اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

شناسایی انبار کالای قاچاق در اصفهان وبسته اخبار پلیسی روزاستان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” محمدرضا هاشمی فر” با اعلام این خبر اظهار داشت: با تدابیر صورت گرفته در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، عملیات یک روزه نصر با هدف شناسایی انبارهای دپوی کالاهای خارجی قاچاق به اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در این عملیات که ماموران پلیس امنیت اقتصادی و ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالا و رصد دقیق تحرک قاچاقچیان از دپوی کالای خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران پس از کسب اخذ مجوز از مقام قضائی به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن ۱۱ تُن انواع مواد خوراکی و ۱۳ هزار و ۳۰۰ پاکت تنباکوی غیرمجاز خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبرگمرکی و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.
سرهنگ هاشمی فر اظهار داشت: ارزش این محموله ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده و در این خصوص نیز یک نفر دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

*هدف از نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک جلوگیری از ایجاد تجمع است
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه هدف از نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک، جلوگیری از ایجاد تجمع در این مراکز است از شهروندان خواست برای دریافت خدمات تعویض پلاک فقط در همان ساعتی که نوبت دارند مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا محمدی” با بیان اینکه متاسفانه برخی بدون توجه به ساعت تعیین شده در نوبت دهی اینترنتی زودتر از موعد در مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و باعث ایجاد تجمع می شوند گفت: به شهروندان توصیه می کنیم به منظور قطع بیماری کرونا و رعایت حقوق شهروندی فقط در ساعتی که نوبت دارند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند .
وی افزود: هدف از راه اندازی نوبت دهی اینترنتی خدمات مراکز تعویض پلاک توسط پلیس راهور ناجا جلوگیری از ایجاد تجمع و کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا بود و بنابر این بایستی همه شهروندان به این موضوع توجه و دقت لازم داشته باشند.
سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات خارج از تاریخ و ساعت انتخابی توسط فرد متقاضی به هنگام ثبت نام اولیه به دلیل سیستمی بودن غیر ممکن است و افراد می بایست تنها ۵ دقیقه زودتر از زمان تعیین شده در مراکز تعویض پلاک شماره ۱ و شماره ۲ کلانشهر اصفهان حضور یابند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان یک بار دیگر یاد آور شد: شهروندان برای بهره مندی از خدمات تعویض پلاک بایستی به سایت اینترنتی Rahvar120.ir مراجعه کنند چون در غیر این صورت هیچگونه خدماتی به صورت حضوری به مراجعه کنندگان داده نخواهد شد.

* توقیف خودروی حامل سیگار قاچاق در “خوانسار”
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از توقیف یک دستگاه خودروی حامل کالای سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علی بابایی” گفت: ماموران کلانتری مرکز فرماندهی انتظامی شهرستان خوانسار با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بوئین میاندشت از انتقال محموله کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مطلع و بلافاصله موضوع شناسایی و متوقف کردن آن را در دستور کار خود قرار دادندو
وی افزود: ماموران سرانجام حین کنترل و رصد خودروهای عبوری در محور مواصلاتی شهرستان، خودروی مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار اظهار داشت: در این عملیات در بازرسی از خودروی مذکور ۱۴۰ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.
سرهنگ بابایی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کالای قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کردند عنوان کرد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

* بارهای قاچاق به مقصد نرسیدند
گروه استان ها-اصفهان_ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نائین از کشف کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال کالای طی عملیاتی توسط ماموان ایستگاه و ایست و بازرسی شهید “شرافت” این فرماندهی خبر داد.
سرگرد”هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید “شرافت” فرماندهی انتظامی شهرستان نائین در راستای کنترل محورهای مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان کالاو حین کنترل و رصد دقیق خودروهای عبوری به ۶ دستگاه کامیون با بار قانونی که از استان های جنوبی به مقصد استان های مرکزی در حرکت بود، مشکوک وبلافاصله خودروها متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران دربازرسی تخصصی و دقیق ازخودروها یک دستگاه ماشین لباسشویی، ۱۰۸ جفت کفش، ۱۲ بسته پولک تزئینی، یک دستگاه یخچال، یک دستگاه کولرگازی و ۱۰ کارتن پرژکتور که همگی فاقد مدارک گمرکی بوده و در لابلای بارهای قانونی خودروها به طرز ماهرانه جاسازی شده بودند را کشف کردند. َ
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نایین، ارزش کالاهای مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیاردو۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه رانندگان هر ۶ خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار دستگاه خودروی باری از محور مواصلاتی شهرستان عبور می کنند از کنترل و رصد دقیق و هوشمندانه خودروهای باری توسط ماموران پرتلاش این فرماندهی خبر داد.

*عامل فروش آدامس های تاریخ گذشته در اصفهان دستگیر شد
گروه استان ها_ اصفهان _ جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری عامل فروش آدامس های قاچاق و تاریخ گذشته و کشف ۴۴۰ عدد از این نوع آدامس ها در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “ثابت راسخ” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران کلانتری ۲۴ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالا مطلع شدند فردی اقدام به توزیع و فروش آدامس های قاچاق و تاریخ گذشته در یکی از محلات می کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پس از دریافت اطلاعات لازم حین کنترل و رصد هوشمندانه یکی از محلات حوزه ماموریتی خود فرد متخلف را که در حال تردد با یک دستگاه خودروی وانت پیکان بود را مشاهده و ضمن توقیف خودرو تعداد ۴۴۰ عدد آدامس قاچاق و تاریخ گذشته را در بازرسی از آن کشف کردند.
وی افزود: متهم پس از دستگیری در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد، آدامس ها را از فردی خریداری کرده و مغازه ها به دلیل قاچاق و تاریخ گذشته بودن آدامس ها را از او نمی خریدند تصمیم گرفته تا آنها را بین کودکان توزیع و به فروش برساند .
سرهنگ “ثابت راسخ”در خاتمه، گفت: پلیس با کسانی که به خاطر کسب سود و منفعت خود سلامت مردم را به خطر می اندازند قاطعانه برخورد می کند و از شهروندان نیز می خواهیم چنانکه اطلاعی از این گونه فعالیت های غیر مجاز دارند موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا با همکاری مردم دست این متخلفان از جامعه کوتاه شود.

*جاساز ۵۰ کیلو مواد افیونی در کف تریلر
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، از کشف ۵۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در کف قسمت بار یک دستگاه کشنده تریلر جاساز شده بود در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” صادق کاظمزاد” در تشریح این خبر گفت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد هوشمندانه خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کشنده تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو ماموران با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۵۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در زیر تخته های کفی قسمت بار تریلر جاساز شده بود کشف شد.
سرهنگ کاظم زاد اظهار داشت: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**خرده فروش های افیونی نقره داغ شدند
گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۲۲ خرده فروش حرفه ای مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان پس از هماهنگی با مقام قضائی طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده که با استفاده از ظرفیت و توان دیگر رده های انتظامی انجام شد ضمن پاکسازی چند محل های تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر، ۲۲خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند.
وی هدف اصلی از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی را پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع به صورت روزانه با جدیت تمام توسط ماموران پلیس پیگیری می شود.
سرهنگ صادقی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد : متهمان پس دستگیری با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

**کشف شیشه و هروئین از پژو۴۰۵
گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان، از کشف بیش از یک کیلو شیشه و ۳۳۴ گرم هروئین در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ طی عملیات ماموران این یگان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سروان” روح الله فاطمی” گفت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و رصد دقیق و هوشمندانه محور خاکی و بیابانی منطقه جنوب استان به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در حال عبور از این محور بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو با هماهنگی مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در نتیجه این عملیات یک کیلو و ۹۵۸ گرم شیشه و ۳۳۴ گرم هروئین را کشف کردند.
فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی گفت: متهم این مقدار مواد را از مرزهای شرقی کشور بارگیری و قصد انتقال آن به مرکز کشور را داشت که با هوشمندی ماموران در انجام نقشه خود ناکام شد.

**انحراف به چپ مینی بوس حادثه ساز آفرید
گروه استان ها _اصفهان _ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، از از جان باختن یک نفر و مجروح شدن یک نفر دیگر بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری مینی بوس با خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور “تیران به عسکران” خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین پورقیصری” اظهار داشت: ماموران پلیس راه استان اصفهان در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف در محور تیران به عسکران بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در این مسیر در حرکت بوده که یک دستگاه خودرو مینی بوس با آن برخورد می کند و در اثر این حادثه راننده خودروی پژو در دم جان باخته و یکی از سرنشینان مینی بوس نیز مجروح و روانه بیمارستان می شود.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان تصادفات پلیس راه، انحراف به چپ خودروی مینی بوس را علت وقوع این حادثه عنوان کردند تصریح کرد: به رانندگان توصیه می کنم از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا