اخبار استان ها

پیشبرد پروژه های بزرگ در میان دریای ناآرام و بادهای مخالف

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی مزروعی در آئین بهره برداری و کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه ۱۳ ضمن ابراز تاسف از ابتلا و جان باختن هر روزه مردم بر اثر کرونا، اظهار کرد: افرادی که بر اثر این بیماری از دست می روند هر یک صاحب خانواده بوده و سرمایه هایی هستند که روزانه از دست می روند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری در شرایطی کشتی شهر را به پیش می راند که دریا ناآرام و بادها مخالف است، اظهار داشت: در این شرایط پروژه های بزرگی همچون حلقه چهارم ترافیکی، پروژه اجلاس سران، خط دو قطار شهری، نمایشگاه بزرگ اصفهان و مجموعه های متعدد پل‌ ها و تقاطع ‌های غیر همسطح به عنوان پروژه ‌های کلان با سرعت در حال پیشرفت است.
وی افزود: نزدیک به ۳۴۰ پروژه عمرانی در بخش های مختلف شهر در حال اجرا است. در بودجه سال ۹۹ حدود ۱۶۰ ردیف اعتباری فقط به پروژه هایی که ماهیت فرهنگی یا ورزشی دارند اختصاص پیدا کرده است که همه آنها حاوی هزینه های آزادسازی و تملک هستند که هزینه های بسیار گزاف و زیادی است.
هزینه های کلانِ شهر
وی گفت: هزینه احداث هر کیلومتر مسیر مترو ۶۵ میلیون دلار، هر مترمربع راه و جاده ۱۵۰ هزار تومان و هر مترمربع ساختمان برای احداث مجموعه‌ های ورزشی و اداری و فرهنگی حدود سه تا چهار میلیون تومان است.
مزروعی تصریح کرد: برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی با رویکردهای متنوع در همین شرایط کرونا در حال انجام است به طوری که تاکنون چند سالن سینما با مشارکت شهرداری و سایر بخش‌ ها در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تالار هنر پس از بازسازی های انجام شده، اینک در آستانه بازگشایی است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تئاتر شهر هم در آینده نزدیک آغاز می‌ شود و عملیات عمرانی محور چهارباغ به مراحل پایانی رسیده است و تولید محتوای مناسب با هویت چهارباغ آغاز شده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: این در حالیست که نه دریا آرام است و نه بادها موافق هستند، شاید این کشتی باید پیش از این درهم می ‌شکست اما مدیریت شهری در بین امواج بلا در حال حرکت است.
وی تأکید کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم به تلاش‌ های انجام شده در ادوار گذشته احترام می گذارد و همین احترام سبب شده پروژه های نیمه تمام شهری با قدرت ادامه یابد.
مزروعی، برقراری انضباط مالی در سیستم داخلی شهرداری با تلاش مجدانه شهردار اصفهان و مدیران شهری و کاهش هزینه‌ های خدمات انجام شده با حفظ استانداردها و کیفیت را از توفیقات این دوره است.
وی با بیان اینکه تعامل مدیریت شهری با تمام مجموعه‌ های شهری، استانی، کشوری و لشکری برای توسعه اصفهان انجام شده است، افزود: در این دوره با تمام مجموعه‌ ها و دستگاه‌ ها تعامل لازم در راستای توسعه شهر انجام شده و هدفمندسازی پروژه‌های منطقه ‌ای مورد توجه قرار گرفته است که افتتاح بوستان آزادی و ورزشگاه شهدای دستگرد همچنین راه اندازی دفاتر تسهیلگری که راه برون رفت بافت ناکارآمد در محلات منطقه ۱۳ را موجب می شود گواه این موضوع است.
وی با ابراز خرسندی از استفاده بهینه از ظرفیت اوراق مشارکت توسط مدیریت شهری اصفهان، تصریح کرد: گرفتن اعتبارات دولتی به زبان آسان است زیرا رقابت شدیدی در کشور برای گرفتن این اعتبارات وجود دارد اما با همت شهرداری و شورا اعتبارات خوبی به سمت شهر سرازیر شد. همچنین به کارگماری مدیران توانمند و متخصص فارغ از دیدگاه سیاسی، قومی و جنسیتی از دیگر عوامل موفقیت مدیریت شهری در این دوره است.
وی افزود: شورای پنجم شورای حاشیه ها نبوده و نیست و شورای کار و خدمت به مردم و شورای شهر است.
بازگشایی گلوگاه ‌های منطقه ۱۳ با مشارکت مردم
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز در این آیین توسعه یکنواحت در منطقه را یکی از سیاست های مهم مدیریت شهری در این دوره ذکر کرد و افزود، اظهار کرد: محله‌های کمتر برخورداری همچون قائمیه، دستگرد و باغ فردوس در منطقه ۱۳ نیاز به اجرای پروژه‌ های متعدد عمرانی و خدماتی دارد.
محمد شرفا با بیان اینکه ورزشگاه شهدای دستگرد تنها پروژه منطقه ۱۳ نیست، گفت: با کمک مردم اتفاقات خوب دیگری در این مناطق رقم می خورد، در خصوص پارک محله دستگرد از همه مردم که با این زمین ها درگیر می شوند خواهش می کنم همکاری لازم را داشته باشند تا این پارک شهریورماه مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه محله ‌های قائمیه و دستگرد ۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد به منظور حرکت در این بافت ها دفتر بازآفرینی بافت فرسوده سال گذشته در آن راه اندازی شد.
شرفا با بیان اینکه اجرای پروژه‌ های مختلف عمرانی و خدماتی باعث رونق منطقه می‌شود، تصریح کرد: این پروژه‌ها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌تواند منطقه را متحول کند.
وی افزود: سال ۹۷ فاز نخست بلوار آزادگان افتتاح شد و قرار بود سال گذشته ادامه آن اجرا شود، اما به دلیل تکمیل نشدن عملیات آزادسازی و توافقات مربوط، این اقدام صورت نگرفت که امیدواریم امسال با همکاری مردم آزادسازی های آن انجام و عملیات اجرایی آن از مهرماه آغاز شود و تا پایان سال مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.
مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه راست گرد اتوبان اقارب پرست سال گذشته آغاز شد، افزود: حفاظت کنار این بلوار با نیوجرسی در حال اجراست، همچنین تعریض پل زندان و کنار گذر پل زندان برای وصل به پل اندیشه، از دیگر پروژه های در دست اجراست که منطقه ۱۳ را به منطقه ای کارگاهی با همکاری مردم تبدیل می کند.
وی با تأکید بر اینکه بدون همکاری مردم هیچ اقدامی به ثمر نخواهد نشست، تصریح کرد: بازگشایی گلوگاه‌ های این منطقه از جمله گلوگاه خیابان آزادگان واقع در محله دستگرد با مشارکت و همکاری شهروندان بازگشایی شد.
شرفا با بیان اینکه سال ۹۹ سال خوبی از لحاظ مالی برای منطقه ۱۳ است، اظهار کرد: در تلاش هستیم با همراهی شورای شهر و تصویب طرح ها بخشی از مشکلات منطقه را برطرف کنیم و در مسیر توسعه شهر گام برداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا