اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

تامین زمین جهت احداث ۴۰۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی در شهرستان/ اتمام عملیات راهسازی ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، شهرستان نائین از شمال به استان سمنان، از شرق به استان خراسان، از جنوب به استان یزد و از مغرب به شهرستان‌های اردستان و اصفهان محدود می‌شود. این شهرستان وسیع‌ترین شهرستان استان اصفهان شامل سه شهر نایین، انارک و بافران و دارای ۱۹۵۰ کیلومتر راه همسنگ است که شامل ۸۰۲ کیلومتر راه روستایی ، ۳۰۲ کیلومتر بزرگراه و ۸۴۶ کیلومتر راه فرعی و اصلی است.

سید نوراله عقدایی رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان با تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: این شهرستان وسیعترین شهرستان در استان محسوب شده که بزرگ ترین حوزه راهی استان را شامل می شود.

وی اظهار داشت: یکی از محورهای مهم در این شهرستان محور باند دوم نایین – انارک بطول ۴۰ کیلومتراست که ۳۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و هم اکنون زیر بار ترافیک است و ۸ کیلومتر باقیمانده با توجه به اتصال محور راه آهن مشکل آن مرتفع و با تخصیص قیر لازم تا پایان سال این میزان به بهره برداری خواهد رسید.

این شهرستان حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی است که شامل راه روستایی نوبهار – مزرعه نو – جوزدان – جامکان بطول ۵ کیلومتر، نجف آباد – حسین آباد به طول ۴ کیلومتر، جلال آباد بطول نیم کیلومتر، صفی آباد بطول ۲ کیلومتر، صالح آباد بطول نیم کیلومتر، هماباد – سیف آباد بطول ۲ کیلومتر، جهان آباد – راحت آباد بطول ۲ کیلومتر و هماباد – کچی بطول ۲ کیلومتر می شود که با توجه به تخصیص اعتبارات لازم در مرحله بستر سازی و بعضا آماده آسفالت هستند که تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.

در بخش راهسازی یکی از بزرگ ترین تقاطع های غیر همسطح شرق استان در ورودی سایت مسکن مهر در حال احداث است که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان وبا پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام می باشد که در صورت تخصیص اعتبارات در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: خوشبختانه احداث محور باند دوم سه راهی مشجری به چوپانان بطول ۳۵ کیلومتر تامین اعتبار شده که در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد و تا پایان سال بحث عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

عقدایی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری در شهرستان بیان داشت: ۱۴۷۲ واحد مسکن مهر در شهر نایین و انارک ، ۱۵۰ واحد مشارکتی با بانک مسکن، ۴۸ واحد مسکن معلولین با مشارکت بهزیستی در شهرستان احداث و تحویل متقاضیان گردیده و ۱۶ واحد تجاری – اداری در سایت مسکن مهر نیز در مرحله مزایده و فروش می باشد .

رئیس اداره راه وشهرسازی در رابطه با طرح اقدام ملی ساخت مسکن در شهرستان گفت: در قالب طرح اقدام ملی ساخت مسکن، اراضی جهت احداث ۴۰۰ واحد در شهر نایین و انارک در ۱۱۰ قطعه ۲۰۰ متری در نایین و ۸۱۰۰ مترمربع در انارک تامین و در قالب تفاهم نامه تحویل بنیاد مسکن گردیده است.

وی مهمترین مولفه شهر نایین را بحث اقدام در خصوص بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: شهر نایین با توجه به داشتن ۷۰ هکتار بافت فرسوده و داشتن خانه های تاریخی به عنوان موزه شهر در کل کشور شناخته شده که طرح بازآفرینی و احیاء بافت فرسوده آن به صورت پایلوت و به عنوان کارگاه بازآفرینی کشوری شناخته شد و پروژه های متعددی همچون کف سازی و بدنه سازی محور تاریخی حسینیه نو آباد، کف سازی وبدنه سازی محور حسینیه سرای نو کف سازی حسینیه شهر بافران کف سازی و بدنه سازی محور تاریخی میدان کبیر محله محمدیه، کف سازی و بدنه سازی محله بیابانک شهر انارک اجرایی شد.

در این بخش محورهای جدیدی همچون کف سازی و بدنه سازی مرکز محله نوآباد، ، میدان شهید پور هاشمی، محله تاریخی دجله ، محور تاریخی انارک، نوسازی و بهسازی محور محمدیه، طراحی و احداث بازارچه محله بافران و بهسازی محور تاریخی و گردشگری شهر بافران، قلعه تاریخی، یخچال تاریخی، مسجد جامع تعریف شده است.

عقدایی جهت معرفی متقاضیان به بانک عامل جهت دریافت تسهیلات بافت فرسوده اعلام آمادگی نمود و اظهار داشت: این وام در شهرستان به میزان ۴۰ میلیون تومان آماده تخصیص به متقاضیان بافت فرسوده جهت احداث می باشد.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان به اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی پرداخت و بیان داشت: این شهرستان با توجه به وسعت زیاد خود یکی از بزرگ ترین حوزه های استحفاظی در این استان است که در حفظ و حراست از اراضی ملی آن همواره تلاش شده و تاکنون در این راستا ۳۰۰۰ مترمربع از این اراضی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه واگذاری اراضی جهت احداث مسکن، تاکنون ۶۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی جهت احداث ۱۲۰ واحد مسکن محرومین ، ۲۰ قطعه زمین به خانواده شهدا و ایثارگران، ۱۰ قطعه زمین به مددجویان بهزیستی و ۲۰ قطعه زمین به مددجویان کمیته امداد واگذار گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا