شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۵۰ درصد فوتی ها، بعد از وقوع تصادف رخ می دهند/لزوم برنامه ریزی جدی برای تسریع در امداد رسانی به حادثه دیدگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، ، سردار” مهدی معصوم بیگی” در آیین تکریم و معارفه رؤسای پلیس راهور قدیم و جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در مدیریت تصادفات ۲ رکن اساسی وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به قبل از تصادف و دیگری مربوط به بعد از تصادف است.

وی افزود: در رکن قبل از وقوع تصادف که در آن راه، خودرو و راننده دخیل هستند علی رغم پیشرفت هایی که داشتیم هنوز نیازمند بهبودی هستیم و آن طور که باید و شاید در توسعه فرهنگ رانندگی، ایمنی برخی از راه ها و خودروها توفیق زیادی حاصل نشده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: رکن بعد از تصادف عبارت است از انتقال به موقع حادثه دیدگان ناشی از تصادف به بیمارستان که بایستی با سرعت  بیشتری انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: هرچند که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما آمارها حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی در بعد از وقوع تصادف جان خود را از دست داده اند و این موضوع نشان می دهد که در این خصوص نیاز به برنامه ریزی جدی برای تسریع در امدادرسانی به حادثه دیدگان و انتقال به موقع آن ها به بیمارستان ها هستیم.

سردار معصوم بیگی در ادامه به اهمیت جایگاه پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در حقیقت نقطه تماس مستمر نیروی انتظامی با بطن جامعه به شمار می آید و یکی از یگان هایی است که بدون انقطاع با مردم ارتباط دارد و باید گفت، از زمانی که مردم بیدار می شوند تا زمانی که شب به منزل می روند ماموران پلیس راهور را بر سر خیابان ها و چهار راه ها مشاهده می کنند.

فرمانده انتظامی استان، پلیس راهور را سمبل و نماد تعامل نیروی انتظامی با مردم توصیف کرد و اظهار داشت: این مجموعه آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در جایی فرمودند:« من دغدغه دارم نسبت به آمار جان باختگان تصادفات، بروید و رویش کار کنید تا این آمار کاهش پیدا کند».

وی افزود: البته کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات نیازمند یک کار تعاملی است و در این راستا هم مردم و هم سایر دستگاه های دخیل در امر ترافیک از جمله حوزه مدیریت حمل و نقل و راهداری، حوزه پایانه ها و شهرداری ها بایستی تلاش بیشتری داشته باشند تا این هدف محقق شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از ماموریت پلیس راهور این است که میزان وقوع تصادفات و جان باختگان ناشی از آن به حداقل ممکن برسد گفت: در این راستا اقدامات نوآورانه و خلاقانه خوبی در مجموعه پلیس راهور استان انجام شده و امروز اصفهان از معدود استان هایی است که به صورت متوالی و مستمر کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات را داشته است.

وی وضعیت تصادفات استان را نسبت به میانگین کشوری مطلوب عنوان کرد و افزود: آمارهای موجود نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور در سال ۹۷ به طور میانگین ۲۱ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده اند که این عدد در استان اصفهان ۲۰ نفر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفرجمعیت کشور به طور میانگین ۴۵۰ نفر در اثر تصادفات مصدوم شدند که این رقم در استان اصفهان نیز ۳۵۰ نفر بوده است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: با این وجود معتقدم استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بایستی نقش متفاوت تری در زمینه توسعه فرهنگ ترافیک ایفا کند و از مردم این استان انتظار می رود که فرهنگ رانندگی آنان متفاوت باشد به طوری که دیگران بتوانند این تفاوت را با تمام وجود حس کنند.

این مقام ارشد انتظامی، سرهنگ “رضا رضایی”، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سابق فرماندهی انتظامی استان اصفهان را یکی از افسران کاردان، زحمت کش و مردم دار توصیف کرد و گفت: لازم می دانم که به وی خدا قوت گفته و از زحماتش تشکر ویژه داشته باشم.

وی ادامه داد: مطمئناً حفظ وضعیت کاهش تصادفات در طی سالیان متمادی کار بسیار مشکلی است که سرهنگ رضایی با داشتن تجربه و دانش مفید توانسته بود آن را محقق کنند و برای اینکه این روند استمرار داشته باشد نیاز به فردی با ویژگی های منحصر به فرد بودیم و نهایتاً سرهنگ” محمد رضا محمدی” که در استان های مختلف مسئولیت داشته و آخرین مسئولیت وی ریاست پلیس راهور استان گیلان بود برای این سمت انتخاب شد که امیدوارم با کمک همکاران خود در مجموعه پلیس راهور استان و دیگر دستگاه های دخیل در امر ترافیک برنامه های این پلیس را با شتاب و سرعت بیشتری به پیش ببرد.#

***انهدام باند سارقان منزل در اصفهان

گروه استان ها- اصفهان – سرپرست پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقان منزل و کشف ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ”حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از چندین منزل در غرب شهر اصفهان ،پرونده ای در پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل و اکیپی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی خود موفق شدند ۴ سارق را که اقدام به این سرقت ها کرده بودند شناسایی و پس از هماهنگی های لازم  آنها را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان دستگیر شده به سرقت ۳۰ میلیارد ریال اموال از منازل مردم در منطقه غرب اصفهان اعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: همچنین در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۳ دستگاه خودرو سرقتی نیز کشف شد که پس از طی مراحل قانونی به مالکان بازگردانده می شود.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند از مردم خواست، برای نگهداری اموال با ارزش خود هوشیاری بیشتری داشته باشند و سکه، ارز و طلاجات با حجم بالا را به صندوق امانات بانک ها سپرده و یا در گاو صندوق مخفی متصل به دیوار و غیر قابل حمل نگهداری کنند.#

***حمل ۱۱۸ کیلو تریاک زیر سنگ آهن

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۱۸ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک که زیر محموله قانونی سنگ آهن جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی بیان داشت :در بازرسی از این خودرو ۱۱۸ کیلو و ۹۵۰ گرم تریاک که زیر محموله قانونی سنگ آهن جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری اظهار داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: نیروی انتظامی همه توان و تلاش خود را به کار بسته تا با مواد مخدر که یک ابر آسیب است مقابله کند .#

***کشف ۶۵ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۶۵ دستگاه ماینرو استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد دراصفهان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وصول اخباری مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یک کارگاه ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران امنیت عمومی کلانتری ۳۳ اصفهان قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع هماهنگی های لازم قضائی برای جمع آوری این دستگاه ها را انجام دادند.

سرهنگ خدادوست با اشاره به اعزام اکیپی از ماموران مجرب و کاردان به همراه نماینده حقوقی اداره برق به محل مورد نظر بیان داشت: در بازرسی از محل تعداد ۶۵ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) قاچاق که در محل نصب و در حال فعالیت بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش ریالی دستگاه های کشف شده را طبق نظر کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مالک در محل حضور نداشته که شناسایی شده و پس از دستگیری برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل می شود.

***هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی لوازم التحریر

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس فتای استان در آستانه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم‌التحریر، نسبت به احتمال کلاهبرداری در پوشش فروش آنلاین لوازم التحریر هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف و به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه خود هستند و این بار نیز ممکن است در آستانه بازگشایی مدارس و افزایش خرید لوازم التحریر، دست به اقدامات مجرمانه به خصوص در فضای مجازی بزنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با اعلام قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت بازار برای لوازم التحریر و انتشار تبلیغات آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، شهروندان را اغفال کرده و با هدایت آنان به صفحات جعلی و فیشینگ اطلاعات حساب بانکی آنها را سرقت کرده و از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: در سنوات گذشته نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش های غیر حضوری، کلاسهای تابستانه، تخفیف های ویژه دانش‌آموزی و…. مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: در گذشته در همین راستا نیز پلیس فتا به شهروندان هشدار داده که برای انجام خریدهای اینترنتی از جمله خرید لوازم التحریر به سایت‌های مجاز و شناخته شده که دارای نماد الکترونیکی هستند، مراجعه و از اعتماد به صفحات و سایت‌های ناشناخته خودداری کنند چراکه کلاهبرداران اینترنتی با جعل درگاه بانک‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می کنند.

***کشف بیش از۹کیلوتریاک در”نائین”

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۹کیلو و ۴۵۰ گرم مواد مخدر ازنوع تریاک توسط ماموران یگان امداد این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند”در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران یگان امداد حین گشت زنی در مسیر های فرعی اطراف ایستگاه به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک وآن رامتوقف کردند.

وی گفت : در بازرسی از کوله پشتی وی مقدار ۹کیلو و ۴۵۰گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین تاکید کرد : نیروی انتظامی عرصه را بر سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی تنگ و اجازه جولان را به آنان نخواهد داد.

***انفجار منزل مسکونی با ۳ مصدوم در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از منفجر شدن یک منزل مسکونی در شهر “شهرضا” و مصدوم شدن ۳ نفر خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد انفجار منزل مسکونی در یکی ازخیابان های شهر “شهرضا” بلافاصله گشت انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در یک منزل مسکونی انفجار اتفاق می افتد که متاسفانه ۲ نفر از افرادی که داخل منزل بودند، مصدوم و راننده یک سواری ۴۰۵ نیز که در حال عبور از کنار این منزل بوده در اثر ریزش آوار روی خودرو مصدوم می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه منازل مسکونی اطراف نیز دچار خسارات جزیی می شوند، بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: با رعایت نکات و اصول ایمنی می توان از وقوع بسیاری از حوادث تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری کرد که امید است شهروندان عزیز در همه حال رعایت اصول ایمنی را در اولویت قرار دهند.

***خواب راننده سمند، جان ۲ نفر را گرفت

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، ازجان باختن ۲ نفر و مجروحیت یک فرد بر اثر واژگونی سواری سمند در محور” اردستان _ بادرود” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”حسین پورقیصری” اظهار داشت: ماموران پلیس راه استان در پی کسب اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت در محور “اردستان _ بادرود” بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری سمند در حال تردد در این محور بود که از جاده منحرف و واژگون می شود.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه در این حادثه راننده خودرو و سرنشین وی به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند و یک نفر سرنشین دیگر نیز مجروح شد اظهار داشت: کارشناسان تصادفات پلیس راه استان علت وقوع سانحه مذکور را خستگی و خواب آلودگی از سوی راننده خودروی حادثه دیده اعلام کردند.

سرهنگ حسین پور قیصری در پایان، از رانندگان خواست در هنگام رانندگی هوشیاری کامل خود را حفظ کرده و با رعایت قوانین و مقررات رانندگی ضامن سلامت خود و دیگران باشند.#

***واژگونی سواری لیفان با یک کشته و یک مجروح دراصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری لیفان در محور “اردستان -بادرود” وکشته شدن راننده و مجروحیت سرنشین وی خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شب گذشته در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام واژگونی سواری لیفان در محور “اردستان -بادرود”، بلافاصله گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه ،راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و سرنشین این خودرونیز مجروح و برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس پلیس راه اصفهان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجب حواس پرتی و انحراف افکار در رانندگی می شود بپرهیزید تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا