بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورس

نگاهی به برنامه های رئیس جدید سازمان بورس

دکتر حسن قالیباف اصل در این خصوص گفت: برای تداوم توسعه بازار سرمایه باید به آینده نگاه کنیم و همگام با تحولات پیش برویم.
وی ادامه داد: هر روز شاهد رویدادهای جدید در بازارهای مالی جهان هستیم و نباید از حرکت در مسیر ابزارها و روشهای نوین باز بمانیم. بازار سرمایه تنها با این پیش فرضها می‏تواند در اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

ترسیم چشم انداز آینده بازار

دکتر حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان مطلب فوق چشم انداز آتی بازار سرمایه را ترسیم کرد و گفت: یکی از برنامه های جدید سازمان بورس که با سرعت پیگیری می شود، ارتقای جایگاه بازار سرمایه ایران در عرصه بین المللی است و باید به این موضوع توجه کرد که بخشی از فضای بازارهای مالی کشورها به سرمایه ‏گذاری خارجی اختصاص دارد.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بی نظیر بازار سرمایه ایران در جذب سرمایه گذار خارجی افزود: ما باید این آمادگی را داشته باشیم تا با رفع و کاهش محدودیتهای ناشی از تحریم، پذیرای سرمایهاگذارخارجی باشیم .بنابراین باید جایگاه بازار سرمایه ایران را در نهادهای بین المللی تقویت کنیم و سازمان بورس با همکاری همه نهادها این موضوع را پیگیری می کند. دکتر قالیباف اصل تسهیل حضور عموم مردم در بازار سرمایه را یکی دیگر از اقدامات پیش روی نهاد ناظر بازار سرمایه عنوان کرد و اظهارداشت: وضعیت بازار سرمایه با گذشته قابل قیاس نیست.
پس از تصویب قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار در سال ۸۴ . و تشکیل بورسها و سازمان، بازار همواره رو به جلو حرکت کرده و امروز به پویایی و بالندای رسیده است. طی دو سال گذشته، سرمایه گذاران زیادی وارد این بازار شده اند و حجم و ارزش بالای معاملات نشان از توجه به این بازار دارد. امروز شاهدیم که فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه تا دورترین نقاط کشور رسوخ کرده است.

تحلیلی کوتاه :

هرچند بازار در میان مدت و بلندمدت متغیرهای اقتصادی بنیادی را در تصمیم گیری ها خود لحاظ خواهد کرد اما پیش بینی می شود آمدن قالیباف در بین فعالان بازار سرمایه این ذهنیت را بوجود آورده است که رویکرد تعاملی سازمان با افراد به سمت بهبود و افزایش حرکت خواهد کرد. هر چند نباید از اقدامات موثر دکتر محمدی نیز در دوره مدیریت وی غافل بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا