شهر و جامعهعناوین اخبار

اهمیت به نظم در مدرسه باعث کاهش خطرات و عامل موفقیت های بزرگی می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بیست و ششمین روز از آذرماه ۱۳۹۸ مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران مدارس شهرستان نایین اظهار داشت : ما معلمین افتخار داریم که زندگی مان در مسیر تعلیم وتربیت قرار گرفته است و این موضوع هم برکات خطیری دارد و هم خطرات خطیر .

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت نظم در مدرسه آن را راه حلی برای کاهش خطرات و عاملی برای موفقیت های بزرگ دانست و گفت : در بازدیدی که از سه مدرسه امروز انجام شد نظم فوق العاده ای وجود داشت. این به واسطه اهمیتی است که شما معلمان قائل هستید و امروز می بینیم موفقیت هایی حاصل شده ؛ نمرات نهایی در این شهرستان بالاترین شاخص در استان بوده و در سطح کشور نیز در رتبه ششم کشوری قرار داشته است .

اعتدادی با تأکید بر این موضوع که توسعه و بالندگی یک جامعه به نیروی انسانی آن جامعه بر می گردد، خصوصیات نیروی انسانی برای این منظور را تعهد، توانمندی، پرسشگری ، نقادی ، خلاقیت و پژوهشگری برشمرد و گفت: اگر بتوانیم چنین نیروی انسانی تربیت نماییم آن وقت به توسعه و بالندگی نزدیک شده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: برای تحقق این هدف استلزاماتی لازم است ؛ با مشق محوری ، حافظه محوری ، دیکته محوری ، نمره محوری و سایر مولفه های خشک و خشن چنین نیروی انسانی تربیت نمی گردد.

اعتدادی تاکید کرد : اگر قرار باشد در تحقق سند تحول که نقشه راه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است موفق باشیم باید دانش آموزان را در میدان مشارکت های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی سهیم کنیم .

وی در ادامه با اشاره به تحول عمیق و اساسی سند تحول بنیادین گفت : در مدرسه بیش از اینکه صدای معلم شنیده می شود باید صدای دانش آموز شنیده شود.

وی افزود : در دنیای امروز که رقابت و تغییرات پُرشتاب جزء لاینفک زندگی افراد شده ، برای دستیابی به موفقیت هیچ راهی به جز بهبود مستمر و توانمند شدن نیست. معلم باید توانمند شود ، و باید مسئولیت بیشتری به او بدهیم . مدرسه باید به محل هایی تبدیل شود که بچه ها با ذوق و شوق به آن وارد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت : اگر مدرسه به این مهم و رسالت اساسی دست نیابند توسعه اقتصادی جامعه سامان نخواهد گرفت . پس یکی از استراتژی های مهم برای توسعه اقتصادی این است که به سراغ مدرسه برویم .

اعتدادی با اشاره به این که در شرایط فعلی نباید دنبال معجزه بود، گفت : اگر خود مدیر نتواند شرایط را تغییر دهد هیچ کس دیگری قادر به انجام این کار نیست . مدیر است که از توانایی و توانمندی معلمان و دانش آموزان تصویر صحیحی دارد و می بایست به آنها ایمان داشته باشد . چشم انداز مطلوب توسط مدیر با توجه به محیط پیرامونی و محله ترسیم می گردد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بخش دیگر سخنانش بر تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی تأکید کرد و آن را درس اخلاقی برای جامعه برشمرد.

وی در ادامه پیرامون وضعیت نیروی انسانی در استان ، سرانه مدارس و … مطالبی را عنوان نمود و به سئوالات مدیران پاسخ گفت .
🆔 @isfedu

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا