حوادث پلیسشهر و جامعه

 برخورد با ۶۶۹ واحد صنفی مروج بدپوششی در اجرای تطهیر/ جمع آوری لباس های غیر متعارف از بازار اصفهان

سردار” مهدی معصوم بیگی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: حجاب و عفاف یکی از ارزشمند ترین نمادهای فرهنگی، اجتماعی در میان مردم ایران در دوران قبل و بعد از اسلام به شمار می آید و رعایت آن از جمله موضوعات مورد تاکید مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تا کنون بوده است .

وی با بیان اینکه سنگر حجاب و عفاف همواره مورد هجمه شدید دشمنان قرار داشته است گفت: نظام های استکباری و سرمایه داری در این سال ها تلاش کردند تا با عرضه پوشاک نامتعارف که مبین فرهنگ منحط غرب است، مردم و خصوصاً دختران و پسران جوان را از طهارت و پاکی دور کنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حفظ و پاسداری از ارزش ها برعهده نیروی انتظامی است به همین جهت طرحی تحت عنوان “تطهیر” با هدف برخورد و مقابله با مروجان بد پوششی و فروشندگان لباس های غیر متعارف در دستور کار مجموعه پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

سردار معصوم بیگی از تشکیل گشت های ویژه مشترک با بازرسان اتحادیه های صنفی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به منظور نظارت بر واحدهای صنفی فروش پوشاک خبر داد.

وی گفت: در اجرای این طرح با ۶۶۹ واحد صنفی فروش لباس که به نوعی مروج بد پوششی بودند برخورد قانونی صورت گرفته و نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت این واحدها با حکم مقام قضائی اقدام لازم به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه از این واحدها لباس های غیر متعارف و مانکن هایی که مصداق ترویج بدپوششی و مبین فرهنگ منحط غرب بودند جمع آوری شدند گفت: بیشتر این واحدها فاقد پروانه کسب بوده و بدون مجوز قانونی اقدام به فعالیت می کردند که برخورد های لازم با آنان صورت گرفت.

این مقام ارشد انتظامی از صدور اخطار پلمب به یک هزار و ۷۰۳ واحد فروش لباس و اخذ تعهد از متصدیان ۲ هزار و ۲۴۶ واحد صنفی و همچنین تذکر به یک هزار و ۳۱ فروشنده دیگر در راستای اجرای طرح مذکور خبر داد .

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: در صورتی که نوع پوشش فروشندگان خانم واحدهای صنفی فروش پوشاک، غیر متعارف و مروج بد پوششی باشد در مرحله اول با تذکر و تعهد مواجه شده و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی می شوند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ابراز رضایت گسترده شهروندان از اجرای طرح مذکور، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل مسئولان اتاق اصناف و اتحادیه های صنوف لباس فروشی با این فرماندهی بر تداوم طرح مذکور با هدف حفظ عفاف و حجاب و ایجاد طهارت و پاکی در جامعه تاکید کرد.

واژگونی سواری پژو با یک کشته و ۴ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در آزاد راه “آزادگان” و فوت یک نفر و مجروح شدن ۴ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو در آزاد راه “آزادگان” ، بلافاصله ماموران گشت پلیس راه “شاهین شهر-کاشان” به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ، سرنشین ۲۸ ساله خودرو در دم فوت و ۴ فرد دیگر نیز مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای ، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی راننده درکنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در ادامه از رانندگان خواست : هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی کنید تا در همه شرایط راننده بتوانید براحتی خودروی خود را کنترل کنید.

کشف ۲۰۲ کیلوگرم تریاک در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “دهاقان” از کشف ۲۰۲ کیلوگرم تریاک در یکی از محورهای فرعی شهرستان “شهرضا” خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان “دهاقان” در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در حال انتقال محموله ای از جنوب کشور به “اصفهان” است رسیدگی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران  مبارزه با مواد مخدر “اصفهان” ،” دهاقان” ، “شهرضا” و “مبارکه” وارد عمل شده و خودرو سمند این سوداگر مرگ را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت :در بازرسی از صندلی ها و صندوق عقب خودرو ۲۰۱ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک و ۱۴ گرم شیره تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان تصریح کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد

کشف ۲۰دستگاه خودرو در شب گذشته

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح کاشف در اصفهان و کشف ۲۰ دستگاه خودرو مسروقه در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که در جلسات آموزش همگانی توسط کارشناسان پلیس به مردم توصیه می شود پیشگیری از سرقت های خودرو است.

وی گفت:علی رغم توصیه های پلیسی که به شهروندان از طریق آموزش چهره به چهره در مساجد و مدارس ورسانه های گروهی ارائه می شود ولی عده ای با بی احتیاطی و عمل نکردن به هشدارهای انتظامی وقوع اینگونه سرقت ها را رقم میزنند.

این مقام انتظامی بیان داشت:در راستای مطالبات مردمی و ابراز رضایت مندی آنان طرح کاشف در ۲۴ ساعت گذشته با تمام توان کلانتری های اصفهان و یگان امداد به مرحله اجرا درآمد.

وی گفت:در این طرح ۲۰ دستگاه خودرو مسروقه که ۲ دستگاه آن کامیون بنز بود ،کشف شد.

سرهنگ یاردوستی عنوان داشت:در حال حاضر پلیس اصفهان با گشت های محسوس و نامحسوس اقدام به برقراری امنیت در محله های اصفهان می کند و آمادگی دریافت اخبار مهمه در راستای فعالیت فروشندگان مواد مخدر،وجود سارقان و یا موارد امنیتی از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی کلیه خودرهای مسروقه به مالکان آنها استرداد شد.

توقیف محموله میلیونی چمن قاچاق در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از توقیف محموله ای چمن مصنوعی خارجی به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی “مورچه خورت” حین کنترل محورهای مواصلاتی شهرستان ۳ دستگاه خودروی نیسان را متوقف کردند.

وی افزود: این خودروها حامل ۳ محموله چمن مصنوعی بودند که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این رابطه ۳ قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان با اشاره به اینکه ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان ۹۰۰ میلیون ریال اعلام شده است خاطر نشان کرد : هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه وقوع بی نظمی اقتصادی و تورم را فراهم می سازد که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۶ سارق داخل خودرو در برخوار

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از دستگیری اعضای یک باند ۶ نفره سارقان داخل خودرو و کشف چندین فقره سرقت داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در شهرستان “برخوار” ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند ۶ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به چندین فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ غلامرضا براتی ادامه داد:در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان به شهروندان توصیه کرد: توصیه های پلیس را رعایت کنید و از قرار دادن وسایل گران قیمت و مدارک در داخل خودرو اکیدا خودداری شود و هر گونه موضوع مشکوک را به پلیس اطلاع دهید.

سارقان منازل، طلایاب ندارند/ ماجرای نگهداری ۲۰۰ سکه طلا در سطل زباله از ترس دزد

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه جای پول، سکه، طلا و جواهر در منازل نیست، شایعه مجهز بودن سارقان منازل به طلایاب را رد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین حسین زاده” که به مناسبت هفته ایمنی در جمع کارکنان پایگاه هوایی شهید”بابائی” اصفهان سخن می گفت، یکی از نکات مهم در سلامت و ایمنی جامعه را رعایت اخلاق و تفاهم در خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: تجربیات پلیس نشان می دهد بالاترین میزان انحرافات و جرایم محصول خانواده هایی است که اخلاق در آن ها رعایت نمی شود.

وی بر ارتباط صمیمانه بین همسران و فرزندان تاکید کرد و اظهار داشت: کسانی که نمی توانند ارتباط گرم و صمیمی با اعضای خانواده خود برقرار کنند نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده برای خود می شوند بلکه افرادی را تحویل جامعه می دهند که باعث سلب آسایش و سلامت مردم می شوند.

جانشین فرمانده انتظامی استان در ادامه به مثلث جرم اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ضلع این مثلث بزه دیده، درضلع دیگر مجرم یا بزهکار و در ضلع بعدی فرصت های وقوع جرم قرار دارد که از آن ۲ مهم تر است چرا که اگر ما با کمک مردم فرصت های وقوع جرم را از بین ببریم میزان وقوع جرایم به شدت کاهش پیدا می کند.

وی در ادمه به ذکر خاطره ای از پرونده سرقت خودرو در شهر اصفهان پرداخت و گفت: در این پرونده  خانمی بعد از اینکه خودروی خود را به بیرون از منزل آورده بود در حالی که یک بسته حاوی ۱۰ میلیون تومان پول روی صندلی قرار داشت آن را به صورت روشن رها کرده تا درب پارکینگ را ببندد و در این لحظه فرد معتادی که چندروز نتوانسته بود موادش را تامین کند بلافاصله از فرصت استفاده کرده و خودرو را سرقت کرده بود.

سرهنگ حسین زاده، با بیان اینکه بعد از چند روز تلاش شبانه روزی کارآگاهان، سارق خودرو دستگیر و اموال مسروقه به مالباخته بازگردانده شد، این سوال را مطرح کرد که به راستی اگر مالباخته فرصت ارتکاب جرم را برای مجرم فراهم نمی کرد آیا سرقتی هم رخ می داد؟

جانشین فرمانده انتظامی استان، سپس به موضوع سرقت طلاجات از منازل اشاره کرد و افزود: خرید سکه و طلاجات به میزان بالا و نگهداری آن ها در منازل توسط مردم حکایت از اقتصاد بیمار کشور ما دارد که از زمان قاجار شروع شده، در زمان پهلوی به اوج خود رسیده و هنوز هم حل نشده است.

سرهنگ حسین زاده، از ماجرای فردی که از ترس دزد، ۲۰۰ عدد سکه بهار آزادی را در سطل زباله قرار داده بود، به گمان اینکه اگر منزلش مورد دستبرد سارقان قرار بگیرد سکه ها در امان خواهند بود، پرده برداشت و گفت: این فرد بدون اینکه حرفی به همسرش بزند، منزل را همراه خانواده ترک می کند و آخر شب که بر می گردد به دلیل خستگی به استراحت می پردازد و همسرش هم سطل زباله را همراه سکه ها در بیرون قرار می دهد و فرد مذکور وقتی متوجه می شود که کار از کار گذشته و بعد از چند روز تلاش به امید پیدا شدن اموالش به پلیس آگاهی مراجعه می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه جای پول، ارز، طلا، جواهرات، اوراق بهادار و سکه های بهار آزادی در داخل منزل نیست با اشاره به پخش شایعاتی مبنی بر اینکه سارقان منزل طلایاب دارند گفت: ما این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کردیم و دریافتیم که چنین چیزی صحت ندارد بلکه سارقان وقتی وارد منزل می شوند همه جای آن را وارسی کرده و بیشتر آنها هم می دانند که مردم طلاهای خود را در کجای منزل نگهداری می کنند.

وی صندوق امانات بانک ها را بهترین محل برای نگهداری این گونه اشیای با ارزش دانست و افزود: اگر شهروندان می خواهند در منزل خود از گاو صندوق استفاده کنند باید آن را روی دیوار متصل کنند چرا که سارقان قادرند گاو صندوق های سیار معمولی را به راحتی سرقت کنند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن زمان سفر های نوروزی بر هوشیاری بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت منازلشان تاکید کرد و گفت: شهروندن باید مراقب باشند هر رفتار ناشیانه و عمل همراه با سهل انگاری که از طرف آن ها انجام شود باعث خواهد شد فرصت ارتکاب جرم توسط آنان برای مجرمان فراهم شود.

شناسایی ۱۴۰۰ قطع نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: یک هزار و ۴۰۰ نفر قطع نخاعی ناشی از وقوع تصادفات رانندگی در اصفهان شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”رضا رضایی” در جمع کارکنان پایگاه هوایی شهید ” بابایی” اصفهان با تاکید بر اینکه اهتمام  رانندگان به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز دوچندان باید باشد گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ میلیون خودرو در داخل کشور وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن ها در این ایام به طور همزمان تردد می کنند.

وی با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی افزود: از سال ۷۷ تا کنون ۴۵۰ هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده و ۲ میلیون نفر مصدوم و مجروح شدند که ۲۰ درصد از این افراد به طور کامل قطع نخاع و معلول هستند.

سرهنگ رضائی با بیان اینکه بیشتر قطع نخاعی ها ناشی از سوانح رانندگی به دلیل نبستن کمربند ایمنی و در نتیجه پرتاب شدن از خودرو است از شناسایی یک هزار و ۴۰۰ نقر قطع نخاعی ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان اصفهان خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، بیشترین علل وقوع تصادفات را عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی، عدم رعایت فاصله طولی، سرعت و سبقت غیر مجاز و حرکت با دنده عقب در بزرگراه و آزاد راه عنوان کرد.

این مقام انتظامی، رانندگانی که آماده تدارک برای سفر با خودروی شخصی در ایام نوروز هستند را مورد خطاب قرار داد و گفت: اگر آمادگی کامل برای رانندگی ندارید لطفاً با خودروی شخصی به سفر نروید چرا که در اثر یک بی احتیاطی ، همسر و فرزندانتان را در اثر رانندگی به کشتن خواهید داد.

سرهنگ رضائی از رانندگان خواست قبل از عزیمت به سفر از سلامت و ایمنی خودروی خود مطمئن شوند، مدارک لازم را به همراه داشته باشند، در صورت تردد در محورهای کوهستانی و برف گیر از زنجیر چرخ استفاده کرده، در جاده های لغزنده و هوای بارانی با دنده سنگین حرکت کنند، به علایم هشداری در جاده ها توجه نموده ، با سرعت مطمئنه تردد نمایند و فاصله طولی خود با خودروی جلویی را حفظ کنند تا ان شاء الله سفری ایمن و بدون حادثه داشته و به سلامت به منازل خود بازگردند.

هشدار پلیس راه اصفهان در خصوص هیپنوتیزم جاده

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به کسانی که قصد مسافرت با خودروی شخصی در ایام نوروز ۹۸ را دارند نسبت به پدیده هیپنوتیزم جاده ای هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” در همایش هفته ایمنی در جمع کارکنان پایگاه شهید “بابایی” اصفهان گفت: برخی از جاده های کشور همچون جاده های استان اصفهان از یکنواختی خاصی برخوردارند که این امر باعث هیپنوتیزم راننده و در نتیجه بروز خستگی و خواب آلودگی در وی می شوند.

وی با بیان یکی از بیشترین علت جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در ایام نوروز خستگی و خواب آلودگی است اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از جاده های استان فاقد استراحتگاه مناسبی برای رانندگان هستند به همین جهت در اتاق های اندیشه ورزی پلیس راه پیشنهاد احداث ایستگاه های موقت امنیت و سلامت در ایام نوروز مطرح شد که امروز این ایستگاه ها به دیگر استان های کشور نیز تسری پیدا کرده است.

رئیس پلیس راه استان از احداث ایستگاه های امنیت و سلامت ارزان قیمت ، پذیرایی رایگان از رانندگان، ایجاد فضای مفرح و شاد همراه با موسیقی های محلی و اتوبوس نقاشی برای کودکان در جاده اصفهان _ قم خبر داد و گفت: تمام تمهیدات لازم برای اینکه رانندگان بدون هیچ گونه دغدغه مالی ساعاتی را به استراحت پرداخته و با آرامش به سفر بپردازند فراهم شده است.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه خواسته ما از مسافران و سرنشینان خودروها این است که مراقب رفتار راننده باشند بیان داشت: متاسفانه در خودرو به غیر از راننده بقیه سرنیشنان به خواب می روند که این امر خود به خواب آلودگی راننده هم کمک می کند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان همچنین بر صبر و حوصله بیشتر رانندگان در هنگام رانندگی تاکید کرد و اظهار داشت: ممکن است در این ایام رانندگان با ترافیک در برخی از جاده ها مواجه شوند که توصیه می کنیم آستانه تحمل خود را بالا برده و از سبقت گرفتن در شانه خاکی جاده اکیداً خودداری کنند چرا که این کار باعث بروز حادثه برای دیگر خودروها خواهد شد.

رشد ۱۵۱ درصدی جرایم سایبری در اصفهان/ ۶۰ درصد درگاه های جعلی در شبکه های اجتماعی ایجاد می شوند

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از افزایش ۱۵۱ درصدی جرایم سایبری طی مدت ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سید مصطفی مرتضوی” در جمع کارکنان پایگاه هوایی” شهید بابایی” اصفهان اظهار داشت: از سال ۹۲ با رواج شبکه های اجتماعی موبایلی فعالیت مردم ایران هم در فضای مجازی شتاب گرفت و به تبع آسیب پذیری در این حوزه نیز بیشتر شد.

وی به آماری از رشد جرایم سایبری در کره جنوبی و هند و مقایسه آن با ایران پرداخت و گفت: براساس آمارهای به دست آمده میزان جرایم سایبری در کره جنوبی  از سال ۹۲ تا کنون ۸۰ درصد و در هند  این رقم ۱۶۰ درصد بوده اما در کشور ما وقوع جرایم سایبری در این مدت ۱۹۰۰ درصد افزایش یافته است که جای نگرانی بسیاری دارد.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متاسفانه هیچ مرجع آموزشی در حوزه ارائه دانش و مهارت استفاده از فضای سایبری وجود ندارد اظهار داشت: در ۱۱ ماهه امسال میزان جرایم سایبری در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۱ درصد رشد داشته که بیش از ۹۰ درصد این رقم در حوزه برداشت های غیر مجاز بوده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: معتقدم اگر جرم برداشت های غیر مجاز از حساب بانکی افراد کنترل شود،  میزان جرایم سایبری در استان اصفهان نیز مهار خواهد شد.

این مقام انتظامی، “فیشینگ”، “اسکیمر” و “بد افزار” را ۳ شگرد مجرمان برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت غیر مجاز از حساب آنان عنوان کرد و گفت: امروزه ۶۰ درصد فیشینگ ها با موضوعاتی از قبیل خرید و فروش شارژ اینترنت ارزان قیمت،همسریابی،دوست یابی، فروش ماهواره جیبی و… در شبکه های اجتماعی ایجاد شده و کاربران را به سمت درگاه های پرداخت الکترونیکی جعلی سوق می دهند.

سرهنگ مرتضوی عنوان کرد: کاربران باید مراقب باشند صفحه ای که دارای پروتکل https نباشد جعلی است، همچنین اگر اطلاعات کارت بانکی به صورت غلط در این درگاه ها وارد شوند این اطلاعات پذیرفته خواهند شد که این موضوع می تواند به آن ها در تشخیص جعلی بودن درگاه پرداخت کمک کند.

وی در خصوص کپی کردن کارت های اعتباری به وسیله دستگاه های “اسکیمر” در ایام نوروز هشدار داد و گفت: به کسانی که در ایام نوروز به مسافرت می روند توصیه می کنیم از ارائه کارت و رمز آن به دست فروش های کنار جاده خودداری کرده و سعی کنند از هر کجایی که خرید می کنند خودشان کارت را کشیده و رمز را خودشان وارد نمایند و از افشای آن در بین جمع بپرهیزند، همچنین توصیه می کنیم یک کارت فرعی برای خرید داشته باشند و پول را از کارت پشتیبان به آن تزریق کنند تا اگر کارتشان سرقت یا مفقود شد متضرر نشوند.

رئیس پلیس فتا، در پایان نسبت به افزایش شیوع بد افزارها نیز هشدار داد و اظهار داشت: در این خصوص پرونده های زیادی در پلیس فتای استان تشکیل شده که لازم است به شهروندان توصیه کنیم به صورت هفتگی نسبت به بروز کردن آنتی ویرس خود اقدام کرده و از باز کردن ایمیل های ناشناس ، کلیپ ها و عکس های آلوده خودداری کنند چرا که یک بار کلیک روی آن ها باعث سرقت اطلاعات گوشی یا رایانه کاربران خواهد شد.

آغاز طرح پیشگیری اجتماعی از جرایم پلیس اصفهان در نوروز ۹۸

گروه استان ها _ اصفهان _ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اجتماعی کردن امنیت را راهبرد فرماندهی در حوزه معاونت اجتماعی برشمرد و از آغاز به کار اجرای طرح جامع پیشگیری اجتماعی از جرایم در نوروز ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” مختار درخشان” در همایش هفته ایمنی در جمع کارکنان پایگاه هوایی شهید “بابایی” اصفهان با اعلام این خبر گفت: فرمانده انتظامی استان اصفهان ۲ راهبرد کسب سرمایه اجتماعی و اجتماعی کردن امنیت را برای معاونت اجتماعی پلیس استان تعیین کردند که در این راستا برنامه های ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تهیه و تدوین طرح جامع پیشگیری اجتماعی از جرایم خبر داد و اظهار داشت: در این طرح که از ابتدای نوروز ۹۸ کلید می خورد به شکل گسترده و وسیعی آموزش های همگانی در خصوص پیشگیری از سرقت، قاچاق، اعتیاد به مواد مخدر، آسیب های فضای مجازی، کلاهبرداری ها و دیگر جرایم و آسیب ها به شهروندان و مسافران ارائه خواهد شد.

سرهنگ درخشان در ادامه خاطر نشان کرد: مرکز مشاوره آرامش واقع در میدان امام (ره) و واحدهای مشاوره و مددکاری تمامی کلانتری ها و پاسگاه های استان در تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات در زمینه های خانواده، مشاوره های پیش از ازدواج، مشاوره حقوقی، انتظامی ، مشاوره کودک، روانسنجی ، مددکاری و… به صورت کاملاً رایگان هستند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: این معاونت دارای ۳۵۰ نفر کارشناس و مربی آموزش همگانی است که در حوزه های انتظامی، ترافیکی، پیشگیری از سرقت، آسیب های فضای مجازی، مواد مخدر صنعتی و سنتی و … از دانش و تخصص ویژه برخوردارند.

سرهنگ درخشان، بر آمادگی معاونت اجتماعی پلیس اصفهان به منظور اعزام مربیان آموزشی خود به مدارس، مساجد، کانون های فرهنگی، ادارات، شرکت ها و کارخانجات خبرداد و گفت: کارشناسان ما آمادگی دارند در محافل مردمی با هماهنگی قبلی حضور یافته و دانش و تجربه خود در اختیار شهروندان قرار دهند تا ان شاء الله سال آینده بتوانیم امنیت و ایمنی بشتری را برای هم استانی های عزیز و مسافرانی که به این استان سفر می کنند رقم بزنیم.

دستگیری سارق دریچه های فاضلاب درخمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” ازشناسایی و دستگیری یک سارق دریچه های فاضلاب و کشف چندین  فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دریچه فاضلاب در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران گشت کلانتری ۱۳ “جوی آباد” حین گشت زنی به یک خودرو سواری پیکان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو تعدادی میلگرد آهنی و دریچه فاضلاب کشف شد بیان داشت : فرد دستگیر شده به چندین فقره سرقت دریچه فاضلاب اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا