اخبار استان هاحوادث پلیس

بازدید شهردار اصفهان از مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی استان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، دکتر “قدرت الله نوروزی” روز گذشته، به همراه رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان و معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری اصفعان از مجموعه ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی استان بازدید و از نزدیک با فعالیت ها و ماموریت های جاری این مجموعه آشنا شد.
شهردار اصفهان سپس در جلسه تعاملی با رئیس و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بر همکاری مشترک به منظور رفع مشکلات ترافیکی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان تاکید کرد و اظهار داشت: پلیس و شهرداری هر دو در یک مسیر قدم بر می دارند و هر دو یک هدف مشترک دارند و آن نیز ایجاد نظم در شهر و ایجاد آرامش و آسایش لازم برای شهروندان است.
گفتنی است، همکاری شهرداری اصفهان براساس ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تکمیل و تجهیز مرکز مانیتورینگ پلیس راهور و پروژه احداث مسجد مرکزی شهرک آزمایش اصفهان، ارتباط تنگاتنگ مجموعه شهرداری اصفهان و پلس راهوراستان در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های ترافیک شهری شهراصفهان ، حل معضلات ترافیکی و خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان از جمله موضوعات مطروحه در جلسه مذکور بود.
***پایان کار باند سارقان اماکن خصوصی در “تیران و کرون”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون، از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سرقت از اماکن خصوصی و اعتراف آنان به ۱۴ فقره سرقت در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و به سرقت رفتن اموال شهروندان موضوع شناسایی عامل یا عاملان این سرقت ها در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان پس از جمع آوری مدارک و مستندات لازم با انجام یک سری اقدامات هوشمندانه موفق شدند هویت اعضای یک باند ۳ نفره که عامل اصلی این سرقت ها بودند را شناسایی کرده و طی یک عملیات ویژه همگی آن ها را در حالی که با یک دستگاه خودروی وانت مسروقه دارای پلاک مخدوش تردد می کردند دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه از داخل خودروی سارقان اموالی شامل آهن آلات و ابزار آلات کشاورزی سرقتی کشف شده است، از اعتراف متهمان به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی شهروندان خبر داد و گفت: در این زمینه مال باختگان شناسایی شده و با تکمیل شدن پرونده متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
برداشت از حساب با شگرد شرکت در قرعه کشی مکالمه نامحدود همراه اول
گروه استان‌ها _اصفهان-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان، از شناسایی و دستگیری فردی که تبلیغ شرکت در قرعه کشی مکالمه نامحدود همراه اول، از شهروندان درفضای مجازی کلاه برداری می کرد، خبرداد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت مکالمه نامحدود مبلغ ۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرمندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: د بررسی های صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکی از کانال های تلگرامی با تبلیغ شرکت در قرعه کشی مکالمه نامحدود همراه اول مواجه و پس از واریز مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده بلکه کل موجودی حساب وی که ۵۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.
این مقام انتطامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که ادعای ارائه بسته های مکالمه یا اینترنتی، شارژ شگفت انگیز و… دارند، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: به شهروندان توصیه می کنیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.
واژگونی تراکتور در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از جان باختن راننده یک دستگاه خودروی تراکتور بر اثر واژگونی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” با اعلا م این خبر گفت: ماموران پلیس راه دامنه در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از یک مورد حادثه واژگونی تراکتور در محور فرعی دامنه مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، فردی با یک دستگاه تراکتور در این مسیر در حال تردد بوده که از جاده منحرف و واژگون می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه راننده خودرو براثر شدت جراحات در دم جان باخته است گفت: کارشناسان پس از بررسی های دقیق علت حادثه را عدم توجه به جلو از ناحیه راننده تراکتور اعلام کردند.

***دستگیری باند سارقان منزل با ۲۵ فقره سرقت در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری اعضای باند ۳ نفر ه سارقان منزل و اعتراف آنان به ۲۵ فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منازل آپارتمانی، موضوع به صورت ویژه در دستور کا کاراگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های دقیق علمی و اطلاعاتی و بکارگیری یک سری اقدامات هوشمندانه مشخص شد سارقان ۳ نفر هستند که با شگردی خاص وارد منازل شده و اموالی از قبیل طلاجات، وجه نقد در برخی مواقع تلویزیون های ال ای دی را به سرت می بردند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام تحقیقات میدانی گسترده سرانجام اطلاعات لازم در خصوص هویت و مخفیگاه سارقان که غیر بومی بوده و د ر شهر مبارکه مخفی شده بودند به دست آمد و کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات ضربتی هر ۳ نفر انان را دستگیر کردند.
این مقام انتظامی بیان کرد: متهمان در تحقیقات صورت گرفته علی رغم اینکه منکر هر گونه جرمی بودند اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات کارآگاهان لب به اعتراف باز کرده و به ۲۵ فقره سرقت منزل اقرار کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و روانه دستگاه قضائی شدند.
سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهمان با زدن آیفون منازل از خالی بودن آن اطمینان حاصل کرده و پس از باز کردن درب ورودی ساختمان وارد آپارتمان شده و اقدام به تخریب در واحد می کردند گفت: شهروندان می توانند با نصب آیفون های هوشمند، چراغ های تایمر دار، نصب دزد گیر و نرده بر روی بالکن و استفاده از در های ضد سرقت و یا نصب درهای آکاردئونی و زدن قفل های رمزدار بر روی آن فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان بگیرند.
***واژگونی وانت پیکان در محور “اصفهان _ الیگودرز”
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از جان باختن یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر در اثر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت پیکان در محور “اصفهان-الیگودرز” خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین پورقیصری” اظهار داشت: ساعت ۱۹ شب گذشته ماموران پلیس راه استان اصفهان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ از یک مورد حادثه واژگونی خودرو در محور “اصفهان-الیگودرز” مطلع و به منظور بررسی صحنه در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، یک دستگاه خودروی وانت پیکان حین تردد در این محور از جاده منحرف و واژگون شده که در این حادثه یک نفر از سرنشینان جان باخته و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی علت اصلی این حادثه را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو وانت پیکان اعلام کرد و اظهار داشت: خودروی وانت پیکان مخصوص حمل بار است و رانندگان بایستی از حمل مسافر در قسمت بار خودرو اکیداً خودداری کنند چرا که در هنگام بروز حادثه افراد به بیرون پرتاب شده و جانشان را از دست خواهند داد و راننده ای که اقدام به سوار کردن افراد در پشت وانت خود می کند در صورت بروز هر گونه حادثه ای مسئول بوده و عواقب این اقدام با راننده است.#
***کشف محموله میلیاردی لپ تاپ در “نجف آباد”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از توقیف یک دستگاه کامیونت و کشف محموله لپ تاپ خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال خبرداد.

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان نجف آباد حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل ۶۵ دستگاه لپ تاپ خارجی بود که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد.
سرهنگ باباکلانی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۸ میلیارد ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی نجف آباد از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.
محموله ماسک قاچاق به مقصد نرسید
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف محموله ای ***ماسک خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی” اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “مورچه خورت” حین کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ گونی پلمب شده پوشاک خارجی و ۱۱ هزار و ۲۰۰ ماسک خارجی همگی فاقد مدارک قانونی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
سرهنگ بساطی خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با مشارکت مردمی اجازه جولان به مفسدان اقتصادی جامعه را نخواهد داد .
کشف بیش از نیم کیلو شیشه و هروئین در”گلپایگان ”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف ۴۹۷ گرم هروئین و ۲۰ گرم شیشه و دستگیری ۲ سوداگر مرگ خبر داد .
سرهنگ “علی سبحانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “گلپایگان” به یک دستگاه تاکسی سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۹۷ گرم هروئین و ۲۰ گرم شیشه که در صندوق عقب جاساز کرده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
***توقیف خودروی قاچاق در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از توقیف یک دستگاه خودروی خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” کامران ریاحی” اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از وجود یک دستگاه خودروی خارجی قاچاق در یکی از پارکینگ های سطح شهر مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران در بررسی از پارکینگ مذکور به یک دستگاه خودروی سواری سراتو مشکوک شدند که پس از استعلام های مربوطه مشخص شد خودروی مذکور در سامانه خودرو و موتورسیکلت ثبت نشده و پلاک نصب شده بر روی آن نیز متعلق به یک دستگاه وانت پیکان است.
سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو را ۴ میلیارد ریال اعلام کردند ، اظهار داشت: در این خصوص خودرو توقیف و پرونده آن به تعزیرات حکومتی استان اصفهان اراسال شد.

***چگونه از جیب بری و سرقت محتویات کیف جلوگیری کنیم؟
گروه استان ها _ اصفهان _ شهروندان به خصوص خانم ها بایستی در مکان های شلوغ، مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید، زیارتگاه ها و پارک ها، مراقب وجود نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند.

چندی پیش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت محتویات داخل کیف آنها شامل گوشی تلفن همراه و وجوه نقد مواجه شدند. کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و با استفاده از تجهیزات هوشمند و اقدامات علمی و تخصصی خود زنی که اقدام به سرقت از کیف بانوان می کرد را شناسایی و دستگیر کردند.
هر چند با سرعت عمل ماموران پلیس، فرد سارق دستگیر و به دست قانون سپرده شد اما شهروندان با هوشیاری و مراقبت بیشتر از اموال خود می توانند فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.
قطعاً مردم عزیز با افزایش هوشیاری خود و مراقبت بهتر و بیشتر از اموال و دارائی های خود می توانند جلوی بسیاری از جرایم را بگیرند و اصلاً مجرمی نتواند جرمی انجام دهد که پلیس بخواهد با آن مجرم برخورد کند. بی شک همکاری و مشارکت مردم و پلیس جامعه ای امن و آرام را برای ما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه برخی از توصیه های پلیسی که می تواند برای پیشگیری از جیب بری و سرقت محتویات داخل کیف موثر باشد به شرح زیر ارائه می شود:
-شهروندان به خصوص خانم ها بایستی در مکان های شلوغ، مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید، زیارتگاه ها و پارک ها، مراقب وجود نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند.
-پول، اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب های مخفی لباس و جیب های زیپ دار قرار دهید و از قرار دادن آن ها در جیب های بیرونی لباس خودداری کنید.
-وجوه نقد خود را در قسمت های پنهان کیفتان قرار دهید. از کیف های کمری یا کیف های زیپ دار برای حمل پول استفاده کنید و تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید. در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری کنید.
-هنگام سوار شدن در اتوبوس و مینی بوس، بلیت کارت یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب یا کیف خود در میان از جمعیت نشوید.
-در معابر و وسایط نقلیه عمومی، کیفتان را طوری در کنار خود نگه دارید که کاملاً در معرض دیدتان قرار داشته باشد. چنانچه احساس می کنید افرادی به صورت غیر عادی نزدیک به شما نشسته یا ایستاده اند، یا شما را هل می دهند یا تنه می زنند، هوشیارتر باشید و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیبتان باشید.
-در محل های شلوغ، به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد.
-در اماکن مذهبی بهتر است خانم ها کیف خود را زیر چادر نگه دارند. در هنگام سفر، اگر کیف محتوی پول یا مدارک خود را به گردنتان آویخته اید، مراقب آن باشید، زیرا ممکن است سارقان آن را از گردنتان بربایند.
-برای خرید، سعی کنید از حمل پول نقد خودداری کنید و حتی الامکان از کارت های عابر بانک استفاده کنید.
-در خودروهای مسافربر مراقب جیب و کیف خود باشید، ممکن است سارقان با پیش کشیدن یک بحث یا به بهانه بستن دری که خوب بسته نمی شود، حواس شما را پرت کنند و جیبتان را بزنند.
-زمانی که از بانک یا سایر مراکز مالی، پول زیادی دریافت می کنید، موارد ایمنی را رعایت کنید. حتی الامکان سعی کنید از وسائط نقلیه شلوغ، مانند اتوبوس استفاده نکنید. پول خود را در انظار عمومی نشمارید.
-تا حد امکان پول خود را در قسمتی از کیف یا درون جیبی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. در دعواها و درگیری ها، مواظب کیف و جیب های خود باشید.
-مراقب افراد ناشناسی که به بهانه پرسیدن آدرس یا هر سوال دیگری، یا هشدار درباره کثیف شدن لباستان به شما نزدیک می شوند، باشید. ممکن است این افراد قصد سرگرم کردن شما را داشته باشند تا محتویات کیف یا جیب شما را به سرقت ببرند.
تهیه و تنظیم :سرهنگ حسین ترکیان ؛ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا