اخبار استان هاتیتر دوشهر و جامعه

اهدای ۱۰۰ درصدی رشد تراکم به سازندگان ساختمان در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نادر آخوندی با اشاره به اجرای بسته تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان، اظهار کرد: قیمت تراکم در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است که این نرخ افزایش به علت در نظر گرفتن بازار مسکن تا دو سال آینده بوده است.
وی ادامه داد: این بسته در شش مرحله پیش بینی شده است تا زمینه جذب سرمایه گذاران حوزه مسکن و ساخت و ساز را فراهم کند.
مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این بسته دو ماه اول سال ۱۰۰ درصد رشد تراکم را هدیه دادیم به همین ترتیب دو ماه بعد ۸۰ درصد، دو ماه بعد از آن ۶۰ درصد و هر دو ماه ۲۰ درصد کاهش هزینه داشتیم و تا پایان سال این هدیه به صفر خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه البته برای ماه‌ های اول سال ۱۵ درصد اهدا افزایش قیمت و ۲۰ درصد پرداخت نقدی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پرداخت نقدی سه ماه تقسیط می شود.
آخوندی تصریح کرد: این بسته در واقع ۳۵ درصد اهدا برای انبوه‌ سازان در بر دارد که می تواند رونق ساختمان سازی در شهر را به دنبال داشته باشد.
وی اظهار کرد: این بسته تشویقی برای صدور پروانه، گواهی عدم خلاف، پایان کار و ماده ۱۰۰ هم قابل اجراست.
مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان افزود: با رونق بخش ساخت و ساز ۲۵۰ شغل در این عرصه ایجاد می شود که می تواند به بهبود شرایط شهرداری ها هم کمک کند.
وی بیان کرد: سال گذشته با اجرای بسته تشویقی ساخت و ساز تجربه موفقی در درآمدزایی برای شهرداری اصفهان رقم خورد که براساس همین تصمیم، امسال هم این بسته با شرایط جدید اجرایی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا