اخبار استان ها

بهره مندی مددجویان اصفهانی از تخفیف ویژه خرید زمین

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از برگزاری جلسه مشترک با غلامحسین خانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان خبر داد و گفت: این جلسه برای فراهم کردن مقدمات اجرای تفاهم نامه ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان که در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیته امداد امضا شده بود، برگزار شد.
زارع موضوع این تفاهم نامه را ساخت ۱۱۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در صورت فراهم بودن شرایط، بنیاد مسکن به مددجویان برای خرید زمین در مناطقی که بنیاد دارای زمین است، ۲۰ درصد تخفیف اختصاص خواهد داد.
وی تاکید کرد: قیمت زمین ارائه شده توسط بنیاد با قیمت بازار آزاد زمین تفاوت دارد و این قیمت در اصل هزینه آماده سازی زمین است که با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی بر روی آن اختلاف بسیار بالایی با قیمت همان زمین در بازار خواهد داشت و لذا تخفیف واقعی ارائه شده به مددجویان کمیته امداد بسیار بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به تعداد بالای مددجویان اصفهانی فاقد مسکن مناسب، گفت: ۱۱۵۰ واحدی که به جامعه تحت حمایت در مناطق روستایی و شهری با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر اختصاص یافته است به تنهایی نمی تواند نقش عمده ای در ارتقای وضعیت مسکن این نیازمندان ایجاد کند و با قول مساعد مدیرکل بنیاد مسکن استان قرار بر این شد که تعدادی از مددجویان (مازاد بر ۱۱۵۰ واحد) از سهمیه ۳۰۰۰ واحدی که توسط بنیاد در حال ساخت و اجراست استفاده کنند.
غلامحسین خانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان نیز در این دیدار اتمام موفقیت آمیز واحدهای مددجویان را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: به همین منظور بهترین کار تمرکز بر متراژهای بین ۴۰ تا ۶۰ متر برای این واحدهاست.
وی همچنین ساکنین بافت های فرسوده را برای بهره مندی از واحدها دارای اولویت معرفی کرد و گفت: ساخت مسکن در این مناطق به حذف هزینه زمین و انشعابات از کل مخارج ساخت منجر شده که نقش مهم و بزرگی در تکمیل موفقیت آمیز این پروژه ها با منابع موجود خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا