای یکی از موقوفات کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: پس از ۷۰ سال برای موقوفه ای که به گورستان یحیی آباد کاشان معروف است سند مالکیت اخذ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: باتلاش و پیگیری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان برای موقوفه ای که به نام موقوفه گورستان یحیی آباد معروف است پس از ۷۰ سال جهت صیانت از حقوق موقوفه و همچنین اجرای نیت واقف نیک اندیش آن سند مالکیت به نام موقوفه اخذ شد.

وی در ادامه افزود: پلاک ثبتی این موقوفه ۱ فرعی از ۸۴۲۵ اصلی بخش ۱ کاشان است که مساحت آن ۹۸۵ متر مربع و براساس برآورد انجام شده ارزش این موقوفه نیز بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه اضافه کرد: این موقوفه دارای کاربری تجاری و آموزشی است و براساس اسناد و وقف نامه برجا مانده این موقوفه نیت آن نیز خیرات و مبرات است که با اخذ سند مالکیت برای این موقوفه زمینه برای اجرای نیت واقف نیک اندیش آن نیز محیا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا