اخبار استان ها

شهردار اصفهان: امسال ۵ طرح بزرگ عمرانی در شهر افتتاح می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در یازدهمین برنامه “هر یکشنبه، یک افتتاح” که به افتتاح زمین های ورزشی مجموعه باغ غدیر شامل زمین والیبال، بسکتبال و تنیس از سوی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان اختصاص داشت، از بهره برداری پنج طرح بزرگ عمرانی شهر اصفهان در سال جاری خبر داد و گفت: بهره برداری از سالن اجلاس سران که ساخت آن در سال ۹۰ آغاز شد، امسال کلید خواهد خورد.
شهردار اصفهان افزود: نمی توان به سادگی و با غفلت از کنار مساله کرونا گذشت؛ اگر شرایط عادی بود امشب در خدمت جمع بزرگی از شهروندان بودیم اما به خاطر اینکه سلامت شهروندان اهمیت دارد این مراسم به این صورت محدود برگزار می شود.
وی ادامه داد: آرزوی ما و امید همه ما این است که فشار سنگینی که به خاطر کرونا بر همه بخش های جامعه آمده، تغییر کند از همین رو از همه شهروندان عاجزانه استدعا می کنم تا در این روزها حتما رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی انجام دهند.
نوروزی با اشاره به اینکه روز گذشته عملیات اجرایی دوازدهمین ایستگاه مترو در خط دوم از شانزده ایستگاه شروع شد، اظهار کرد: شاید برخی برنمی تابند که در این شهر هر روز و هر هفته شاهد تحول و گام بزرگ رو به جلو باشیم و می خواهند این همه خدمت را تیره و تار کنند.
وی ادامه داد: مردم شاهد هستند که در سه سال گذشته فقط در یک پروژه بزرگ (خط دوم مترو) بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: با اینکه بیش از دو سال است کار خط دوم مترو آغاز شده است اما ساخت دوازدهمین ایستگاه مترو شروع شده است؛ مردم حافظه قوی دارند و به یاد می آورند که خط دیگری با ۲۱ ایستگاه ساخته شد و ۱۸ سال به طول کشید و دو ایستگاه آن هم در این سه سال تکمیل شد.
وی اظهار کرد: کسانی که سابقه اقدامات عمرانی دارند در بازدید از طرح های اصفهان اذعان دارند که انقلاب عمرانی در این شهر به دست فرزندان اصفهان، در حال رقم خوردن است.
نوروزی افزود: ای کاش فرصتی بود تا مردم می توانستند سفری به زیرزمین از دارک تا سایر ایستگاه های خط دوم مترو داشته باشند و می دیدند هزار نفر از جوانان این شهر از صبح تا شب و از شب تا صبح کار می کنند.
*افتتاح پروژه های زمین مانده دوره های قبلی
وی با اعلام این خبر که امسال ۵ پروژه بزرگ را در شهر اصفهان افتتاح می کنیم، تصریح کرد: در همین یکشنبه ها سالن اجلاس که سابقه آن برای همه روشن است، بهره برداری می شود. این طرح سال ۹۰ آغاز شد و قرار بود سال بعد افتتاح شود.
شهردار اصفهان افزود: قرار بود دولت برای ساخت این سالن، صد میلیارد تومان کمک کند اما شهرداری اصفهان فقط در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان در این طرح هزینه کرد و امسال هم باید برای تکمیل ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند و در مجموع، هزینه های انجام شده برای طرح ۷۵۰ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه امسال سالن اجلاس سران، نمایشگاه بین المللی، جاده فرزانگان و … بهره برداری می شود، گفت: البته جاده فرزانگان در اختیار مردم قرار گرفته و در فرصتی افتتاح رسمی خواهد شد.
نوروزی بیان کرد: سالن گلستان شهدا که آرزوی چهل ساله مردم بوده در همین سال افتتاح می شود و این ها افتتاح پروژه های زمین مانده دوره های قبلی است.
*تعطیلی مراسم افتتاحیه های شهرداری به حرمت ماه محرم
وی اظهار کرد: اگر می بینید شهرداری اصفهان، در جذب بودجه وضعیت بسیار مناسبی داشته نتیجه تلاش فرزندان شما بوده است که امیدوارم تا پایان سال هر یکشنبه شاهد افتتاح باشیم چراکه افتتاح یعنی عرضه یک خدمت جدید به مردم تا زمینه مناسب شور و نشاط مردم و کاهش آسیب های اجتماعی فراهم شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: افتتاح ها، نتیجه اشتغال ایجاد شده و دستاورد کسانی است که سال ها و ماه ها تلاش کرده اند.
وی تصریح کرد: به حرمت ماه محرم در این ماه افتتاحیه ها تعطیل می شود اما این افتتاح ها در ماه های دیگر عملیاتی می شود.
نوروزی افزود: در دو ماه گذشته این دومین برنامه افتتاحیه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان است و این مجموعه، استخر و سالن های مختلف هم تعمیر و تجهیز شده که امیدواریم مورد استفاده همه ورزشکارن قرار گیرد و همه مردم هم از امکانات این باغ یگانه شهر بهره مند شوند.
*شهرداری اصفهان به کمک ورزش استان آمده است
محمد مجیری، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با گرامیداشت خاطره مرحوم پاکروان از چهره های عرصه ورزش و ارتباطات استان اصفهان، اظهار کرد: مرحوم پاکروان اسوه اخلاق و ارتباطات در عرصه ورزش بود.
وی با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی باغ غدیر ادامه داد: زمین های تنیس این مجموعه فرسوده بود و نیاز داشت که کاملا بازسازی شود و از همین رو سازمان ساماندهی مشاغل شهری این پروژه را اجرایی کرد؛ در همین راستا زمین چمن مصنوعی، هارد کورت، زمین والیبال و زمین بسکتبال در مجموعه ورزشی باغ غدیر ایجاد شد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان افزود: یک ماه و نیم پیش شاهد افتتاح و ترمیم ۲۰ ورزشگاه در شهر اصفهان بودیم و افتتاح مجموعه ورزشی باغ غدیر هم در راستای توسعه فضاهای ورزشی شهر انجام شده است.
وی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در استان اصفهان پایین و کمتر از نیم مترمربع است که جزو فقیرترین استان ها در سطح کشور از این نظر هستیم.
مجیری بیان کرد: شهرداری اصفهان به کمک ورزش استان آمده است و دستگاه های دیگر و بخش خصوصی هم باید به همین صورت توسعه فضاهای وزرشی را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: ساخت این مجموعه و مجموعه ورزشی کنار آن به همراه استخرهای باغ غدیر که مردم به آن اقبال دارند و در فضای پارک غدیر واقع شده، همچنین به علت سهولت دسترسی به پارکینگ این مجموعه می تواند بیش از پیش برای مردم قابل استفاده باشد.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان افزود: با همتی که شهرداری اصفهان در این راستا داشته و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان این مسیر توسعه فضاهای ورزشی را خواهیم پیمود.
*شهرداری هشدار آسیب های اجتماعی شهر را به خوبی دریافت کرده است
در ادامه این مراسم، کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: شور و توسعه در شهر با حرکت مدیریت شهری شروع شده است. از مدیریت شهری اصفهان بابت آنچه در حوزه ورزش و توسعه ورزش همگانی انجام داده و کمک شایانی که به متولی ورزش استان در کلانشهر اصفهان می کنند، قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: از شهردار اصفهان به خاطر همراهی با مدیران و واحدهای مختلف در راستا توسعه فضاهای ورزشی قدردانی می کنم.
این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: زمینی که امروز در اختیار شهروندان قرار گرفت، چندان استفاده ای نداشت اما با همراهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری اصفهان این اتفاق افتاده و فضا بهبود پیدا کرده است؛ این کار در واقع احترامی است به شایستگی های مردم اصفهان که همواره ثابت کردند شایسته بهترین ها هستند و ما هم در شورای شهر پشتیبان این برنامه ها هستیم و افتخار می کنیم که از هر طرح و برنامه که در راستای توسعه ورزش همگانی باشد، حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه آهنگ توسعه سه سالی است با سرعت بالا در شهر اصفهان شروع شده است، ادامه داد: این اقدامات شهر را در حوزه عمران، حمل و نقل، اجتماعی و فرهنگی دگرگون می کند که امیدواریم شاهد توسعه در همه مناطق شهری اصفهان باشیم.
محمدی تصریح کرد: امروز در مناطق مختلف شهری شاهد افزایش آسیب های اجتماعی هستیم و این هشدار را شهردار اصفهان به خوبی دریافت کرده است که شهر درگیر مجموعه ای از آسیب های اجتماعی است که حاصل سال های خیلی دور و بی توجهی به بسیاری از نیازهای جامعه است؛ البته ما هم این هشدار را در شورا دریافت و اقدام به توسعه فضاهایی که به کاهش آسیب ها کمک کند، کرده ایم.
*افتتاح ١٩ میلیارد ریال پروژه ورزشی در مجموعه باغ غدیر
گفتنی است مجموعه ورزشی باغ غدیر دارای پارکینگ اختصاصی است و در مجاورت رینگ سوم قرار دارد. اجرای این طرح در مدت شش ماه و با هزینه ۱۹ میلیارد ریال انجام شده است. زیرسازی، حصارکشی، روکش زمین های بازی، تجهیز و ساخت جایگاه ورزشکاران و تماشاچیان از اقدامات صورت گرفته در این پروژه است.
*یادبود شهرداری اصفهان برای محمد پاکروان

در آئین افتتاح مجموعه ورزشی باغ غدیر، یاد و خاطره مرحوم محمد پاکروان به عنوان پیشکسوت رشته بسکتبال و رسانه اصفهان با حضور خانواده اش گرامی داشته شد.
پس از افتتاح پروژه، تیم بسکتبال شهرداری با لباس هایی با تصویر مرحوم پاکروان به محل مراسم وارد شدند.
همچنین سالن مجموعه روباز بسکتبال مجموعه ورزشی باغ غدیر به نام زنده یاد محمد پاکروان نامگذاری شد.
شهردار اصفهان هم با اهدای لوح یادبود به خانواده مرحوم پاکروان، یاد و خاطره او را گرامی داشت..

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا