تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

معلمان شریف استان به خوبی نسبت به وظایف خود متعهد هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در بیست و هفتمین روز از دی ماه ۱۳۹۸ همزمان با هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش ، مدیر کل آموزش و پرورش استان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان با تأکید بر نقش مشارکت در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش اظهار داشت : وقتی صحبت از مشارکت می شود ، بسیاری از ذهن ها به سمت مشارکت مالی سوق پیدا می کند ، در حالی که این تنها یکی از جلوه های مشارکت است . خانواده ها در حوزه های امکاناتی و معنوی زیادی می توانند به یاری آموزش و پرورش بشتابند . نظرات و دیدگاه های اولیا و صاحب نظران تعلیم و تربیت در مدارس بسیار حائز اهمیت است .

وی تأکید کرد : وقتی گستردگی مدارس ما به وسعت جامعه است و در دورافتاده ترین نقاط این استان توفیق یافته ایم پرچم دانایی را برافرازیم ، وسعت مشارکت های مردمی نیز باید به پهنه مدارس ما باشد .
اعتدادی در ادامه افزود : در حال حاضر مدارس با دشواری های فراوان و با حداقل امکانات در بسیاری از مدارس استان اداره می شود . طبیعی است اگر به مدد شوراهای آموزش و پرورش ، خانواده ها و آحاد ملت از حجم این دشواری ها کاسته شود و امکانات حداقلی به امکانات متعارف تبدیل گردد ؛ نقش آفرینان ما در سطح مدارس خواهند توانست بر کیفیت نظام و فرآیند های تعلیم و تربیت تمرکز پیدا کنند و آینده سازانی آگاه ، دانا ، مومن ، با مهارت و اخلاق مدار تربیت نمایند و در خدمت مردم قرار دهند . زیرا باور داریم برای فتح قله های فلاح ورستگاری و رسیدن بر فراز بام بلند پیشرفت نمی توان به حداقل ها اکتفا کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنانش تأکید کرد: مساجد ، منابر ، روحانیت معظم ، تریبون های دینی، صدا و سیما ، رسانه و دیگر دستگاه های ارتباطی می توانند در خصوص سبک های متنوع مشارکت به خانواده ها آموزش دهند ، و این ارتقاء مهارت مشارکت بهترین نعمت برای دستگاه تعلیم و تربیت است .

وی افزود : آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور دارای بزرگترین مرز مشترک با مردم است و توفیق دارد به عنوان مردمی ترین دستگاه در خدمت شهروندان گرامی باشد و رسالت تعلیم و تربیت آینده سازان عزیز را به انجام برساند و این با وجود همه مشکلات مالی و امکاناتی در آموزش و پرورش استان به نحو شایسته و مطلوب دنبال می گردد .

اعتدادی در ادامه به بیان یکی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار فرهنگیان پرداخت و گفت: ایشان تأکید نموده اند که نباید آموزش و پرورش دوره انقلاب را دست کم گرفت . وضعیت امروز آموزش و پرورش با وضعیت اسف بار آن در قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست . کسانی با اغراض سیاسی و غیر منصفانه در صدد بی قدر و قیمت کردن آموزش وپرورش هستند .

وی افزود : معلمان شریف استان به خوبی نسبت به انجام وظایف خود متعهد هستند . دغدغه اصلی آنان پرورش نسلی دیندار ، آگاه ، ولایتمدار ، معتقد ، سالم ، کوشا و توانمند است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به بیان برخی از اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت پرداخت و گفت : توسعه فعالیت های ورزشی ، فرهنگی ، سلامت و بویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان می باشد و در این راه با احیای دارالقرآن ها ، اجرای برنامه های قرآنی ، عترت و نماز ؛ اجرای برنامه ها در مناسبت های دینی ، برپایی نماز جماعت با حضور بیش از ۱۸۰۰ نفر امام جماعت روحانی در مدارس استان تلاش داریم محیط مدارس را برای ایجاد نشاط و شادابی و انجام فعالیت های دانش آموزی جذاب نماییم .

وی در ادامه با تأکید بر این موضوع که فردای جامعه را دانش آموزان امروز می سازند ؛ و جامعه امروز ما محصول دانش آموزان دیروز است گفت : آموزش و پرورش برای اینکه به اهداف پیش بینی شده در سند تحول بنیادین دست یابد نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و نهاد ها می باشد . همه کسانی که برای کشور تلاش می کنند می بایست در یک همبستگی و همکاری موثر در تعامل با نظام تعلیم و تربیت باشند.

وی در پایان اظهار داشت : به نمایندگی از جامعه فرهنگیان عزیز و شریف استان از نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر شهیدان اصفهان و همچنین استاندار محترم و رئیس شورای آموزش و پرورش استان به واسطه هدایت و راهبری و حمایت های مستمر از دستگاه تعلیم و تربیت استان و توجه دادن به جایگاه رفیع و مسئولیت این دستگاه و حمایت از معلمان عزیز تشکر و قدردانی می کنم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا