پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری از طریق فروش اینترنتی بلیت هوایی اربعین/دستگیری۳۱ مجرم در طرح امنیت محله محور پلیس اصفهان/کشف ویزاهای جعلی اربعین در آران و بیدگل

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: فرد شاکی در اظهارات خود عنوان کرد، در یکی از شبکه های اجتماعی با آگهی فروش بلیت هوایی سفر به کربلای معلی ویژه اربعین حسینی با قیمت نازل روبرو شدم، من هم بابت خرید بلیت مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حساب صاحب آگهی مذکور واریز کرده و چندین روز منتظر دریافت آن بودم اما نه تنها بلیتی دریافت نکردم بلکه فروشنده نیز دیگر پاسخگوی تماس خود نیست.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: ماموران این پلیس پس از اظهارات شاکی بلافاصله وارد عمل شده و با بررسی های علمی و تخصصی در فضای مجازی توانستند عامل این کلاهبرداری را دستگیر و تحویل مراجع قضائی کنند.

سرهنگ مرتضوی در خصوص کلاهبرداری از زائران پیاده روی اربعین در فضای مجازی هشدار داد و گفت: به زائران عزیز توصیه می کنیم برای تهیه بلیت به دفاتر هواپیمایی مراجعه و از خرید بلیت از سایت ها و شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین سفر سریع، بدون ویزا و ارزان برای اربعین منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری از افراد است گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و کانال رسمی پلیس فتا در پیام‌رسان‌های داخلی با آی دی cyberpolice با ما در‌ میان بگذارند.

**شناسایی انباری با ۲ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان_ با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، انبار دپوی کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شناسایی و کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سعید سلیمیان” در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه سلسله طرح های نظارتی خود بر روی انبارهای سطح شهر، یک انبار دپوی کالای خارجی قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی این انبار طی هماهنگی با مقام قضائی از محل مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۱۰ کیسه بزرگ البسه خارجی، ۳۰ گونی مواد عطاری و ۶۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ارزش تقریبی کالاهای خارجی قاچاق کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال عنوان شده است.

سرهنگ سلیمیان، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ نفر که در زمینه قاچاق کالا فعال هستند شناسایی و همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

**دستگیری سارق سیم برق در خمینی شهر

گروه استان ها_ اصفهان- فردی که اقدام به سرقت سیم های برق مناطق شهرستان خمینی شهر می کرد توسط ماموران پلیس این شهرستان دستگیر و مقدار ۱۰۰ کیلوگرم سیم برق از وی کشف شد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه ماموران گشت پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان حین گشت زنی موثر وهدفمند خود در سطح حوزه استحفاظی به شخصی که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال حمل گونی بود مشکوک شده که پس از متوقف کردن موتور سیکلت و استعلام های صورت گرفته مشخص شد موتور سیکلت مذکور در یکی از شهرستان های همجوار به سرقت رفته است.

وی بابیان اینکه متهم از سارقان سابقه دار بود افزود: در بازرسی از وسایل همراه این فرد مقدار ۱۰۰ کیلو گرم کابل برق فشار قوی سرقتی کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاد  ارزش تقریبی سیم های برق مسروقه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۴۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد:متهم به همراه پرونده  جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان با اشاره به اینکه تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار موثر است، گفت: از شهروندان می خواهیم اگر موارد مشکوکی مانند شخصی بالای تیر برق در محدوده درون شهری و برون شهری مشاهده کردند  سریعاً موضوع را از طریق تلفن  ۱۱۰ اعلام تا برخورد های لازم با این گونه سارقان صورت گیرد.

**تشکیل ۱۶۱ جلسه آموزش همگانی توسط پلیس اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برگزاری ۱۶۱ جلسه آموزش همگانی توسط کارشناسان این فرماندهی در سطح مدارس، مساجد ، کانون های فرهنگی، ادارات و صنوف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ ” حسن یاردوستی ” اظهار کرد: از آنجایی که یکی از اهداف ناجا آگاه سازی مردم و توسعه آموزش های همگانی چهره به چهره  است به همین منظور کارشناسان آموزش همگانی فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در مهرماه سال جاری تعداد ۱۱۸ جلسه در سطح مدارس برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی  برگزار کردند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۳ جلسه آموزش همگانی نیز در مساجد از سوی کارشناسان آموزش همگانی پلیس اجرا شده اضافه کرد : حضور پلیس در جمع نمازگزاران و بررسی مشکلات محله ها از اولویت های این فرماندهی است و این راهکار در کاهش جرائم مثمر ثمر است .

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین  به برپایی  ۶ جلسه کانون های فرهنگی ، ۱۰ جلسه در ادارات دولتی و ۳ جلسه در بین صنوف خبر داد و افزود : پلیس اصفهان گام بلندی در تعاملات با صنوف و سایر ارگان های دولتی برداشته و خروجی جلسات متعدد در سیر نزولی جرائم نقش مهمی را ایفا کرده است .

سرهنگ یاردوستی با بیان اینکه والدین در مدیریت آنلاین فرزندان و همچنین جلوگیری از بزهکاری و بزه دیدگی آنان  نقش مهمی را در اولین جبهه ایفا می کنند افزود : در همین زمینه کارشناسان پلیس با حضور در جلسات اولیا و مربیان آموزش ها و توصیه های لازم را به اولیای دانش آموزان ارائه کردند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به برگزاری ۳۶ نمایشگاه دائم و سیار برای فرهنگسرا ها ، مدارس و مساجد از سوی کارشناسان مشاوره کلانتری ها خاطر نشان کرد : برپایی نمایشگاه های تصویری در این رابطه با استقبال شهروندان و دانش آموزان مواجه شده است .

**دستگیری مزاحمان خیابانی در نجف آباد

گروه استا ن ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیر ی ۲ مزاحم خیابانی که برای دانش آموزان مدارس ایجاد مزاحمت می کردند خبرداد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمد رضا خدا دوست” در تشریح این خبر گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر اینکه ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت برای دانش آموزان یکی از مدارس مزاحمت ایجاد می کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اجرای طرح مدارس در نزدیک مدارس دخترانه ، سرانجام موفق شدند سرنشینان یک دستگاه موتور سیکلت در حال ایجاد مزاحمت مشاهده و بلافاصله هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت :در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

**دستگیری۳۱ مجرم در طرح امنیت محله محور پلیس اصفهان

گروه استان ها_ اصفهان _ مأموارن فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اجرای طرح امنیت محله محور که طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شد تعداد ۳۱ مجرم را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “حسن یاردوستی” با اعلام این خبر اظهار داشت:در راستای تدابیر قرارگاه عملیاتی” اقدام و عمل”و به منظور ارتقای امنیت اجتماعی ، طرح ضربتی امنیت محله محور شب گذشته در نقاط مختلف شهر اجرا شد که نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشت.

وی هدف از اجرای این طرح را برخورد بافروشندگان موادمخدر ،دستگیری سارقان ، جمع آوری معتادان متجاهر ، دستگیری محکومان غایب و فراری و متهمان تحت تعقیب عنوان کرد و گفت:: در این طرح تعداد ۱۱ سارق، ۵ نفرفروشنده مواد مخدر ، ۱۳ نفرمعتاد و ۲ نفر از محکومان غایب و فراری دستگیر شدند.

سرهنگ “یاردوستی” کشف ۱ تیغه سلاح سرد ، توقیف ۵ دستگاه خودروی و ۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف و کشف ۷ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه و تحویل آنها به مالباختگان را از دیگر نتایج موفق این طرح برشمرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح های امنیت محله محور بنا به درخواست شهروندان و براساس نیاز و ضرورت به اجرا گذاشته می شوند گفت: اجرای طرح های مذکور علاوه بر رضایتمندی و خرسندی مردم باعث کاهش جرایم و ارتقای سطح امنیت در شهرستان شده که این روند همچنان در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان است.

**دستگیری سارق داخل خودرو در نجف آباد

گروه استان ها _ اصفهان_ فرد سابقه داری که از داخل خودروهای پارک شده در کنار خیابان سرقت می کرد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد دستگیر و به چندین فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت اموال و قطعات داخل خودروهای پارک شده در کنار خیابان، ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد تحقیقات خود را برای دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و بکارگیری اقدامات علمی و تخصصی موفق شدند عامل این سرقت ها که فردی سابقه دار بود را  طی عملیاتی ضربتی شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به چندین فقره سرقت اقرار کرده است گفت: ارزش اموال به سرقت از سوی متهم برابر اعلام کارشناسان مربوطه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال عنوان شده است.

سرهنگ خدادوست در پایان بیان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد .

**کشف ویزاهای جعلی اربعین در آران و بیدگل

گروه استان ها- اصفهان _ زنی که اقدام به توزیع ویزاهای جعلی اربعین می کرد توسط ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان آران و بیدگل شناسایی و ۶۱ ویزای جعلی از وی کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “مسعود سپهوند” اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل در پی کسب خبری مبنی بر توزیع ویزای جعلی به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات ویژه و بکارگیری اقدامات پلیسی سرانجام عامل توزیع ویزاهای جعلی اربعین که یک زن بود را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به کشف تعداد ۶۱ ویزای جعلی اربعین از منزل متهم گفت: این زن دراظهارات خود عنوان کرد که گذرنامه های متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین را به منظور درج ویزا به فردی که خود را اهل و ساکن استان های جنوبی کشور معرفی کرده تحویل می داده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری دیگر عاملان مرتبط با این پرونده همچنان در حال پیگیری است عنوان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم که حتماً جهت اخذ ویزا به مراکز قانونی و معتبر و دارای مجوز از مراجع رسمی مراجعه کرده و ازتحویل گذرنامه های خود به افراد ناشناس خودداری کنند چرا که این کار برای آنها تبعات قانونی در پی خواهد داشت.

**کشف بیش از ۱۷۷ کیلوگرم در شهرضا

گروه استان ها _ اصفهان _ ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در پی اجرای عملیات مرصاد۷ مقدار ۱۷۷ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای اجرای تدابیر قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان مبنی بر برخورد با قاچاقچیان ، توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر، عملیات مرصاد ۷ توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در سطح شهرستان به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات ماموران مقدار ۱۷۷ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سرهنگ باباکلانی، از دستگیری یک قاچاقچی و ۱۲ توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت: ۲ نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر شده زن هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: تمامی متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

**محموله ماشین لباسشویی قاچاق در کاشان متوقف شد

گروه استان ها- اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از توقیف ۳۳ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” علی پورکاوه” گفت : ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان کاشان در راستای تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان به منظور برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق با اجرای ایست بازرسی مقطعی در عوارضی قمصر به کنترل خودروهای عبوری پرداختند.

وی افزود: در این عملیات ماموران در بازرسی از یک دستگاه کامیونت کاویان تعداد ۳۳ دستگاه ماشین لباسشویی خارجی که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می شدند را کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش این محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه پرونده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا