شهر و جامعهعناوین اخبار

تصادف در بزرگراه چمران اصفهان ۲ کشته برجای گذاشت/برخورد تاکسی سمند با تابلوی راهنمایی و رانندگی در اصفهان/غافلگیر شدن قاچاقچیان پارچه در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان/اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در گلپایگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “رضا رضایی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان  اظهار داشت: ساعت ۲ بامداد امروز ، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از تصادف پراید با نیسان و کارگر شهرداری در کنارگذر بزرگراه “چمران” به‌ سوی “آل محمد” مطلع و به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : متأسفانه در اثر وقوع این حادثه رانندگی راننده پراید و کارگر شهرداری که در حال شست و شوی جدول کنار خیابان بودند جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان ۵۰ درصد راننده پراید به علت عدم توجه به جلو و ۵۰ درصد وانت شهرداری و کارگر به علت عدم استفاده از تجهیزات ایمنی اعلام‌شده است .

رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد : در همه حال با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از به جلو و اطراف توجه کامل داشته باشید تا شاهد وقوع این‌گونه حوادث جبران‌ناپذیر نباشیم.

خرده فروش مواد مخدر مالخر موتورسیکلت های مسروقه بود

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از شناسایی ودستگیری مالخر موتورسیلکت های مسروقه که خرده فروش مواد افیونی نیز بود و یک سارق موتورسیکلت که همدست او خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اطلاعات واصله مبنی بر اینکه فردی اقدام به توزیع مواد مخدر و خرید موتورسیکلت های مسروقه می کند ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود:در تحقیقات انجام شده پیرامون این مساله مشخص شد که این متهم یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر در محدوده مذکور است که با چند سارق موتور سیکلت نیز همدست است که موتور سیکلت های سرقتی را به وی می فروشند ودر مقابل از وی مواد مخدر خریداری می کنند.

سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد:به این ترتیب نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور بازداشت متهم و همدستانش و همچنین بازرسی از مغازه وی صادر شد و تیمی از ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند که در نهایت طی یک عملیات ضربتی این متهم به همراه ۱نفر سارق دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم و همدستش در بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر توزیع مواد مخدر، مالخری و سرقت موتور سیکلت اعتراف کردند .

جعفری نژاد بیان داشت : در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و توقیف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در خاتمه از شهروندان خواست هشدارهای انتظامی زیر را جدی بگیرند: – حتی الامکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ پارک کنید و از نگهبان آن رسید دریافت کنند ، هنگام پارک کردن حتماً به وسیله قفل و زنجیر مناسب موتورسیکلت خود را قفل و هیچگاه به بهانه طول نکشیدن کار، موتورسیکلت خود را روشن ترک نکنید.

***غافلگیر شدن قاچاقچیان پارچه در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان

گروه استان‌ها _ اصفهان _ کارآگاهان پلیس آگاهی استان در عملیاتی ضربتی و تخصصی موفق شدند یک باند از قاچاقچیان حرفه‌ای پارچه را انهدام و محموله‌ای پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال را کشف کنند.

سرهنگ” سعید سلیمیان” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در ادامه برنامه‌های مقابله‌ای خود، از ورود محموله‌ای پارچه خارجی قاچاق به استان اصفهان مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قراردادند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضائی ۹ دستگاه خودرو از قاچاقچیان را که در شهر اصفهان در حال تردد بودند توقیف کردند.

سرهنگ سلیمیان افزود: در بارز سی به‌عمل‌آمده از خودروهای توقیف‌شده تعداد ۳۲۱ طاقه پارچه خارجی قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : ارزش محموله کشف‌شده توسط کارشناسان ۳ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان با اشاره به دستگیری ۶ نفر و متواری شدن ۳ قاچاقچی در این عملیات به متصدیان باربری‌ها و انبارهای تخلیه بار هشدار داد و تصریح کرد: طرح بازدید و نظارت بر این واحدها در دستور کار ویژه پلیس آگاهی قرار دارد و گروه‌های ویژه‌ای به این منظور نیز تشکیل‌شده است که لازم است همه متصدیان انبارهای تخلیه بار و باربری‌ها از اصالت کالاهای ورودی به انبار خود اطلاع پیداکرده و از عدم قاچاق بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند چراکه در صورت کشف هر نوع کالای قاچاق با آنان برابر قانون برخورد می‌شود.

***دستگیری باند سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی در نجف‌آباد/

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد از دستگیری ۴ نفر از اعضای باند سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی و کشف چندین فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت اماکن خصوصی در شهرستان نجف‌آباد ،بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران تجسس کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام تحقیقات تخصصی و گسترده ، ۴ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان گفت: متهمان در بازجوئی‌های پلیس به چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ خدادوست در پایان از تحویل سارقان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندانی که طی ماه‌های اخیر اموال آن‌ها در باغ‌ها و اماکن خصوصی شهرستان “نجف‌آباد” سرقت شده خواست ، به کلانتری ۱۱ این شهرستان مراجعه تا اقدام قانونی لازم صورت پذیرد.

***اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف در گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف و توقیف ۵۰ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح مدارس ، در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پلیس به منظور افزایش ایمنی ترافیک به ویژه موتورسیکلت سواران طرح خصوصا برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی را در دستور کار قرار داده است.

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقاء نظم و انضباط ترافیکی، انتظام بخشی به عبور و مرور موتورسیکلت سواران در راستای کاهش تخلفات و حوادث ناشی از آن برشمرد و گفت: هدف اصلی پلیس از اجرای چنین طرح هایی حفظ جان خود موتورسیکلت سوار است.

سرهنگ سبحانی در تشریح برخی تخلفات تصریح کرد: انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت، سرعت زیاد و سوار کردن ترک نشین اضافه، حرکت در پیاده رو از جمله تخلفاتی است که پلیس ملزم به برخورد با این موارد است.

این مسئول انتظامی افزود: در این طرح ۵۰ دستگاه موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی توقیف شد که یکی از موارد مورد تاکید برای آزادی موتورسیکلت ها در این طرح مشروط به استفاده از کلاه ایمنی است.

فرمانده انتظامی گلپایگان در پایان با اشاره به اینکه راکبان موتورهای فاقد کلاه ایمنی بیشترین شمار فوت شدگان سوانح رانندگی می باشند از راکبان موتورسیکلت ها خواست: با رعایت مقررات و توجه به هشدار های پلیس و استفاده از کلاه ایمنی به نوعی فرهنگ خود را به نمایش بگذارند.

***برخورد تاکسی سمند با تابلوی راهنمایی و رانندگی در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه سواری سمند با تابلوی راهنمایی و رانندگی و فوت یک نفر و مجروح شدن ۳ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: روز گذشته مأموران پلیس‌راه “شاهین شهر-کاشان” از برخورد یک دستگاه سواری سمند با تابلوی راهنمایی و رانندگی در محور”کاشان-اصفهان” مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: متأسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو که فردی ۷۶ ساله بود فوت و راننده و ۲ سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح شدند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: رانندگی باعجله و شتاب زمینه کاهش تسلط راننده بر وسیله نقلیه و وقوع تصادفات را فراهم می‌سازد که لازم است رانندگان عزیز با صبر و حوصله و رعایت کامل قوانین رانندگی کنند تا شاهد کاهش وقوع این‌گونه حوادث باشیم.

***آشنایی با برخی از خطوط موضوع ماده ۹۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی

گروه استان ها_اصفهان_ خط کشی ها از جمله مهمترین علائم ایمنی هستند که در سطح جاده ها و خیابان ها برای تفکیک و تشخیص مرز حرکت وسایل نقلیه و ایجاد نظم در تردد و انتقال پیام به رانندگان به کار می روند.

توجه به خط کشی و رعایت دستورها و توصیه های آن به ایمنی سفر شما کمک می کند و در هنگام شب و شرایط بارانی و مه آلود بودن هوا، اثرات خط کشی در تامین ایمنی سفر شما بیشتر است.

در خط کشی ها از دو رنگ زرد و سفید استفاده می شود که خطوط زرد رنگ برای تاکید بیشتر بر احتیاط و محدودیتهای ترافیکی، در راههای دو طرفه است و وجود خط سفید در وسط راه نشان می دهد که ترافیک در دو طرف آن، هم جهت حرکت می کند و وجود خط زرد در وسط راه نشان می دهد که ترافیک در دو طرف آن، خلاف جهت حرکت می کند.

هر نوع خط کشی طولی و عرضی که در مسیر راهها وجود دارد دارای مفاهیم ترافیکی مخصوص به خود می باشد. که در ذیل به چند مورد آن اشاره می کنیم.

۱- خط وسط (محور): خط وسط جاده یا خیابان ممکن است به صورت پُر یا بریده باشد. این خط تقسیم کننده راه به دو قسمت برای عبور دو طرفه است.

۲- خط پُر یا ممتد: نشانه ی ان است که رانندگان وسایل نقلیه، به هیچ وجه نباید از روی آن عبور یا تجاوز نمایند. بنابراین رانندگان در محلهایی که خط پُر کشیده شده نباید سبقت بگیرند و یا دور بزنند. (این خط به منزله ی دیوار قانون است)

۳- خط ممتد دوبل: این خطوط حداکثر ممنوعیت را نشان می دهند و برای تاکید بیشتر عبور نکردن از آن، کشیده می شود.

۴- خط بریده یا مقطع: نشانه ی آن است که رانندگان وسایل نقلیه، می توانند با رعایت حق تقدم و احتیاط کامل، از آنها عبور نموده، سبقت بگیرند و یا دور بزنند.

۵- خطوط دوبل ممتد و منقطع: این خطوط نشان می دهد که شما فقط از سمتی که خط سمت چپ آن منقطع است اجازه سبقت و عبور از روی آن را دارید.

۶- خط ایست: این خط به فاصله معینی از خط کشی گذرگاه عابران پیاده در تقاطع ها، به شکل پُر کشیده می شود و رانندگان باید قبل از خط ایست، توقف نموده و محل خط کشی شده را برای عبور عابران پیاده آزاد بگذارد.

۷- خطوط مخصوص عابر پیاده یا گذرگاه عابر پیاده: در تقاطع ها و خیابانها، در محلهای معینی این خطوط برای عبور عابران رسم می شود.

چگونه با رانندگان پرخاشگر و نابهنجار برخورد کنیم

گروه استان ها_اصفهان_ در هنگام رانندگی شتابزده تصمیم گیری نکنید، شاید راننده مورد نظر شما به دلایلی عجله داشته باشد و رفتارهای نابهنجار از خود نشان دهد که لازم است به موارد ذیل الذکر توجه شود.

  • همواره یک راننده مودب و محتاط باشید. از ایجاد وضعیتی که به تحریک سایر رانندگان می‌انجامد خودداری کنید.

  • فاصله ایمن و مناسب خود را با خودروی جلویی حفظ کنید. هیچ گاه با فاصله اندک به تعقیب خودروهای دیگر نپردازید.

  • اگر در خط سرعت بودید و راننده‌ای خواست از شما سبقت بگیرد، به وی اجازه دهید تا عبور کند.

  • از نشان دادن حرکات بی مورد و توهین آمیز دست یا صورت جدا خودداری نمایید.

  • همواره خونسردی خود را حفظ کنید.

  • هرگاه با یک راننده عصبانی روبرو شدید، سعی نکنید به اوضاع بحرانی دامن بزنید. از برقراری تماس چشمی با راننده خشمگین، جدا خودداری کنید.

  • هرگاه راننده ای شما را به مبارزه طلبید و یا سعی داشت شما را تحریک کند، نفس عمیقی بکشید و بدون توجه به مسیر خود ادامه دهید . اهمیت ندهید.

  • اگر احساس کردید که مقصر هستید، اشتباه خود را بپذیرید و فورا با بالا بردن دست خود عذرخواهی کنید.

  • از بوق خودرو درست و بهنگام استفاده کنید. بوق یک وسیله ارتباطی است، از آن برای مجازات سایر رانندگان استفاده نکنید.

  • هیچ گاه عمل اشتباه رانندگان دیگر را تلافی نکنید.

  • از فشار روانی خود بکاهید. شما نمی‌توانید ترافیک و رفتار رانندگان دیگر را کنترل کنید، اما واکنش خود را می‌توانید کنترل کنید.

  • هنگام رانندگی یک موسیقی ملایم و آرام می‌تواند در کنترا اعصاب شما تاثیر مثبت داشته باشد.

  • قبل از سبقت گرفتن و یا هرگونه تغییر مسیر، راهنما بزنید.

  • از بستن راه ها جدا خودداری کرده، هنگام رانندگی با رهگذران حرف نزنید ( مثل پرسیدن آدرس).

  • روبروی پل‌ها و ورودی پارکینگ ها توقف نکنید. خودروی خود را به گونه ای پارک کنید که خودروهای پشت سر و یا خودروی جلوی شما بتواند به راحتی از پارک خارج شوند.

  • به رانندگان پرخاشگر که دارای ضعف شخصیت هستند، کوچکترین اعتنایی نکنید و هیچ گاه شان و منزلت اجتماعی خود را تا سطح اینگونه افراد پایین نیاورید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا